کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۹۵۰۰
تاریخ خبر:

سرک کشیدن در اسناد مالی شرکت‌ها ‌در سایت کدال

روزنامه هفت صبح، علی مزینانی | نکات خواندنی از گزارش‌های مالی‌ به‌پرداخت ‌ملت / شرکت تبرک / حسین هدایتی / بانک سامان که در سایت کدال بورس منتشر شده است.

* یک: به پرداخت ملت‌: قیمت اسپانسری برنامه ماه عسل و سود فروش شارژ
اگر می‌خواهید بدانید سود شرکت‌های پرداخت اینترنتی از فروش شارژ تلفن چقدر است‌، پاسخ مدیران شرکت «به‌پرداخت ملت» را در سامانه تدان بورس ببینید: دو ونیم درصد از هر شارژ تلفن همراه به این شرکت می‌رسد‌.

نکته جالب‌تر اینکه علاوه بر این تخفیف اپراتورها‌، کارمزد خرید شاپرکی هم به این شرکت‌ها سود می‌رساند. این شرکت در ۶ ماهه اول امسال‌، ۸۰۹ میلیارد تومان شارژ فروخته که ۲۲ میلیارد تومان برایش سود داشته است. این شرکت ۱۵‌میلیارد تومان در ۵‌ماهه اول برای تبلیغات خرج کرده که ۶‌میلیارد و نیم آن سهم برنامه ماه عسل احسان علیخانی بوده است.

* دو: ‌پدرخوانده برای شرکت تبرک چقدر آب خورد؟
در ماه‌های ابتدایی امسال و همزمان با رونق بورس، صداوسیما پر شده بود از تبلیغات تبرک که با تم فیلم پدرخوانده به چالش با قانون ممنوعیت تبلیغ خرید سهام پرداخته بود. گزارش مالی تبرک در شش ماهه اول امسال نشان می‌دهد که هزینه‌های فروش و اداری این شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۴۳۰درصد رشد داشته است. دلیل اصلی این افزایش هم هزینه ۵/۱۶میلیارد تومانی برای تبلیغات صداوسیما بوده است.

* سه: طلب شهرداری تهران از حسین هدایتی
شاید فکر کنید گزارش مالی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران نکته خاصی ندارد. اما در گزارش مالی ۹۷ این شرکت که مشمول اصل ۴۴ است‌، از حسین هدایتی دولاب به عنوان بدهکار به این شرکت نام برده شده است.

این طلب بابت فروش تراکم در مناطق ۱، ۳ و ۱۱ بوده که طبق توافقنامه با حسین هدایتی به مبلغ ۱۲۲/۳۷۸ میلیون ریال (۳۷ میلیارد تومان) بوده که مبلغ ۳۳۴/۱۰۵ میلیون ریال آن وصول و مابقی با طرح شکایت در مراجع قضایی در حال پیگیری است. حسین هدایتی در زندان است و باید منتظر گزارش سال ۹۸ این شرکت باشیم که ببینیم شهرداری تهران توانسته طلبش را از حسین هدایتی بگیرد یا نه‌.

* چهار: بانک سامان و مالیات‌های نداده میلیاردی
نظر حسابرس این بانک در گزارش مالی شش ماهه اول ۹۹ در مورد وضعیت مالیاتی بانک خواندنی است. برگه تشخیص مالیات این بانک برای سال ۹۶ و ۹۷ جمعا مبلغ ۵۶۴ میلیارد تومان بوده که با اعتراض بانک روبه‌رو شده و هنوز پرونده در جریان است.

۸۵۲ میلیارد تومان هم بابت قانون رفع موانع تولید برای سال ۹۶ و ۹۷ مالیات مطالبه شده که باز هم با اعتراض بانک هنوز قطعی نشده است.۲۴ میلیارد تومان هم بابت مالیات نقل و انتقال املاک در سال ۹۷ و ۶ میلیارد تومان هم به عنوان جریمه از سوی سازمان امور مالیاتی برای بانک سامان در نظر گرفته شده که باز هم با اعتراض بانک مواجه شده است‌.

با یک حساب سرانگشتی نزدیک به ۱۴۰۰‌میلیارد تومان مالیات بانک سامان در پروسه اعتراض حقوق به جیب دولت نرسیده است.بانک سامان یک دعوای حقوقی ۲۶ میلیون یورویی هم با بانک پاسارگاد دارد که هنوز در جریان است‌. یک بار بانک پاسارگاد را در دادگاه محکوم کرده‌، پاسارگاد اعتراض کرده و در تجدید نظر مبلغ ۵میلیون یورو تایید شده و حالا باز هم سامان به این مبلغ اعتراض کرده و پرونده در جریان است.

کدخبر: ۳۶۹۵۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر