کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۴۵۶۰
تاریخ خبر:

زنجیره قتل‌های خشن خانوادگی

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | ماجرای قتل رومینا اشرفی ۱۴ ساله به دست پدرش در اول خردادماه سال جاری جرقه شروع قتل‌های خشن در خردادماه بود. قتل‌هایی که حالا باید به آن قتل ریحانه عامری ۲۲ ساله ساکن کرمان توسط پدرش را نیز به آن اضافه کرد که در ۲۲ خرداد ماه رخ داد. همچنین فاطمه برحی ۱۹ ساله نیز به دست همسر و پسرعمویش در ۲۵خرداد به قتل رسید. در این میان قتل دیگری نیز در ۲۵ خردادماه در آبادان رخ می‌دهد که برادری، خواهرش را به گفته خودش به دلیل اختلافات خانوادگی به قتل می‌رساند.

*** ماجرای قتل ریحانه
روز دوشنبه ۲۶ خردادماه دختر ۲۲ ساله کرمانی توسط پدرش به قتل رسید که ابتدا عنوان شد پدر با تبر ریحانه را به قتل رسانده اما بعد پدر در اعترافاتش قتل ریحانه را با ضربات میله به گردن بیان کرده است. ادعاهای انتشار یافته در فضای مجازی توسط دوستان ریحانه عامری نشان می‌داد این دختر قربانی قتل ناموسی شده است اما بررسی‌های بازپرس پرونده و پلیس نشان داد پدر با خشمی آنی و به‌خاطر مشاجره لفظی ریحانه را به قتل رسانده است.

این تحقیقات نشان داد قتل ریحانه عامری درپی دزدی مستمر پسری از کارگاه پدر وی بوده است و ریحانه در برابر پدرش از آن پسر که در ارتباط پنهانی بوده‌اند دفاع می‌کرد.پدر ریحانه عامری در همه مراحل تحقیقات با گریه ابراز پشیمانی می‌کند و مدام از علاقه‌اش به دخترش می‌گوید. این پدر از اینکه باعث مرگ دخترش شده است ابراز ندامت می‌کند و انگیزه‌اش را دعوا بر سر دزدی‌های پسر مورد علاقه ریحانه عامری از کارگاهش بیان می‌کند.

دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در تشریح جزئیات حادثه کشته شدن ریحانه عامری در کرمان اظهار کرد: متاسفانه به دنبال مشاجرات خانوادگی بین پدر و دختر یک خانواده، دختر ۲۲ ساله‌ای به دست پدرش که بالای ۵۰ سال سن داشته، به قتل می‌رسد.وی با بیان اینکه قاتل در بازجویی‌های خود تاکید داشته که قصدی برای کشتن دخترش ریحانه عامری نداشته، افزود: پدر این دختر در بازجویی‌های خود عنوان کرده که صرفا به قصد ترساندن فرزندش یک میله فلزی آب را به سمت دخترش پرتاب کرده که متاسفانه در اثر اصابت میله با سر‌، این دختر خانم ۲۲ساله فوت‌ می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به مباحث مطرح شده در فضای مجازی و رسانه‌‌های معاند مبنی بر قتل دختر توسط پدرش با تبر نیز گفت: به هیچ عنوان در این حادثه مسائل ناموسی و انتقام گیری مطرح نبوده و تنها مشاجرات خانوادگی دلیل این حادثه بوده و سایر عناوین مطرح شده در فضای مجازی پیرامون این حادثه کذب است.اما این تمام ماجرا نیست. ریحانه مدت‌ها بود در یک کافه در مرکز کرمان به عنوان باریستا مشغول به کار بود.

سرهنگ احمد یوسفی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: به گفته دوستان مقتول او همیشه با پدرش بر سر رفت و آمد جر وبحث داشتند. به طوری که همه اعضای خانواده ریحانه عامری می‌دانستند پدر از دست رفتارهای دخترش عصبانی است طبق تحقیقات پلیس خواهر ریحانه نیز در اظهاراتش به پلیس گفته است سه سال پیش ریحانه عامری که توسط پدرش دست و پایش شکسته شده بود توسط خواهرش از مرگ نجات یافت و به بیمارستان منتقل شد.

آخرین بار وقتی ریحانه عامری یکشنبه شب۲۵ خردادماه دیر وقت به خانه پدرش رفت طبق اعتراف مرد کرمانی تصمیم او برای قتل جدی شده بود و روز دوشنبه ۲۶ خرداد او را در اتاق خواب با ضربه میله به قتل رساند و جنازه ریحانه را به بیابان‌های نزدیک کرمان برد. ریحانه عامری تا ساعت ۱۱ شب زنده بود و پدر ریحانه مدام به او سر می‌زد اما متهم با اورژانس تماس نمی‌گیرد تا اینکه ریحانه عامری دختر ۲۲ساله کرمانی به‌خاطر خونریزی شدید تسلیم مرگ شد.

*** ماجرای قتل فاطمه
فاطمه فرحی دختر آبادانی که با پسر عمویش ازدواج کرده بود پس از بازگشت به خانه به دست شوهرش سر بریده شد. ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه شامگاه یکشنبه ۲۵ خرداد ماه پسر ۲۳ ساله‌ای با در دست داشتن چاقوی خونین پای در کلانتری ۱۱ ولیعصر گذاشت. این جوان به قتل فاطمه برحی دختر ۱۹ ساله در آبادان اعتراف کرد و گفت که او را در کنار رودخانه بهمنشیر کشته است.پسر عموی فاطمه برحی در اعترافاتش گفت: فاطمه برحی یک سال قبل به عقد من در آمد و دو روز پس از آن فرار کرد و به مشهد رفت و بعد از اینکه او را پیدا کردم و به آبادان بازگرداندم به خاطر تحریک‌هایی که خانواد‌ه‌ام کرده بودند او را کشتم .

اطلاعات جدیدی در پرونده قتل فاطمه برحی به دست آمد و مشخص شد که پدر شوهر فاطمه برحی که عمویش است یکی از فروشندگان حرفه‌ای مواد مخدر در آبادان است و برادر شوهر فاطمه برحی نیز سال‌ها قبل با خواهر فاطمه برحی ازدواج کرده است.خواهر فاطمه برحی از همان روزهای نخست زندگی‌اش بارها هدف ضرب و شتم قرار گرفته و حتی فرزندش را زیر بار کتک سقط کرده است.در بررسی‌های بیشتر مشخص شد عمه فاطمه برحی سال‌ها قبل به خاطر اینکه همسرش به حبس ابد محکوم شده بود تصمیم به جدایی می‌گیرد که گویا پدرشوهر فاطمه برحی که عمویش است با برچسب خیانت خواهرش دست به قتل او زده که پس از سال‌ها زندان آزاد شده است.

فاطمه برحی که به زور تن به این ازدواج اجباری داده است پس از مراسم عقد همراه یکی از دوستانش که دختر جوانی است به مشهد فرار کرده و در آنجا زندگی پنهانی داشته است که شوهر وی موفق به پیدا کردن محل زندگی همسرش شده و او را به آبادان بازگردانده است.پدر فاطمه برحی که احتمال می‌داد دخترش سرنوشت مرگباری همچون خواهرش خواهد داشت مثل پدر رومینا اشرفی یک سم تهیه کرده و قصد دادن آن به فاطمه برحی را داشته تا با مرگ آسانتری به خواب ابدی برود که مادر فاطمه برحی با اطلاع از اقدام شوهرش مانع کار او می‌شود.

شوهر فاطمه برحی پس از بازگرداندن همسرش به آبادان در اقدامی هولناک او را به قتل رسانده و سپس خود را تسلیم ماموران می‌کند.بنا به این گزارش، جسد فاطمه برحی به پزشکی قانونی منتقل شده و تحقیقات تکمیلی در این پرونده هولناک ادامه دارد.اما نکته‌ای که وجود دارد اعلام شده فاطمه در یکی از خانه‌های امن در مشهد پناه گرفته بوده که باز او را تحویل خانواده‌اش می‌دهند. در میان این قتل‌ها فرمانده انتظامی آبادان از دستگیری مردی که خواهرش را به قتل رسانده بود، خبر داد.

ساعت ۲۳ روز ۲۵ خردادماه، در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره قتل در یکی از مناطق شهرستان آبادان، بلافاصله اکیپی از ماموران پلیس به محل اعزام شدند.وی با بیان اینکه با حضور ماموران پلیس مشخص شد که زنی به وسیله چاقو به قتل رسیده است، افزود: ماموران پلیس با بررسی دقیق محل، قاتل که برادر مقتول بوده را در صحنه قتل دستگیر کردند.تقی‌زاده با اشاره به کشف آلت قتاله، تصریح کرد: متهم در بازجویی پلیس به قتل ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرد. اگرچه به این لیست دو قتل در سرپل ذهاب هم می‌توان اضافه کرد که یک مورد دختری ۱۵ ساله توسط همسرش و دیگری توسط برادرش به قتل رسیده‌اند و علت تمام‌شان اختلافات خانوادگی بیان شده است.

کدخبر: ۳۳۴۵۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر