کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۱۶۳۴
تاریخ خبر:

رونمایی کرتا N لاین؛ یک کراس‌اوور اسپرت و اقتصادی

ر وزنامه هفت صبح | هرچند هیوندای نسخه فیس‌لیفت کراس‌اوور کامپکت کرتا Creta را در نوامبر سال ۲۰۲۱ در اندونزی رونمایی کرد، ولی مدل پیش از فیس‌لیفت این خودرو در سایر کشورهای دنیا از‌جمله بازار آمریکای جنوبی در حال عرضه است. حال هیوندای برای جذاب‌تر کردن کرتا Creta نسخه اسپرت N لاین را برای اولین‌بار برای این کراس‌اوور ساب کامپکت اقتصادی عرضه کرده است.

‌ظاهر هیوندای کرتا N لاین
هیوندای کرتا N لاین بر پایه نسخه پیش از فیس‌لیفت نسل دوم این خودرو توسعه یافته که سال ۲۰۱۹ معرفی شده بود. هیوندای کرتا N لاین دارای سپر جلو و عقب بازطراحی شده و همچنین جلوپنجره‌ای عریض‌تر بوده که حال به چراغ‌های خطی این خودرو و همچنین ورودی هوای بزرگ در سپر متصل شده است.

چراغ‌های راهنمای هیوندای کرتا هم درون یک قاب مثلثی شکل در دو گوشه سپر نصب شده‌اند. سبک مش‌بندی جلوپنجره هیوندای کرتا N لاین مشابه با جلوپنجره هیوندای توسان طراحی شده. ولی جدا‌سازی جلوپنجره از کاپوت به‌واسطه یک اسکوپ نواری ورودی هوا در لبه کاپوت باعث شده که این کراس‌اوور کوچک چهره اسپرت‌تری به‌خود بگیرد.

از‌جمله دیگر تغییرات نسخه N لاین هیوندای کرتا در مقایسه با نسخه معمولی می‌توان به رینگ‌های ۱۷‌اینچی آلیاژی با دیزاین ویژه، لوگوی N لاین روی قسمت‌های مختلف بدنه، تریم دو رنگ بدنه، سانروف پانورامیک و دیفیزور با طراحی جدید روی سپر عقب اشاره کرد. برخلاف سایر خودروهای N و حتی N لاین هیوندای، این خودرو فاقد تریم قرمز رنگ در قسمت پایینی کیت بدنه است.

داخل کابین هیوندای کرتا N لاین ۲۰۲۲
کابین هیوندای کرتا با تودوزی مشکی رنگ با دوخت قرمز پوشانده شده و لوگوی N نیز روی صندلی‌ها، شیفتر دنده و غربیلک فرمان این خودرو دیده می‌شود. یک تریم مشکی پیانویی در کنسول میانی این خودرو هم دیده می‌شود. از‌جمله تجهیزات هیوندای کرتا N لاین ۲۰۲۲ می‌توان به سردکن صندلی راننده، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، شش کیسه ایمنی هوا و سیستم کمکی راننده ADAS اسمارت سنس هیوندای اشاره کرد.

مشخصات فنی هیوندای کرتا N لاین
هیوندای از هم‌اکنون فروش کرتا N لاین را در بازار برزیل آغاز کرده است. هیوندای کرتا N لاین با یک پیشرانه ۱ لیتری TGDI سه سیلندر بنزینی با ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۲ نیوتن‌متر گشتاور به بازار عرضه می‌شود. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

میزان قیمت خودرو
هیوندای قصد دارد این خودرو را در ۴ تریم و با قیمت ۱۹٫۶۶۰ الی ۲۸ هزار دلار به فروش برساند. با توجه به قیمت مقرون به‌صرفه هیوندای کرتا، طراحی ظاهری جذاب و تجهیزات ایمنی و رفاهی کامل آن، این خودرو چه در مدل استاندارد و چه مدل N لاین گزینه‌ای مناسب برای واردات به بازار ایران محسوب می‌شود.

کدخبر: ۴۶۱۶۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر