کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۲۴۸۵
تاریخ خبر:

زورگیر اتوبان کرج ‌اسلحه گرم را فندک عنوان کرد!

روزنامه هفت صبح | ماجرای آن پژو ۲۰۶ و موتورسوار دو ترک که چند وقت پیش در اتوبان کرج- تهران، فیلم‌شان رسانه‌ای شد، خاطرتان هست؟ همان دو نفری که در ترافیک جلوی چشم بقیه کنار شیشه پژو قمه بالا و پایین می‌کردند و راننده بیچاره، سعی می‌کرد خودش را به سمت صندلی شاگرد عقب بکشد بلکه از گزند ضربه‌ها دور بماند و دست آخر راکب موتورسیکلت وقتی دید به راحتی نمی‌توانند گوشی و اموال این شهروند را سرقت کنند، اسلحه کشید!

این صحنه‌ها را خودروی پشت‌سری با ترس و لرز ضبط کرده بود. در نهایت چندی بعد این افراد دستگیر شدند که انگار فقط دو نفر نبوده و در واقع یک باند سرقت خشن بودند که از سرقت گردنبند یک پیرزن جلوی در خانه‌اش تا سرقت خشن از دیگر شهروندان نیز در پرونده‌شان به‌چشم می‌خورد و در بازجویی‌ها ادعا کرده بودند، روز حادثه قرص خورده و در حال عادی به‌سر نمی‌بردند. حالا پای این افراد به دادگاه کشیده شد.

جزئیات حادثه و دادگاه
نخستین جلسه دادگاه زورگیران سابقه‌دار اتوبان کرج به تهران، در دادگاه انقلاب اسلامی کرج برگزار شد. واقعه تلخ زورگیری در اتوبان کرج در تاریخ هفدهم تیرماه سال جاری با حضور دو جوان سابقه‌دار موجب ناامنی و سلب آرامش بسیاری از آحاد مردم را فراهم آورد. راهزنان مسلح در حوزه محدوده اتوبان تهران به سمت کرج با ایجاد تصادف ساختگی اقدام به سرقت کرده بودند.

پس از گذشت ۱۳ روز سارقان مسلح با تلاش دستگاه قضایی و نیروی انتظامی دستگیر شدند. در جریان بازداشت، از منزل متهمان سلاح گرم استفاده شده در سرقت کشف شد که مطابق ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی محاربه به‌معنای کشیدن اسلحه به قصد جان، مال و ناموس مردم است. نماینده دادستان در ابتدا با قرائت کیفرخواست از متهم ردیف اول خواست تا خود را معرفی کند. متهم ردیف اول در اظهارات خود گفت: «آن روز دارو مصرف کرده و قصد زورگیری نداشته است.»

اسلحه قلابی بود
متهم ردیف اول همچنین مدعی شد اسلحه‌ای که درآورده و در فیلم مشاهده شده، اسلحه واقعی نبوده است. در ادامه نخستین جلسه دادگاه متهمان زورگیری اتوبان تهران- کرج، متهم ردیف دوم نیز ادعا کرد که قصد آنها سرقت مسلحانه نبوده و تنها یک درگیری بوده است. نماینده دادستان در شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی کرج با رد اظهار ندامت متهمان خطاب به آنها گفت: «مجازات حبس برای شما مانع انجام ارتکاب جرم‌های بعدی نبوده است.»

او ادعای متهم ردیف اول مبنی اینکه ابزار مورد استفاده در زورگیری «فندک بوده» ادامه داد: «شما در اظهارات خود اعلام کردید که هر زمان که مجبور می‌شدید از اسلحه گرم استفاده می‌کردید.» رئیس کل دادگستری استان البرز در خصوص این دادگاه گفت: «کمتر از دو ماه قبل دو نفر از سرنشینان موتورسیکلت با اسلحه گرم و سرد اقدام به سرقت مسلحانه از سرنشینان خودرو ۲۰۶ در بزرگراه کرج- تهران کردند. سرنشینان خودروهای عبوری اقدام به فیلمبرداری کرده که انتشار آن در فضای مجازی بازتاب‌هایی را به همراه داشت.»

حسین فاضلی هریکندی افزود: «با توجه به اعلام سرقت، دستگاه قضایی دستور شناسایی و بازداشت متهمان را صادر کرد که کمتر از ۲۴ ساعت هویت این متهمان شناسایی شد.» به گفته رئیس کل دادگستری استان البرز، متهمان به شهرهای دیگر متواری شده بودند که برای دستگیری آنان نیابت‌های قضایی صادر و متهمان بازداشت شدند و در ضمن سلاح کلت کمری به همراه تعداد قابل توجه‌ای فشنگ هم از متهمان کشف شد.

در نهایت حدود یک ماه پس از بازداشت متهمان، با توجه به دستور و تاکید رئیس قوه قضائیه مبنی بر تسریع در رسیدگی به پرونده، تحقیقات و اقدامات اولیه در دادسرا انجام و منتهی به صدور کیفرخواست شد. وی تصریح کرد: «رای این پرونده، پس از رسیدگی در دادگاه و به تشخیص هیات قضایی دادگاه صادر خواهد شد که با توجه به سرقت‌های مسلحانه متعدد، اشد مجازات در انتظار متهمان خواهد بود.»

کدخبر: ۴۱۲۴۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر