کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۹۶۲۲
تاریخ خبر:

سفر هیأتی از مقامات فیفا

کنفدراسیون جهانی فوتبال «فیفا» روز چهارشنبه اعلام کرد که مقاماتی را برای فراهم کردن مقدمات حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها به ایران اعزام خواهد کرد.

به گزارش AFP، این اتفاق پس از خودسوزی سحر خدایاری، طرفدار استقلال مقابل دادگاه تهران که دنیای فوتبال را به شوک فرو برد، رخ می‌دهد. یکی از مسئولان فیفا در همین رابطه گفت:

به زودی هیاتی از نمایندگان فیفا راهی آنجا می‌شوند تا مقدمات اجازه دادن به زنان جهت ورود به ورزشگاه در بازی پیش رو از سری مسابقات مقدماتی جام جهانی در ماه اکتبر را ارزیابی کنند.
فیفا توضیحاتی تکمیلی در مورد زمان این ملاقات ارائه نکرد ولی ایران در تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) با کامبوج رو به رو خواهد شد. منابع AFP می‌گویند این هیأت سه نفره شامل مقاماتی از دپارتمان مسابقات و همچنین دپارتمان امنیت فیفا خواهد بود. منابع یاد شده همچنین دیدار این هیأت با سران فدراسیون فوتبال ایران را تایید کردند ولی از تایید یا رد مذاکره آن‌ها با دولتمردان ایرانی خودداری کردند.

گفتنی است که پیش از این فیفا تا تاریخ ۳۱ آگوست (۹ شهریور) به ایران مهلت داده بود تا زمینه حضور زنان در ورزشگاه‌ها را فراهم کند. در حالی که نهادهای بین المللی عدم اجازه به حضور زنان در ورزشگاه‌ها را مخالف قوانین فیفا می‌دانند، مسعود سلطانی فر (وزیر ورزش ایران) به تازگی قول داده بود تا زنان این کشور بتوانند در بازی خانگی بعدی تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی به ورزشگاه بروند.

منبع: طرفداری

کدخبر: ۲۷۹۶۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر