کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۰۹۰۶
تاریخ خبر:

رکوردشکنی «زخم کاری» همزمان با یک قصه ملتهب

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون| در میان سریال‌های شبکه خانگی، «زخم کاری» بیشترین حجم اتفاقات را دارد و به‌غیر از دو قسمت، در باقی موارد، مخاطب با یک داستان پرملات همراه می‌شود. این سریال در سیزدهمین قسمت نیز دارای همین ویژگی بود و البته نوع فضاسازی محمد‌حسین مهدویان باعث شد مخاطب با اتفاقات تکان‌دهنده و نفس‌گیری مواجه شود. روز گذشته هم خبر رسید تعداد مخاطبان این قسمت نسبت به قسمت اول ۴۶۰‌درصد افزایش داشته است.

مورد اول| ۲۸ میلیون دقیقه تماشا
نموداری که از میزان استقبال از «زخم کاری» منتشر شده است نشان می‌دهد این سریال قسمت به قسمت رشدی جهشی داشته. روز گذشته روابط عمومی فیلیمو از یک رکورد تازه خبر داد و گفت میزان مخاطب سریال ۴۶۰‌درصد نسبت به قسمت اول افزایش داشته: «پس از بررسی میزان دقیقه تماشای سریال «زخم کاری» در ۱۶ ساعت اولیه انتشار، این سریال بعد از چند هفته رکوردشکنی پی‌در‌پی با عدد شگفت‌انگیز ۲۸ میلیون دقیقه ‌تماشا در قسمت سیزدهم رکوردهای قبلی خود را باز هم جابه‌جا کرد.»

در ادامه این خبر آمده است: «تعداد مخاطبان آخرین قسمت پخش شده سریال «زخم کاری» نسبت به قسمت دوازدهم با رشد ۱۱‌درصدی روبه‌رو شده است و پس از ارزیابی ۱۶ ساعت اولیه پخش قسمت‌های اول تا سیزدهم، قسمت سیزدهم زخم کاری در ۱۶ ساعت اول انتشار، رکورد ۲۸ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۵۲۹ دقیقه تماشا را به ثبت رسانده است.»

مورد دوم| سبقت از دیگران
«زخم کاری» پیش از این‌هم رکوردشکنی کرده بود. قسمت نهم سریال «زخم کاری» در اولین روز نمایش و در فاصله ساعات ۸ تا ۲۴ (روز جمعه۸ مرداد۱۴۰۰) توانست ۲۰ میلیون و ۴۲۰ هزار دقیقه تماشا را به ثبت برساند که در میان تمامی سریال‌های فیلیمو در روز اول انتشار یک رکورد منحصر به‌فرد است.

تا پیش از «زخم کاری» رکورد میزان تماشا در یک روز‌، در اختیار سریال‌های «هم‌گناه» و «آقازاده» بود. سریال «هم‌گناه» در قسمت آخر به رکورد ۲۰ میلیون و ۱۷۰ هزار دقیقه تماشا رسیده بود و سریال «آقازاده» نیز در قسمت پایانی به رکورد ۲۰ میلیون دقیقه تماشا دست پیدا کرد. «زخم کاری» این رکورد را جابه‌جا کرد و در قسمت جدید باز هم رکورد خود را شکست.

مورد سوم| ۱۳ نفس‌گیر
رکوردشکنی «زخم کاری» همزمان شده با یک قصه ملتهب. در قسمت سیزدهم چند اتفاق مهم رقم خورد که مهم‌ترین آن فروریختن مالک (جواد عزتی) و عیان شدن رویی دیگر از همسر او (رعنا آزادی‌ور) است. محمد‌حسین مهدویان داستان این زوج و اتفاقات فی‌مابین را به گونه‌ای تصویری کرده که مخاطب نمی‌تواند از تماشای آن تحت تاثیر قرار نگیرد. طبعا بازی خوب عزتی‌ و آزادی‌ور تاثیر‌ بسزایی در این مسئله دارد اما چهره اصلی میدان، مهدویان است. اوست که با دقت و وسواس تکه‌های پازل را کنار هم چیده و تصویری بی‌پرده مقابل چشم مخاطب قرار داده است.

مورد چهارم‌| بدون سیگار
قسمت سیزدهم «زخم کاری» یک نکته فرامتن هم دارد و آن کم بودن میزان استفاده از سیگار نسبت به قسمت‌های قبل است. مهدویان با این تمهید خواسته به مخاطب یادآوری کند که دیگر سیگار هم دردی از مالک دوا نمی‌کند و او هر لحظه در باتلاق همسرش فرو می‌رود. توضیح بیشتر منجر به لو رفتن داستان می‌شود.

همین‌قدر اشاره کافی است که «زخم کاری» هر‌چه به قسمت‌های پایانی نزدیک می‌شود، ضربه‌های آن به مخاطب کوبنده‌تر است. حالا می‌توان پی برد هدف از نمایش برخی اتفاقات و روابط غیراخلافی چه بوده است و نویسنده و کارگردان دنبال چه منظوری بوده‌اند. پیش‌تر نوشتیم سریال «زخم کاری» با وجود ممیزی‌های بسیار‌، همچنان روپاست و مخاطب را با خود همراه می‌کند. این مهم‌ترین امتیاز سریال محمد‌حسین مهدویان است که در کنار ریتم بالا‌، حرفش را بدون شعار بیان می‌کند.

غالب سریال‌های شبکه خانگی در دام شعار افتاده‌اند و شکل و شمایل آنها شبیه سریال‌های تلویزیونی شده است. «زخم کاری» اما مدلی تازه از سریال‌سازی در شبکه خانگی را پیشنهاد داده و به‌رغم حذفیات بسیار، جذاب و همراهی‌برانگیز است. حالا و با رکوردشکنی جدید، ارزش‌های «زخم کاری» یک بار دیگر به چشم می‌آید و نشان می‌دهد می‌توان خیلی از نکات اخلاقی را بدون دیالوگ‌های گل‌درشت و صرفا با نمایش موقعیت آدم‌ها بیان کرد و مخاطب را تحت تاثیر قرار داد.

کدخبر: ۴۱۰۹۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر