کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۲۱۶۶
تاریخ خبر:

سامانه کارت سوخت چه زمانی دوباره فعال می‌شود؟

در پی قطعی سامانه کارت سوخت جایگاه های بنزین وزیر نفت در مورد زمان بازگشت این سامانه به حالت عادی توضیحاتی داد.

به گزارش صدا و سیما، اوجی پس از بازدید از جایگاه سوخت میدان فردوسی تهران گفت: تا ساعت ۲۰و ۳۰دقیقه سه‌شنبه شب حدود دو هزار و ۲۰۰ جایگاه کشور فعال شدند. با تدابیری که اتخاذ شد تا ظهر چهارشنبه سامانه کارت سوخت در همه جایگاه‌ها فعال خواهد شد.

وزیر نفت با بیان اینکه سهمیه بنزین در کارت‌های سوخت محفوظ است و هیچ مشکلی درباره کارت‌ها نخواهیم داشت افزود: به مردم اطمینان می‌دهیم هیچ گونه بحثی درباره افزایش قیمت بنزین وجود ندارد. ذخایر سوخت بنزین به وفور است و از هفته‌های آینده صادرات بنزین به کشورهای همسایه آغاز می‌شود. تلاش می‌کنیم حوزه امنیتی کارت‌های سوخت را نیز افزایش دهیم که مردم حتی در کوتاه مدت دچار مشکل نشوند.

وزیر نفت گفت: گروه‌های تخصصی و بخش نرم افزاری در حوزه نفت برای ارتقا امنیت کارت‌های سوخت در تلاش هستند و امیدواریم دیگر شاهد این مشکل نباشیم. حملات سایبری که از پیش از ظهر سه شنبه با اخلال در سیستم کارت هوشمند سوخت انجام شد در همه نقاط کشور و جایگاه‌های سوخت بود و کارت سوخت و نازل‌های سوخت رسانی را از کار انداخت. در ستاد بحرانی که به سرعت در وزارت نفت و شرکت پخش فراورده‌های نفتی تشکیل شد تصمیم گرفتیم استفاده از کارت‌های هوشمند از چرخه خارج و جایگاه‌ها به صورت آفلاین فعال شوند.

همچنین دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان این که حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت‌رسانی توسط یک کشور خارجی انجام شده، گفت: با تمهیداتی که از قبل از لحاظ امنیتی در نظر گرفته شده بود، به هیچ وجه به اطلاعات سهمیه مردم لطمه‌ای وارد نشده و فقط در نظام خدمت‌رسانی اختلال ایجاد شده است. الان زود است اعلام کنیم حمله از سوی کدام کشور و به‌ چه صورت بوده اما هدف این حمله ایجاد اختلال در خدمت‌رسانی به مردم است. متاسفانه اخیرا در سیستم راه‌آهن هم شاهد چنین اختلال گسترده‌ای بودیم که توانستیم با توان سایبری در کشور ظرف ساعات کمی مشکل را رفع عیب کنیم.

کدخبر: ۴۲۲۱۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر