کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۱۶۱۸
تاریخ خبر:

رونمایی از اولین هامر برقی GMC

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو| ظاهری مدرن و تهاجمی، انبوهی از قابلیت‌های آفرودی و حالت‌های رانندگی فراوان در کنار برند ارزشمند هامر باعث شده تا قیمت ۱۰۵ هزار و ۹۹۵ دلاری اعلام ‌شده از سوی هامر برای مدل EV SUV چندان غیرعادی نباشد اما این نمونه که دومین عضو از خانواده هامرهای جدید برقی است، دو رقیب سرسخت را پیش روی خود دارد که بهار ۲۰۲۳ را برای آن جهنم خواهند کرد: تسلا مدل X و مرسدس بنز سری G. اما هر کدام چه خصوصیاتی دارند و بخت با کدام بیشتر یار خواهد بود؟

*** تسلا مدل X
اولین بار که تسلا از مدل X رونمایی کرد، سال ۲۰۱۵ بود. پس این شش سال زمانی کافی برای این برند نوآور بوده تا گیر و گورهای مدل X را دربیاورد و خودرویی نمونه تحویل دهد. چنین چیزی در عمل رخ داده و تسلا مدل X 2021 دیگر آن خودروی شلخته اولی نیست. این شاسی‌بلند آمریکایی این روزها رقیب جدی آئودی ریویان آر ۱ اس و جگوار آی‌پیس هم هست.

برد حرکتی این خودرو به ۵۴۴ کیلومتر افزایش یافته؛ شتاب صفر تا ۹۶ کیلومترش به ۲٫۵ ثانیه رسیده و حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتری را ارائه می‌دهد. داخل کابین مدل X هم با صفحه نمایشگر ۱۷ اینچی و سیستم صوتی با ۱۷ بلندگو شبیه ‌ خودروهای آینده است. البته خبر بد آنکه تسلا مدل X قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی را ندارد.

*** مرسدس بنز کلاس G
کلاس جی در حال حاضر یکی از گران‌قیمت‌ترین محصولات مرسدس است و در عین حال با میانگین مصرف سوخت ۱۷ لیتری داد هواداران محیط‌زیست را نیز درآورده است! با این حال مرسدس از مدت‌ها پیش اعلام کرده ‌ قصد دارد نسخه برقی این آلمانی خشن را تولید کند. با این حال هنوز خبری از آن نیست. البته در حال حاضر می‌توان نسخه غیررسمی آن را خریداری کرد چون شرکت اتریشی کریسل الکتریک پیشرانه احتراق داخلی مرسدس را با موتور برقی جایگزین می‌کند.

جالب است بدانید که آرنولد شوارتزنگر اولین مشتری این خودرو بود. این مدل ۴۸۳ اسب ‌بخار دارد و می‌تواند در ۵٫۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این مدل نیز به ۱۸۳ کیلومتر‌ بر‌ساعت می‌رسد و می‌تواند با اتکا به باتری ۸۰ کیلووات ‌ساعتی خود، با هر بار شارژ ۳۰۰ کیلومتر را طی کند. با چنین عملکرد ضعیفی بعید است که مدل غیررسمی کلاس جی بتواند روی تسلا X و هامر برقی را کم کند.

*** هامر EV
این خودرو در تیپ‌های مختلفی به بازار عرضه خواهد شد‌ اما در مدل پایه می‌توانید روی برد ۳۰۰ مایلی رانندگی و قدرت ۶۲۵ اسبی حساب باز کنید‌ اما در تیپ‌های پیشرفته‌تر هامر ۸۳۰ اسب بخار نیرو، ۵۸۰ مایل برد رانندگی و شتاب صفر تا ۶۰ مایل ۳٫۵ ثانیه‌ای را تدارک دیده است. اگر کیت آفرود ۵ هزار دلاری را نیز سفارش دهید با مجموعه کاملی راهی طبیعت خواهید شد: حفاظت اضافی از زیر بدنه، لغزنده‌های سنگ، دیفرانسیل جلو قفل ‌شده با سیستم الکترونیکی، مجموعه‌ای از دوربین‌های نصب‌ شده در خارج و مجموعه‌ای از چرخ‌های ۱۸ اینچی.

کدخبر: ۳۸۱۶۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر