کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۱۲۶۰
تاریخ خبر:

رژه‌ زور‌گیر‌ها‌ و موبایل‌‌قاپ‌ها و ‌مزاحمان نوامیس

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | در گرمای تیرماه لشکر مالخران، زورگیران، سارقان، مزاحمان نوامیس و فروشندگان موادمخدر در حیاط ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ جمع شده‌اند.با دستبند، پابند و ماسک، در حالی که خودشان هم سعی می‌کنند چهره‌شان را در برابر عکاسان با دست بپوشانند.

در میان این افراد زورگیرانی که با سلاح سرد به سراغ مردم رفته‌اند تا گوشی‌قاپی کنند، فروشندگان موادمخدر، سارقان خودرو، لوازم خودرو و حتی گروگانگیران هم هستند؛کسانی که در این چند وقت در طرح رعد پلیس پیشگیری و کاشف پلیس آگاهی دستگیر شده‌اند.حتی روز قبل از اجرای این طرح نیز یعنی دوشنبه در پایانه غرب ۱۰ جعبه محموله «سلاح گرینف» که در حال انتقال به شیراز بود، کشف شد که در عکس‌هایی که از این طرح منتشر شده مشخص است. اگرچه معلوم نیست واقعا این میزان تیربار برای چه توسط متهم اصلی به شیراز فرستاده می‌شده است!

در سمت دیگری دو نفر هستند که اقدام به گروگانگیری کرده‌اند.آن هم با رقم میلیاردی! ماجرا از این قرار است که دو نفری که در این طرح حضور دارند یکی از آنان کارمند قدیمی فرد ربوده‌شده بوده که ۱۵ سال پیش در دفتر او مشغول به کار بود. متهم که به قول خودش از فرارهای مالیاتی فرد ربوده‌شده خبر داشته، برای ربودن این فعال اقتصادی برنامه‌ریزی می‌کند و در محدوده خیابان شوش، صابونیان به‌صورت مامور قلابی با جعل آرم ماموران، ربایش را انجام می‌دهند.

او می‌گوید: «من کارمند فرد ربوده‌شده بودم، اطلاعاتی به من رسید که فرد فرار مالیاتی دارد.» همین ماجرا باعث می‌شود او به همراه هشت نفر دیگر نقشه ربودن فعال اقتصادی را بکشند و بعد هم درخواست میلیاردی برای آزادی‌اش داشته باشند که به دام می‌افتند.
اما در این طرح اموال کشف شده از مالخران و سارقان هم وجود دارد.

رقمی میلیاردی از این سرقت‌ها درآمده است. کشف چهار هزار اموال مسروقه به ارزش ۳۵ میلیارد تومان! اگرچه رئیس پلیس تهران هم می‌‌گوید با کشف اموال مسروقه، پرونده ۷۰۲ سرقت در پایتخت بسته شده است. حال باید دید سرنوشت هزار و یازده سارق حرفه‌ای که خبر از دستگیری آنها در این طرح‌ها داده‌اند، چه می‌شود؟! به زندان می‌روند و متنبه می‌شوند یا دوباره سراغ سرقت می‌روند.

کدخبر: ۴۰۱۲۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر