کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۴۰۱۴
تاریخ خبر:

سرانجام تویوتا لندکروزر جدید هم به تهران رسید!

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر| تویوتا لندکروزر برای ایرانیان خودرویی قابل احترام و دوست‌داشتنی است. این شدت علاقه گاهی تا جایی بالا می‌رود که در برابر خودروهای سطح بالاتری همچون کادیلاک اسکالید، ب.ام.و X7، پورشه کاین و مرسدس بنز GLE باز هم انتخاب هموطنان «لند» است! وضعیت لندکروزر در بازار هم جالب است و نمونه‌های کم‌کارکرد آن در مدل ۲۰۱۳ گاه گران‌تر از پورشه کاین قیمت‌گذاری می‌شوند. در روزهای اخیر اولین دستگاه از این خودرو در سری ۳۰۰ که خیلی از رونمایی آن نمی‌گذرد، به ایران آمده و با پلاک گذرموقت در حال تردد است.

طراحی بیرونی لندکروزر جدید بیش از هر چیز سروصدا به پا کرده است. همان طور که در فرم طراحی مشخص است، لندکروزر دیگر حس و حال گذشته را ندارد و با جریان اصلی طراحی اس‌یووی‌های فول‌سایز همراه شده است اما صرف‌نظر از زیبا بودن یا نبودن، نمی‌توان منکر این واقعیت شد که لندکروزر J300 به مراتب قابلیت‌های آفرودی بیشتری نسبت به لندکروزر قبلی دارد که از قضا این توانایی مدیون طراحی جدید این خودرو است.

پلتفرم TNGA تویوتا باعث شده تا اتاق خودرو به صورت کامل روی شاسی مجزا قرار بگیرد؛ چیزی که به بادی آن فریم شهرت دارد و آن را معمولاً در شاسی‌بلندهای آمریکایی می‌بینیم. این قابلیت در کنار مواردی همچون سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر، کنترل الکترونیکی پایداری تعلیق، امکان انتخاب چندین حالت رانندگی به همراه دوربین نمایش مسیر و نسخه پیشرفته از سامانه کنترل خزش باعث می‌شود تا لندکروزر قادر باشد به بیشتر نقاط کره زمین سفر کند.

سال‌ها بود که عاشقان کابین‌های لوکس معمولاً سراغ نیسان پاترول، رقیب همیشگی لندکروزر و یا اینفینیتی QX80 می‌رفتند اما لندکروزر جدید دیگر آن شاسی‌بلند قدیم نیست که به خاطر کمبود آپشن‌ها بدنام باشد. در کابین این خودرو نمایشگر اطلاعات سرگرمی ۹ اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، شارژ بی‌سیم تلفن‌همراه، دوربین ۳۶۰ درجه و نمایشگر هداپ دیسپلی در کنار برخی موارد جدید دیگر جلب نظر می‌کند.

درب صندوق برقی، تنظیم برقی فرمان، تصفیه هوا و سامانه تشخیص اثر انگشت از دیگر آپشن‌های رفاهی جالب لندکروزر جدید هستند. تویوتا برای تضمین امنیت این غول ژاپنی آخرین نسخه از سامانه سیفتی سنس خود را روی آن تعبیه کرده که شامل مواردی نظیر کروزکنترل تطبیق‌پذیر، دستیار حرکت بین خطوط و نوربالای خودکار می‌شود.

پیشرانه ۵٫۷ لیتری V8 لندکروزر جایی در نسل جدید این خودرو ندارد و مهندسان تویوتا ترجیح داده‌اند از پیشرانه کم‌حجم‌تر اما مجهز به توربوشارژر استفاده کنند تا مشکل مصرف بالای این خودرو هم حل شود. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه شش سیلندر ۳٫۵ لیتری تویین توربو قرار گرفته که ۴۰۹ اسب بخار نیرو و ۶۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کند. شتاب اعلامی برای لندکروزر جدید ۶٫۷ ثانیه است.

باک لندکروزر جدید ظرفیت ۱۱۰ لیتری دارد و مصرف میانگین این خودرو هم ۹٫۳ لیتر به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این به آن معناست که با هر باک پر بنزین لندکروزر می‌توان ۱۱۰۰ کیلومتر مسافرت کرد و این خودرو نیازی به حمل بنزین اضافه برای بسیاری از سفرها ندارد.قیمت نسخه پایه لندکروزر در تیپ GX 89 هزار و ۹۹۰ دلار است که در فول‌ترین نسخه یعنی ساهارا ZX به ۱۳۸ هزار و ۷۹۰ دلار هم می‌رسد.

کدخبر: ۴۱۴۰۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1629286088

    همینطور که مدل های پر آپشن تارا و تیبا و غیره برای رقابت با آخرین مدل همین برنده ا مثل تویوتا و غیره……. به بازار رسیدن