کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۰۸۱۷
تاریخ خبر:

سخت‌ترین قرعه لیورپول برای تاریخ‌سازی

روزنامه هفت صبح | آیا لیورپول به رکورد‌ تاریخی پیروزی‌های متوالی منچسترسیتی حمله می‌کند؟ در یکی از مسابقات هفته پنجم لیگ برتر انگلیس روز شنبه لیورپول در آنفیلد میزبان نیوکاسل یونایتد بود و با دبل سادیو مانه و تک گل محمد صلاح به پیروزی ۳بریک رسید تا در پایان هفته پنجم ۱۵ امتیازی شود. این اتفاق چند ساعت بعد برای قرمزها شیرین‌تر هم شد، زمانی که منچسترسیتی ۳بر۲ به نوریچ باخت تا در پایان هفته پنجم، اختلاف لیورپول با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش در جدول به پنج امتیاز برسد.

این برد، چهاردهمین برد متوالی لیورپول در مسابقات لیگ برتر بود و با این آمار، قرمزها به چهارمین تیم در تاریخ لیگ برتر تبدیل شده‌اند که موفق به ثبت این تعداد پیروزی متوالی می‌شوند. در حقیقت بعد از تساوی بدون گل مقابل اورتون در روزهای نخستین ماه مارس، لیورپول هیچ امتیازی را در مسابقات لیگ برتر از دست نداده و جالب آنکه در تمامی این ۱۴ پیروزی، حداقل دو بار موفق به گلزنی شده است.

لیورپول با ۱۴ پیروزی متوالی، با رکورد ثبت شده توسط آرسنال در سال ۲۰۰۲ برابری کرده و یک پیروزی دیگر، قرمزها را به تنهایی در رده سوم بیشترین تعداد پیروزی متوالی در تاریخ لیگ برتر قرار خواهد داد. دو رکورد نخست نیز متعلق به منچسترسیتی پپ گواردیولا است. ۱۵ پیروزی متوالی (ثبت شده در سال ۲۰۱۹) و ۱۸ پیروزی متوالی (ثبت شده در سال ۲۰۱۷)بعد از تساوی یک-یک برابر ساوتهمپتون در دو فوریه ۲۰۰۲، آرسنال در ۱۳ بازی پایانی فصل ۰۲-۲۰۰۱ برنده شد و با ۸۷ امتیاز، قهرمانی خود را جشن گرفت.

توپچی‌های ونگر در نخستین بازی فصل بعد هم بیرمنگهام را شکست دادند اما تساوی ۲-۲ برابر وستهام یونایتد در ۲۴ آگوست ۲۰۰۲، روند پیروزی‌های متوالی آنها را در همان عدد ۱۴ متوقف کرد. منچسترسیتی نیز بعد از شکست ۲بریک برابر نیوکاسل در ۲۹ ژانویه ۲۰۱۹ در ۱۴ بازی خود تا پایان فصل ۱۹-۲۰۱۸ برنده شد تا با ۹۸ امتیاز، برنده هیجان‌انگیزترین کورس قهرمانی تاریخ لیگ برتر شود.

شاگردان گواردیولا فصل جدید را هم با پیروزی ۵برصفر مقابل وستهام یونایتد آغاز کردند اما تساوی ۲-۲ مقابل تاتنهام در اتحاد در اواسط آگوست، رکورد آنها را در عدد ۱۵ ثابت نگه داشت و به سیتیزن‌ها فرصت نداد به رکورد تاریخی خود در سال ۲۰۱۷ حمله کنند. اما رکورد تاریخی سیتی در سال ۲۰۱۷ چگونه شکل گرفت؟

سیتی بعد از تساوی یک-یک برابر اورتون در بازی هفته دوم فصل ۱۸-۲۰۱۷، روند پیروزی‌های متوالی خود را در دیداری دراماتیک آغاز کرد. بازی هفته سوم سیتی برابر بورنموث می‌رفت که با تساوی یک-یک خاتمه یابد اما گل دقیقه ۹۷ رحیم استرلینگ، آغازگر مسیری طولانی برای سیتیزن‌ها شد.

آنها بعد از این پیروزی، در ۱۷ دیدار بعدی خود در لیگ برتر هم پیروز شدند و سرانجام کریستال پالاس در آخرین روز سال ۲۰۱۷ میلادی با تساوی بدون گل در سلهرست پارک، ترمز آنها را کشید. همان ۱۸ پیروزی (آخرین برد با نتیجه یک بر صفر برابر نیوکاسل در سنت جیمز پارک) رکورد جدیدی را برای لیگ برتر ثبت کرد؛ رکوردی که امروز، بیش از همیشه در خطر از بین رفتن است.

برای عبور از رکورد منچسترسیتی ورژن ۲۰۱۷، لیورپول باید در پنج بازی آینده خود هم برنده باشد. برنامه لیورپول اما در پنج هفته بعدی به چه ترتیب است؟ ۲۲ سپتامبر: چلسی (دور از خانه) / ۲۸ سپتامبر: شفیلد یونایتد (دور از خانه) / ۵ اکتبر: لسترسیتی (خانه) / ۲۰ اکتبر: منچستریونایتد (دور از خانه) / ۲۷ اکتبر: تاتنهام (خانه).

بدون در نظر گرفتن نام رقبا و صرفا بررسی پیشینه لیورپول برابر این تیم‌ها متوجه کار سخت قرمزها برای این رکوردشکنی خواهیم شد. لیورپول فصل گذشته تاتنهام را رفت و برگشت ۲بریک شکست داد اما به‌رغم پیروزی برابر چلسی و منچستریونایتد در آنفیلد، نتوانست این تیم‌ها را در خارج از خانه شکست دهد. (تساوی یک-یک در استمفوردبریج و صفر-صفردر اولدترافورد)

لیورپول فصل گذشته در کینگ پاور لسترسیتی را ۲بریک شکست داد اما در بازی خانگی برابر روباه‌ها با تساوی یک-یک متوقف شد. آمار نشان می‌دهد حتی شفیلدیونایتد نیز حریفی سخت برای لیورپول خواهد بود چرا که این تیم در آخرین فصل حضور خود در لیگ برتر (۰۷-۲۰۰۶) لیورپول را در ورزشگاه خانگی خود، برامال لین، با تساوی یک-یک متوقف کرده است.

منچسترسیتی در راه ثبت رکورد ۱۸ پیروزی متوالی در سال ۲۰۱۷، لیورپول را در خانه اش ۵برصفر شکست داد، آرسنال و تاتنهام را در اتحاد به ترتیب با شکست‌های ۳بریک و ۴بریک بدرقه کرد و چلسی و منچستریونایتد را نیز در زمین رقبا با برتری‌هایی هرچند حداقلی (یک برصفر برابر چلسی و ۲بریک برابر منچستریونایتد) به زانو درآورد.

لیورپول برای رکوردشکنی سخت‌ترین برنامه ممکن را در پیش دارد و برای انجام این مهم، باید کارهایی را انجام دهد که حتی در برترین فصل تاریخ خود در لیگ برتر نیز موفق به انجام آنها نشده است؛ پیروزی در استمفوردبریج و اولدترافورد و پیروزی بر لستر در آنفیلد. آیا لیورپول توانایی عبور از سیتی ۲۰۱۷ را دارد؟

*** همه می‌خواهند لیورپول را شکست دهند
جوردن هندرسون، کاپیتان لیورپول مدعی شد این تیم همچنان تشنه موفقیت و قهرمانی است. جوردن هندرسون گفت: «حالا خیلی زود است که بگوییم ما مدعی قهرمانی در لیگ قهرمانان این فصل هستیم. ما فصل را خیلی خوب شروع کرده‌ایم اما هنوز هم می‌توانیم بهتر شویم.

ما در تلاش هستیم تا لیگ قهرمانان این فصل را خیلی خوب شروع کنیم. ما همیشه تشنه موفقیت هستیم و می‌خواهیم پیشرفت کنیم. اتفاقات فصل گذشته مربوط به فصل گذشته است و اگرچه در آن مقطع نمایش خوبی داشتیم اما هنوز هم می‌توانیم پیشرفت کنیم. می‌خواهیم برای فتح همه عناوین پیش برویم و می‌خواهیم در هر دیداری که بازی می‌کنیم خودمان را به چالش بکشیم.

من احساس می‌کنم وقتی در ترکیب حضور دارم همه می‌خواهند ما را شکست دهند و از گذشته همیشه شرایط اینگونه بوده است. ما باید روی کاری که می‌توانیم انجام دهیم متمرکز شویم. اگر ما عملکرد خوبی داشته باشیم از شانس مناسبی برای پیروز شدن مقابل حریفان برخورداریم.»

کدخبر: ۲۸۰۸۱۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر