کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۳۳۱۵
تاریخ خبر:

سرمربی جدید استقلال رسما معرفی شد

باشگاه استقلال به طور رسمی اعلام کرد که «ریکاردو ساپینتو» در فصل پیش رو هدایت آبی‌های تهران را برعهده خواهد داشت.

«ریکاردو ساپینتو» مربیگری را با تیم دوم اسپورتینگ لیسبون آغاز کرد، در حالی که این تیم در جایگاه ششم جدول رده‌بندی قرار داشت هدایتش را به ساپینتو سپرد. یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که او در این تیم رقم زد پیروزی مقابل منچسترسیتی پرستاره روبرتو مانچینی در لیگ قهرمانان اروپا بود و توانست به جمع چهار تیم برتر قاره سبز برسد. ساپینتو در اواخر فصل دست به تصمیم عجیب زد و در حالی که فقط و فقط ۳ امتیاز با صدر جدول فاصله داشت به دلیل اختلاف با کادر مدیریتی از سمت خود استعفا کرد.

در سال ۲۰۱۳ مرد پرتغالی سرمربی ستاره سرخ بلگراد شد، این تیم بحران زده که شرایط خوبی در لیگ نداشت به یکباره ساپینتو متحول شد و با هشت پیروزی متوالی صعود چشمگیری در جدول داشت و به رتبه دوم رسید. او در پایان فصل ترجیح داد ستاره سرخ را به مقصد یونان ترک کند!

OFI کریت یونان مقصد بعدی ریکاردو ساپینتو بود،این تیم با سرمربی خود به مقام ششم در لیگ دست یافت و بعد آترومیتوس را برگزید. مربی پرتغالی که در آن روزها جوان و پرانگیزه بود دو سال روی نیمکت این تیم نشست و بعد ترجیح داد به زادگاهش برگشته و هدایت بلننسه را بر عهده بگیرد اما روزهای خوبی را در این تیم نتوانست رقم بزند و در پایان فصل به خاطر مشکلات مالی و البته ناکامی به کار خودش پایان داد.

در کارنامه ساپینتو حضور در لیگ عربستان و تیم الفتح به چشم می‌خورد، حضوری کوتاه مدت که فقط پنج هفته دوام داشت. این حضور موقت با توافق طرفین به پایان رسید.

بهترین روزهای مربیگری ساپینتو پس از حضور در عربستان و در تیم استاندارد لیژ رقم خورد. قهرمانی در جام حذفی، نایب قهرمانی در لیگ و انتخاب به عنوان بهترین مربی فصلی رویایی را برای او رقم زد. هواداران استاندارد لیژ که یک دهه ناکامی را در پست سر گذاشته بودند به قدری از موفقیت‌های تیمشان خوشحال و شادمان بودند که به وی لقب ریکاردو شیردل را دادند! او با تمام این اتفاقات خوب ترجیح داد در پایان فصل به لهستان رفته و سرمربی لژیا ورشو شود اما یک سال دوام آورد.

ساپینتو در سال ۲۰۱۹ مربیگری براگا را برعهده گرفت و در این تیم نیز کارنامه‌ای خوب را تقریبا از خود بر جای گذاشت، صدرنشینی جدول مسابقات در لیگ اروپا را کسب کرد، به فینال جام حذفی صعود کرد و در حالی‌که در جایگاه ششم جدول لیگ قرار داشت از این تیم جدا شد.

واسکوداگامای برزیل، قازی انتب ترکیه و موریننزه تیم‌های بعدی مرد پرتغالی بودند. البته او در موریننزه ناموفق بود و با این تیم به لیگ دسته پایین‌تر پرتغال سقوط کرد

کدخبر: ۴۶۳۳۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • alireza580326

    خدا شفاش بده