کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۲۷۹۳
تاریخ خبر:

سرگیجه خیابانی و دوستان در یک شب عجیب

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون| برزیل-آرژانتین حساس‌ترین مسابقه‌ای است که قرار بود یکشنبه شب برگزار شود اما بازی در همان دقایق ابتدایی لغو شد. دلیل را می‌دانید؛ نماینده‌ وزارت بهداشت برزیل در دقیقه پنج به زمین آمد و مسابقه را بر هم زد. حرف‌شان این بود که چرا برزیلی‌های شاغل در لیگ انگلیس به دلیل ملاحظات کرونایی، اجازه حضور در این بازی را نداشته‌اند، اما مجوز بازی برای آرژانتینی‌ها صادر شده است. جواد خیابانی و برنامه «گزارش ورزشی» بعد از این اتفاق عجیب چه کردند؟

‌مورد اول| تعهد خیابانی
مسابقه برزیل و آرژانتین در مرحله مقدمانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، در حالی شروع شد که به‌نظر می‌رسید جواد خیابانی به خاطر درگذشت خواهر خود، گزارش مسابقه را به یکی از همکاران بسپارد. با این حال او در ابتدای بازی، اعلام کرد زندگی جریان دارد و از همدردی هموطنان تشکر کرد.

خیابانی چند سال پیش تجربه‌ای سخت‌تر را پشت سر نهاد و در حالی که به ورزشگاه آزادی رسیده بود خبر رسید مادرش فوت شده است. این اتفاق در بازی نفت و پرسپولیس رخ داد و خیابانی به آن اشاره نکرد. تازه دقیقه ۶۵ بود که پیام تسلیت روی تابلوی ورزشگاه قرار گرفت و خیابانی با بغض تشکر کرد.

مورد دوم| سرگیجه خیابانی
قبل از توقف بازی، خیابانی اشاره‌ای درست به تصمیم دوگانه مسئولان لیگ برتر انگلیس کرد که چرا به بازیکنان برزیل اجازه خروج از کشور نداده‌اند ولی مجوز خروج آرژانتینی‌ها را صادر کرده‌اند. دقیقه پنج از راه رسید و بازی متوقف شد. خیابانی به درگیری‌های کنار زمین اشاره کرد و دلیل را حساسیت مسابقه دانست. بعد هم این حساسیت را به مسابقه آلمان -انگلیس در اروپا و ایران با کره جنوبی یا عربستان در آسیا تشبیه کرد.

‌از گزارشگر باسابقه‌ای چون خیابانی انتظار می‌رفت با تامل بیشتر اتفاقات را روایت کند. در حالی که اوضاع ناآرام بود او از بازگشت آرامش به مسابقه خبر داد و گفت کم کم بازی شروع خواهد شد. بلافاصله اعلام کرد:« انگار درگیری تمام نشده.» در چنین مواقعی‌، گزارشگر صرفا به روایت اتفاقات می‌پردازد و نظر نمی‌دهد. خیابانی اما از احتمال جدال لفظی میان بازیکنان و نیمکت نشینان گفت و نقش بازیکن‌هایی مثل مسی و نیمار در آرامش مسابقه را مهم دانست.

مورد سوم| عجیب‌ترین دیالوگ
پنج دقیقه بعد از توقف بازی، شبکه سه روی اتفاقات مسابقه موسیقی پخش کرد. کمی بعد دوباره نوبت به خیابانی رسید که این بار گفت سایت‌ها و خبرگزاری‌ها هنوز دلیل تعویق مسابقه را اعلام نکرده‌اند. وقتی تلویزیون، بار دیگر صحنه حضور مامور امنیتی برزیل کنار زمین را نشان داد که منجر به تنش شد، خیابانی گفت از این اتفاقات کنار زمین زیاد رخ می‌دهد و نباید به خاطر آن بازی لغو شود.

این منطقی‌ترین جمله او بود؛ به‌ویژه این که کسی از هویت مامور اطلاع نداشت. جمله بعدی اما عجیب‌ترین دیالوگ خیابانی بود:«باید دید نیمار که با مسی دوست است، واسطه می‌شود تا بازی ادامه یابد؟» اینجا است که بیننده از خود می‌پرسد مگر قوانین حاکم بر یک مسابقه‌ای در تراز برزیل و آرژانتین‌، با واسطه و میانجیگری قابل تغییر است؟ احتمالا بعضی‌ها هم با شنیدن این جمله یاد مسابقات گل کوچیک میان محلات می‌افتند که با وساطت حل می‌شود!

مورد چهارم| کاهلی گزارش ورزشی
برای لحظات زیادی‌، سردرگمی گزارشگر طبیعی بود اما اتفاق بد وقتی رخ داد که برخی سایت‌ها از جمله ورزش سه دلیل لغو بازی را اعلام کرده بودند. با این حال جواد خیابانی می‌گفت سایت‌ها را بررسی کرده و دلیل تعویق مسابقه بیان نشده است. او در عوض از تهیه کننده گزارش ورزشی تشکر کرد و گفت:

«دکتر ذکایی تصمیم خوبی گرفتند تا در کنار پخش اتفاقات بازی برزیل و آرژانتین، مسابقه ایتالیا و سوئیس پخش شود.» تازه حدود ۱۰دقیقه از انتشار خبر دلیل لغو بازی گذشته بود که خیابانی آن را اعلام کرد. در این موارد از گزارشگر انتظار نمی‌رود همه منابع خبری را بررسی کند. آیا کسی نبود که همزمان با انتشار خبر، آن را به خیابانی اطلاع دهد؟ شبکه سه با جمع شدن پرونده مسابقه برزیل و آرژانتین، سراغ پخش نیمه دوم مسابقه تیم‌های آلمان و ارمنستان رفت.

کدخبر: ۴۱۲۷۹۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • nasser

    اگر غیر از این میشد عجیب بود