کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۹۵۱۶
تاریخ خبر:

سرنوشت پارکینگ و جمعه‌بازار پروانه چه می‌شود؟

سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرد که تصمیمات مدیران شهری در رابطه با جمعه بازار پاساژ پروانه باید با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی کسبه و هویت این پاساژ انجام شود.

علی اعطا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازدید صبح امروزش از مجموعه جمعه بازار پاساژ پروانه با بیان این‌که جمعه بازار پاساژ پروانه بیش از دو دهه است که فعالیت می‌کند و به عنوان بازار صنایع دستی و عتیقه میان مردم شهرت یافته است، گفت: مدتی است شهرداری تهران درگیر تامین پارکینگ ساختمان پلاسکو است و به دلیل آنکه پاساژ پروانه دقیقا روبه‌روی این پاساژ قرار دارد و در شعاع ۲۵۰ متری پلاسکو است، مورد توجه قرار گرفته تا پارکینگ ساختمان جدید پلاسکو در این محل تامین شود و به همین دلیل قرار است این پاساژ مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی شود.

اعطا با تاکید بر این‌که تامین ایمنی ساختمان‌های مهم شهر بسیار اهمیت دارد، اظهار کرد: ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی پاساژ پروانه باید زودتر از این‌ها مورد توجه مسئولان قرار می‌گرفت، چرا که ما نباید حادثه پلاسکو را فراموش کنیم؛ تجربه پلاسکو نشان داده است هر اتفاقی می‌تواند در هر زمانی برای ساختمان‌های ناایمن رخ دهد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان این‌که بالغ بر ۲۰ هزار نفر در روزهای جمعه به جمعه بازار پروانه مراجعه می‌کنند که این آمار، لزوم توجه به ایمن‌سازی این پاساژ را بیش از پیش نشان می‌دهد، تصریح کرد: اما باید تصمیمی درست در این زمینه گرفته شود تا در این شرایط اقتصادی، ارتزاق هزار خانواری که در این پاساژ مشغول به فعالیت هستند به خطر نیفتد.

با بیان این‌که ایمنی، اقتصاد و هویت باید در ایمن‌سازی پاساژ پروانه مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: باید بدانیم که هویت این پاساژ متعلق به شهر است و در هر تصمیم مدیریت شهری در رابطه با این پاساژ باید سه رکن ایمنی ساختمان، اقتصاد کسبه و هویت جمعه بازار را مدنظر قرار داد

کدخبر: ۳۰۹۵۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر