کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۵۶۷۳
تاریخ خبر:

رونمایی از نقایص باورنکردنی مدارک پرسپولیس و استقلال

سایت ورزش سه، نقایصی که بر طبق آنها کمیته بدوی حرفه‌ای سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را فاقد صلاحیت دریافت مجوز لیگ قهرمانان آسیا دانسته منتشر کرده است. این اسناد مربوط به زمانی است که دپارتمان حرفه‌ای سازی مدارک بارگذاری شده از سوی باشگاه‌ها در وبسایت کمیته مستقل کنترل ورود ای اف سی را بررسی کرده و نقایص این مدارک را به کمیته استیناف گزارش داده است. در این اسناد سه صفحه‌ای ایرادات شکلی و محتوایی مختلفی به مدارک پرسپولیس و استقلال وارد شده که از جمله آن می‌توان به بارگذاری بدون امضای مدیرعامل و هیئت مدیره، به‌روز نبودن، فاقد مُهر بودن، جعل و فتوشاپ و از همه مهم‌تر مسائل حسابرسی مالی و بحث مالکیت مشترک اشاره کرد. نکته مهم اینکه باتوجه به ایرادات گرفته شده، به نظر می‌رسد فرصت سه ماهه که کمیته استیناف به پرسپولیس و استقلال داده، مورد تایید ای اف سی نبوده و به این ترتیب می‌توان گفت که از مهر ماه گذشته، حذف سرخابی ها از لیگ قهرمانان مسجل شده بود.

نقایص مدارک استقلال

نقایص مدارک استقلال

در این اسناد نکته عجیب و غریبی هم درباره مالکیت پرسپولیس و استقلال وجود دارد که بر اساس آن، ۹۸ درصد از مالکیت سرخپوشان و ۹۷.۵ درصد از مالکیت باشگاه آبی پوش، در اختیار وزارت ورزش بوده و باقی آن در اختیار اشخاص قرار دارد. همچنین، نکته حائز اهمیت تایید مدارک باشگاه گل‌گهر و ارسال آن به کمیته حرفه‌ای سازی ای اف سی و رد آن به دلیل نقص یک مدرک مهم (بدهکاری به مربی) پس از بررسی مدارک از سوی شرکت آلمانی مشاور ای اف سی (بالیمپیک) بوده است. همچنین شرکت بالیمپیک، پس از بررسی دقیق مدارک بارگذاری شده، ایرادات به مراتب بیشتری از آنچه که کمیته حرفه‌ای سازی داخلی از این باشگاه گرفته، به مدارک بارگذاری شده وارد کرده است.

نقایص مدارک پرسپولیس

نقایص مدارک پرسپولیس

مدارک باشگاهی برای ارسال به کمیته مستقل کنترل ورود ای اف سی در سه گرید A,B,C تقسیم بندی شده که نقص مدارک در گرید A به معنای قطعیت عدم صلاحیت تیم‌ها برای دریافت مجوز حرفه‌ای سازی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیاست که هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دلیل بدهکاری و عدم ارسال صورت‌های مالی، صلاحیت دریافت مجوز حرفه‌ای را نداشته و از همان ابتدا حذفشان قطعی و فعالیت‌های بعدی تنها می‌توانسته به حل مشکلات آنها برای حضور در فصل بعدی رقابت ها (۲۰۲۳) کمک کند.

ادامه نقایص مدارک پرسپولیس

ادامه نقایص مدارک پرسپولیس

منبع: ورزش ۳

کدخبر: ۴۳۵۶۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر