کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۱۳۸۲
تاریخ خبر:

رونمایی از تک‌نگاری، خودرو جذاب ایرانی-ژاپنی

روزنامه هفت صبح | محشر است. چیزی کمتر از این را نمی‌توان به کانسپت تازه اینفینیتی نسبت داد. خودرویی که قرار است سهم بازار زیربرند لوکس نیسان در بازارهای چین، آمریکای شمالی و اروپا را افزایش دهد و مسیر را برای ظهور دوباره یک قدرت بلامنازع در بازار محصولات پریمیوم مهیا کند. شاید این خبر آن چیزی نباشد که در گزارش یک انتظارش را می‌کشیدید اما خوب است بدانید این کار زیر نظر مهندس پیمان کارگر رخ داده است.

مدیرعامل ۵۳ ساله اینفینیتی که در دو شهر لیون و لندن درس خوانده، حدود ۳۰ سال در صنعت خودرو سابقه دارد و حالا قصد کرده شاخه لوکس‌ساز نیسان را متحول کند. او در اولین گام یک کراس‌اوور ۴٫۸ متری لوکس و برقی را برای بازارهای بزرگ در نظر گرفته که ضمن یک طراحی جذاب مشخصات فنی قابل توجهی دارد. پیش از بررسی دقیق خودرو برویم سراغ داستان مدیرعاملی او.

*** داستان از کجا شروع شد؟
همه چیز از بازداشت کارلوس گوئن در ژاپن، تقابل نیسان و رنو بر‌سر این اتفاق و کوچ بسیاری از مهره‌های فنی و مهندسی دو شرکت به سایر برندها شروع شد. پیمان کارگر مدیرعامل جوان شرکت ژاپنی اینفینیتی هم دقیقا پس از این تحولات سکان هدایت شرکت بحران‌زده اینفینیتی را برعهده گرفت. همزمان با این اتفاق اما کریم حبیب طراح سابق ب.ام.و و سرطراح اینفینیتی با استعفا از سمت خود اعلام کرد تمایلی به ادامه کار با گروه رنو-نیسان ندارد.

و خب این یعنی بحرانی شدن شرایط اینفینیتی. با این حال پیمان کارگر مدیر ایرانی شرکت توانست به خوبی فضا را مدیریت کند و به فاصله شش ماه از انتصابش، نخستین کانسپت شرکت را با یک زبان طراحی تحول‌یافته رونمایی کند. مونوگراف یا تک‌نگاری نامی است که روی نسل تازه Qx60 گذاشته است. این یک تک‌نگاری جذاب و مسحورکننده از یک مدیر برجسته ایرانی است، آن هم در شرکتی ژاپنی.

*** یک تک‌نگاری خوش‌خوان!
عموم کسانی که با ادبیات آشنایی دارند، تک‌نگاری را اثری درباره یک شخص، منطقه یا شی می‌دانند که توصیفی دقیقی در آن وجود دارد. با چنین مقدمه‌ای باید کانسپت QX60 را توصیف دقیقی از هویت اینفینیتی نامید. لوکس، براق و مدرن. از ابتدای انتشار تصاویر خودرو، همه لب به تحسین اینفینیتی گشودند. چیزی که اعتماد به‌نفس شرکت را بالا خواهد برد. بنابراین اولین ماجراجویی پیمان کارگر در سمت مدیرعاملی اینفینیتی به بهترین شکل ممکن رقم خورده است.

مونوگراف محصولی است که به عنوان خط و ربط جدید زیرشاخه لوکس نیسان، قصد دارد فروش این برند در بازار جهانی را ارتقا دهد. کارگر که پیشتر به عنوان مدیرعامل رنوپارس و معاون آسیا اقیانوسیه نیسان فعالیت کرده، در طراحی مدل QX60 بهترین استراتژی را به کار برده است. وفاداری به الگوی اینسپریشن و تحول ظریف در نقاط اختلاف.

*** مشخصات QX60 چیست؟
این خودرو سال آینده به بازار می‌آید و همین حالا هم با کمترین سطح اغراق شانس خوبی برای موفقیت در زمینه فروش دارد. گفته می‌شود QX60 با بهای ۴۵ تا ۵۵ هزار دلار ( ۱٫۲ تا ۱٫۵ میلیارد تومان با احتساب دلار ۲۷هزار تومانی) قرار است به دست مشتریان برسد در حالی که در نسخه پایه موتوری ۲۹۵ اسبی و در نسخه فول یک موتور شش سیلندر دو توربو روی آن نصب خواهد شد که ۴۰۰ اسب قدرت خواهد داشت. اینفینیتی با این خودرو علاوه بر بنز و ب.ام.و، لینکلن آویاتور و کادیلاک XT 6 را هم هدف قرار داده است.

کدخبر: ۳۵۱۳۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر