کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۲۱۰۲
تاریخ خبر:

رکورد جذاب استقلال و نمایش دیدنی پرسپولیس

روزنامه هفت صبح | در پایان هفته هفدهم، نتایجی که به دست آمد باعث شد تا آمارهای عجیب و غیرمنتظره‌ای در کارنامه برخی تیم‌ها ثبت شود. شگفتی‌ساز این هفته‌های لیگ برتر صنعت‌نفت است و ناامیدکننده‌ترین تیم‌ها هم نفت مسجدسلیمان و آلومینیوم اراک هستند! به نکات و سوژه‌های جذاب بازی‌های این هفته توجه کنید.

استقلال یک - ذوب‌آهن صفر
استقلال باز هم ناپلئونی پیروز شد. با حداقل موقعیت! تک گل این تیم را مقابل ذوب‌آهن کوین یامگایی زد که زننده هر دو گل تیمش در بازی رفت هم بود. با وجود انتقادهایی که از نمایش‌های تیم مجیدی می‌شود، استقلال در ۸ بازی از ۹ بازی آخرش پیروز شده است. این تیم پیروزی مقابل آلومینیوم در اراک را هم با گلی در وقت‌های تلف‌شده از دست داد.

استقلال در سه بازی بعدی خود به مصاف تیم‌های چهاردهم، سیزدهم و دهم جدول خواهد رفت و این فرصت خوبی است تا همچنان صدر را در اختیار داشته باشد. ذوب‌آهن که در تهران نمایش فوق‌العاده‌ای مقابل استقلال داشت، در چهار بازی آخر خود موفق به گلزنی نشده است.

صنعت‌نفت آبادان یک - تراکتور صفر
با وجود مشکلات مالی باورنکردنی، از اواخر نیم‌فصل اول، شاگردان منصوریان پیشرفت خوبی داشته‌اند. صنعت‌نفت از ۸ بازی آخر خود در ۶ بازی به پیروزی رسیده است. این تیم در پایان هفته دهم تیم پانزدهم جدول بود اما حالا به نیمه بالای جدول رسیده است اما روند سینوسی و همیشگی تیم‌های منصوریان باعث شده تا نگران بازی‌های بعدی این تیم باشیم.

وضعیت تراکتور اما اسفناک است. این تیم در ۱۰ بازی آخر خود فقط یک بار پیروز شده است. به مشکلات عجیب این تیم در لیگ بیست و یکم، شبیخون کرونا را هم اضافه کنید. تا دیروز شش بازیکن اصلی و سرمربی این تیم درگیر کرونا بودند. تراکتور پس از ۱۲ فصل، خطر سقوط به لیگ یک را احساس می‌کند.

شهرخودرو ۳ - مس رفسنجان یک
از نظر ریاضی، شهرخودرو با پیروزی در حداقل ۹ بازی از ۱۳ بازی باقی‌مانده خود احتمالا در لیگ برتر خواهد ماند اما تیمی که بعد از ۱۷ بازی هنوز یک برد را هم به دست نیاورده، چقدر برای بقا در لیگ برتر شانس دارد؟ تیم مشهدی در باتلاق بحران دست و پا می‌زند و مدیران باشگاه توجهی به وضعیت فاجعه‌بار باشگاه ندارند.

در بازی مقابل مس، شهرخودرو از نظر بازیکن در مضیقه بود و سه بازیکن بیشتر روی نیمکت نداشت. مس اما با محمد ربیعی همچنان آماده و جذاب است. این تیم با ۲۷ گل زده هجومی‌ترین تیم لیگ بیست و یکم است. این تیم منتظر لغزش مدعیان است تا خود را به صدر جدول نزدیک‌تر کند. مس در دور برگشت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

سپاهان ۴ - نفت مسجدسلیمان یک
بعد از باخت به مس رفسنجان، سپاهان در نقل و انتقالات تقویت شد و در اولین بازی خود بعد از تعطیلات، یک پیروزی خوب به دست آورد. این برد پرگل می‌تواند سپاهان را احیا کند اما تیم نویدکیا در این فصل بارها نوسان داشته و بعد از چند برد پیاپی، چند نتیجه بد متوالی را هم کسب کرده است.

اتفاق خوب برای این تیم، باز شدن همزمان پای مغانلو و شهباززاده به گلزنی بود. سپاهان برای کم کردن فاصله با استقلال و پرسپولیس باید همین روند را ادامه دهد. نفت مسجدسلیمان با ۵ باخت متوالی در بازی‌های اخیر حتی از شهرخودرو هم ضعیف‌تر عمل کرده است. محمود فکری برای نگه داشتن این تیم در لیگ برتر کاری سخت و تقریبا غیرممکن در پیش دارد.

گل‌گهر سیرجان ۲ - فجرسپاسی صفر
پس از ماجراهای کسر امتیاز از گل‌گهر، این تیم در ۶ هفته اخیر شکستی در کارنامه‌اش نداشته است. ۳ برد و ۳ مساوی حاصل کار شاگردان امیر قلعه‌نویی در هفته‌های اخیر است. بازی مقابل فجر فرصت خوبی برای بازگشت این تیم به نیمه بالای جدول بود. اما سیرجانی‌ها همچنان مشکل گلزنی دارند و ۱۶ گل در ۱۷ بازی اصلا آمار خوبی نیست.

جذب استنلی کی‌روش و امین قاسمی‌نژاد شاید وضعیت خط حمله تیم ژنرال را بهتر کند. فجر اما وضعیت بدی دارد. این تیم در ۱۲ بازی آخر خود طعم پیروزی را نچشیده است! شاگردان اصغر کلانتری هم برای بقا در لیگ برتر باید به خودشان بیایند. این روند قطعا به سقوط آنها به لیگ یک منجر خواهد شد.

فولاد یک - آلومینیوم اراک صفر
قابل پیش‌بینی بود که تیم جواد نکونام بعد از عملکرد فوق‌العاده در نقل و انتقالات نیم‌فصل، تبدیل به تیم بهتری شود. آنها مثل بازی با پرسپولیس با زدن یک گل و حفظ بازی توانستند آلومینیوم را هم شکست دهند. قطعا تیم فولاد در نیم‌فصل دوم روند رو به رشدی خواهد داشت و به جمع تیم‌های بالای جدول خواهد پیوست.

آلومینیوم اما روزهای بدی را پشت سر می‌گذارد. از آخرین پیروزی این تیم ۸ بازی می‌گذرد و شاگردان خطیبی، حضورشان در بالای جدول را مدیون نتایج فوق‌العاده‌شان در ۱۰ هفته ابتدایی هستند. شایعه همکاری با جادوگر، این تیم را تحت تاثیر قرار داده و اگر خطیبی نتواند تیمش را به اوج برگرداند سقوط این تیم ادامه خواهد داشت.

پیکان یک - هوادار ۲
نوسان ویژگی مهم و مشترک هر دو تیم است. پیکان در جام حذفی استقلال را جان به لب کرد و با بدشانسی و اشتباه داوری مقابل این تیم بازنده شد. پیش‌بینی می‌شد شاگردان مجتبی حسینی به راحتی هوادار را مغلوب کنند اما بعد از ۶ بازی طعم شکست را چشیدند، آن هم در خانه و مقابل تیمی پایین جدولی!

این تیم البته دغدغه سقوط ندارد و می‌تواند با یکی دو پیروزی دیگر بقایش در لیگ برتر را تضمین خواهد کند. تیم رضا عنایتی اما با این پیروزی، یک فاصله نسبتا مطمئن را با تیم‌های در خطر سقوط ایجاد کرد. حضور چند ستاره باتجربه مثل داریوش شجاعیان، روح‌الله باقری و معین عباسیان برگ برنده عنایتی در ادامه بازی‌هاست.

نساجی یک - پرسپولیس ۳
دو گل زودهنگام از پرسپولیس باعث شد تا نساجی نتواند به روند بی‌شکستی‌اش ادامه بدهد. شاگردان ساکت الهامی بعد از ۹ بازی، طعم تلخ باخت را چشیدند. البته این بی‌شکستی باعث نشده تا آنها در نیمه بالای جدول قرار بگیرند. نساجی بعد از دریافت دو گل، تلاش زیادی کرد و یک گل هم زد اما نتوانست نتیجه را تغییر دهد و یک گل هم دریافت کرد.

پرسپولیس بعد از شکست در سوپرجام، خیلی زود به خودش آمد و توانست در ورزشگاه امام رضا به یک پیروزی به موقع و حیاتی دست پیدا کند اما نمایش مدافعان و دروازه‌بان این تیم همچنان برای هوادارانش نگران‌کننده است. این خط دفاع می‌تواند در هر بازی و مقابل هر حریفی پیروزی را تبدیل به مساوی یا شکست کند.

کدخبر: ۴۴۲۱۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر