کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۸۹۹۱
تاریخ خبر:

عاقبت غم‌انگیز‌ خریدهای منصوریان برای استقلال

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | خبر انتقال دو استقلالی سابق به دو تیم عجیب، هواداران این تیم را به یاد فصل نقل و انتقالات لیگ شانزدهم انداخته است. جایی که علیرضا منصوریان بالاخره روی نیمکت استقلال نشست و کار خود را با خریدهای پرسروصدا و پرتعداد و گران‌قیمت شروع کرد. اما وقتی سرنوشت بازیکنانی را که منصوریان در آن سال جذب کرد، مرور می‌کنیم به نتایج عجیب و البته غم‌انگیزی می‌رسیم.

در آن مقطع، استقلال آرش افشین، بختیار رحمانی، رابسون جانواریو، علی قربانی، لئاندرو پادوانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد زکی‌پور، وریا غفوری و کاوه رضایی را جذب کرد. به جز دو نفر آخر، تقریبا سایر بازیکنان سرنوشت تلخی در استقلال داشتند و بعضی از آنها در سراشیبی سقوط عجیبی قرار گرفته‌اند.

*** آرش افشین؛ از مد و سینما تا لیگ یک
پدیده فولاد خوزستان و تیم ملی در جام ملت‌های آسیای سال‌۲۰۱۱، تا قبل از پیوستن به استقلال روزهای خوبی را در فوتبال ایران می‌گذراند. با فولاد قهرمان لیگ برتر شد، به سپاهان رفت و در ورزشگاه آزادی به استقلال گل زد. به فولاد برگشت و سپس برای گذراندن خدمت سربازی به ملوان رفت. در تمام این سال‌ها او بازیکنی گلزن بود که مورد توجه تیم‌های بزرگ لیگ برتری قرار داشت و حتی شایعه لژیونر شدن او در تیم‌های قطری هم به گوش می‌رسید.

اما سرانجام او در ابتدای لیگ شانزدهم به خواست علیرضا منصوریان به استقلال آمد. در حالی که هواداران این تیم منتظر درخشش و گلزنی‌های پیاپی او در تیم‌شان بودند اما افشین در این تیم حتی یک گل هم نزد! او هرگز نتوانست در استقلال بدرخشد و خیلی زود از این تیم جدا شد. به استقلال خوزستان رفت اما باز هم پایش به گلزنی باز نشد.

او از روزی که به استقلال پیوست تا امروز فقط ۲‌گل برای فولاد در لیگ برتر زده است! کار به جایی رسید که مدتی به مدلینگ روی آورد و حتی شایعه حضورش در سینما هم مطرح شد اما آخرین خبر درباره او این است که همین دو روز پیش به تیم لیگ یکی شهرداری آستارا پیوسته است! او به تازگی ۳۰‌ساله شده است.

*** بختیار رحمانی؛ نمونه کامل سقوط
او هم یکی از ستارگان فولاد، قهرمان لیگ سیزدهم بود که جزو بازیکنان محبوب کارلوس کی‌روش هم بود. پس از ماجرای رسوایی کارت‌های جعلی پایان خدمت، برای گذراندن دوران سربازی خود به تراکتور رفت و فصلی فوق‌العاده را در این تیم سپری کرد اما یک اشتباه در بازی با استقلال در جام حذفی رابطه او و هواداران تراکتور را خراب کرد و بختیار در پایان فصل در قامت یک بمب نقل و انتقالاتی به استقلالِ منصوریان آمد. اما او هم در این تیم به جایی نرسید و پس از یک نیم‌فصل ضعیف، به فولاد برگشت.

در فولاد هم احیا نشد و به پیکان رفت اما همچنان خبری از بازگشت به روزهای خوب نبود. به ذوب‌آهن رفت و بعد از یک نیم‌فصل سر از سپاهان درآورد. در این تیم یک نیمکت‌نشین محض بود و تصمیم گرفت به صنعت نفت بپیوندد اما اوضاع در آبادان هم برای او خوب نبود. به لیگ دوی قطر و تیم الشمال پیوست ولی خیلی زود پشیمان شد و قراردادش را فسخ کرد.

از علاقه‌اش برای بازگشت به استقلال گفت اما استقلال او را نخواست و بختیار در ادامه انتخاب‌های اشتباهش این بار به تیم سباییل کشور آذربایجان پیوست. در این تیم فقط ۳ بازی کرد و همین ۳‌روز پیش بود که خبر رسید به تیم دالکورد در لیگ دوی سوئد پیوسته است. بد نیست این را هم بدانید که بختیار هنوز به ۳۰‌سالگی هم نرسیده است!

*** میلاد زکی‌پور؛ معمولیِ معمولی!
او در نفت زیر نظر علیرضا منصوریان کار کرده بود و وقتی منصوریان سرمربی استقلال شد، مدعی شد که از زکی‌پور یک ستاره در این تیم خواهد ساخت. اما زکی‌پور در طول دروان حضورش در استقلال، بیشتر در فضای مجازی ستاره بود تا در زمین!

او نقش اول کری‌خوانی‌های سخیف و هواداری در میان بازیکنان استقلال را بر عهده داشت و انصافا در این زمینه موفقیت بیشتری از داخل زمین کسب کرد. ۴ فصل در استقلال حضور داشت اما هرگز نتوانست در حد و اندازه این تیم ظاهر شود و سرانجام پس از پایان لیگ نوزدهم از این تیم جدا شد و به گل‌گهر سیرجان رفت تا شاگرد امیر قلعه‌نویی شود.

*** فرشید باقری؛ یک سوءتفاهم؟
او دریک جنگ تمام‌عیار نقل و انتقالاتی بین پرسپولیس و استقلال، دومی را انتخاب کرد؛ آن هم با قراردادی که در آن زمان برای او نجومی به نظر می‌رسید. باقری هنوز در استقلال حضور دارد اما در این مدت، آن قدر که حاشیه ساخته و جریمه شده، برای این تیم کارایی نداشته است. حتی خود منصوریان هم باقری را جذب کرد با او به مشکل خورد. چند درگیری با مربیان و بازیکنان خودی در رختکن، در کارنامه او به چشم می‌خورد و در آخرین مورد هم که توسط محمود فکری از تیم کنار گذاشته شده است.

*** علی قربانی؛ بیش از حد بزرگ شده بود؟
منصوریان او را هم از نفت با خود به استقلال آورد. با یک گل در دربی و یکی دو گل حساس خودش را در استقلال ماندگار کرد اما پس از دو فصل با آماری ضعیف از این تیم جدا شد. به تیم اسپارتاک ترناوای اسلواکی رفت و پس از یک نیم‌فصل به سپاهان پیوست. یک فصل پرفراز و نشیب را در این تیم سپری کرد و در ابتدای فصل گذشته راهی تیم سومقاییت آذربایجان شد. شروع خوبی در این تیم داشت و حتی به تیم ملی آذربایجان هم دعوت شد و چند بازی هم انجام داد اما درخشش او در این کشور هم جرقه بود.

*** و سایرین
منصوریان، لئاندرو پادوانی را هم به استقلال آورد که یکی از معدود خریدهای خوب او بود و البته او هم سرنوشت غم‌انگیزی داشت که انصافا منصوریان در آن نقشی نداشت! محمدحسین کنعانی‌زادگان، دیگر خرید منصوریان برای استقلال بود که هم شروع بدی داشت و هم خیلی زود مصدوم شد و سرانجام با کینه و نفرت از استقلال جدا شد.

وریا غفوری که در چند سال اخیر ستاره استقلال بوده، در دوران منصوریان یک بازیکن معمولی و نیمکت‌نشین بود که حتی تا آستانه جدایی از این تیم هم پیش رفت! کاوه رضایی را هم منصوریان به استقلال آورد اما او خوش‌شانس بود که پس از یک فصل از استقلال جدا شد و به بلژیک رفت تا به سرنوشت مشترک خریدهای منصوریان در استقلال دچار نشود.

کدخبر: ۳۶۸۹۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر