کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۰۸۲۳
تاریخ خبر:

رونمایی از اولین استقلالِ فرهاد که خودش آن را بسته

روزنامه هفت صبح | لیگ بیست و یکم برای استقلال از امشب با تقابل در برابر تیم هوادار آغاز می‌شود. رویارویی فرهاد مجیدی و رضا عنایتی می‌تواند جذاب‌ترین و حساس‌ترین بازی هفته اول باشد. مجیدی طی دو فصل گذشته، استقلال را از آندره‌آ استراماچونی و محمود فکری تحویل گرفته و به قول معروف، تیمش را خودش نبسته بود اما حالا برای اولین بار، استقلال را با تفکرات خودش بسته و در هفته اول مقابل تیمی قرار خواهد گرفت که امسال اولین حضورش در لیگ برتر را تجربه خواهد کرد.

مجیدی که دوشنبه شب به صورت رسمی قراردادش با استقلال را تمدید کرد، در هفته‌های ابتدایی لیگ ماموریت بسیار مهمی دارد. چند هفته قبل بود که مصطفی آجورلو در دیدار اعضای هیات مدیره با کادر فنی و بازیکنان استقلال اعلام کرد تیم باید در پنج، شش هفته اول به همه نشان دهد مدعی قهرمانی است. پرویز مظلومی هم در آخرین مصاحبه‌اش مدعی شد که استقلال از هفته اول نشان خواهد داد که مدعی قهرمانی است و حالا مجیدی و تیمش، باید از هفته اول، پرقدرت وارد مسابقات شوند.

بهترین تیم افتتاحیه‌ها
تا سوت آغاز لیگ شانزدهم، استقلال تنها تیم تاریخ لیگ برتر بود که هرگز در هفته اول شکست نخورده بود؛ یک رکورد تاریخی و منحصربه‌فرد. ولی وقتی داور در سوتش به نشانه پایان بازی استقلال و صنعت‌نفت در آبادان دمید، منصوریان تبدیل به اولین سرمربی استقلال شد که لیگ را با باخت و گل نزدن شروع کرده است.

تیمی که در ۱۵ دوره ابتدایی لیگ برتر هرگز در بازی اول فصل شکست نخورده بود، حالا فقط یک برد در پنج دوره اخیر دارد، در سه دوره از چهار دوره آخر گل نزده و دو بار هم باخته است. استارت نبردن‌های استقلال در هفته اول با منصوریان خورد؛ مساوی در لیگ شانزدهم و شکست در لیگ هفدهم. شفر در لیگ هجدهم نتوانست استقلال را به ریل برد برگرداند و مساوی کرد و سپس نوبت به استراماچونی رسید تا با کپی از دست منصوریان، با باخت استارت بزند. این طلسم اما با حضور محمود فکری شکست و استقلال بعد از چهار فصل، هفته اول را برد.

استقلال تقویت شده یا تضعیف؟
از اواخر فصل گذشته تا همین امروز، مهدی قایدی، مسعود ریگی، شیخ دیاباته، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان، محمد نادری، هروویه میلیچ، آرش داجلیری، سینا خادمپور و محمد بلبلی از استقلال جدا شده‌اند و امیرحسین حسین‌زاده، امیرعلی صادقی، امین قاسمی‌نژاد، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، زبیر نیک‌نفس، ابوالفضل جلالی، عارف آقاسی، علیرضا رضایی، محمدرضا آزادی و کوین یامگا به این تیم پیوسته‌اند.

با یک نگاه سرسری به دو گروه و مقایسه آنها، تردیدی نیست که استقلال مهره‌های کلیدی و مهمی را از دست داده و بیشترِ خریدهای این تیم هم برای اثبات توانایی‌های خود و پر کردن جای خالی جداشده‌ها کار سختی دارند. البته گفته می‌شود استقلال یک مهاجم خارجی دیگر هم جذب خواهد کرد که این امر مستلزم خط خوردن نام یک بازیکن دیگر از میان احمد موسوی و بابک مرادی است.

پیش‌بینی ترکیب استقلال
با توجه به اینکه تمرین استقلال در روز آخر پشت درهای بسته برگزار شد و البته با توجه به تمرینات نه‌چندان منظم این تیم، به جز در چند پست، پیش‌بینی ترکیب اصلی استقلال در بازی امشب مقابل هوادار کار دشواری است. فرهاد مجیدی دروازه تیمش را امشب به سیدحسین حسینی خواهد سپرد چرا که رشید مظاهری مدتی از تیم دور بود و آماده نیست. محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی دو مدافع میانی استقلال خواهند بود، وریا غفوری در دفاع راست بازی خواهد کرد و متین کریم‌زاده مدافع چپ خواهد بود.

زبیر نیک‌نفس، آرش رضاوند و روزبه چشمی و امیرحسین حسین‌زاده در خط هافبک بازی خواهند کرد و ارسلان مطهری و آرمان رمضانی هم مهاجمان استقلال در این بازی خواهند بود. این ترکیب با توجه به تمرینات اخیر استقلال و مصدومیت و ناآمادگی و وضعیت نامشخص بازیکنانی مثل مهدی مهدی‌پور، امین قاسمی‌نژاد و بابک مرادی و چند بازیکن دیگر پیش‌بینی شده اما ممکن است مجیدی سورپرایزهایی در ذهن داشته باشد و از بازیکنانی مثل جعفر سلمانی، سبحان خاقانی، محمد دانشگر، عارف آقاسی و … هم در ترکیب استفاده کند.

این هوادار ناشناخته
بازی مقابل تیمی که به تازگی از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرده شاید بازی آسانی به نظر برسد اما ناشناخته بودن این تیم و همچنین انگیزه بازیکنانش برای بازی مقابل تیمی مثل استقلال که پخش مستقیم هم دارد، می‌تواند حسابی مجیدی را غافلگیر کند. شخص رضا عنایتی هم با رساندن هوادار به لیگ برتر، پتانسیل تبدیل شدن به یک مربی خوب و همچنین آلترناتیوی جدید و غیرمنتظره برای فرهاد مجیدی را دارد و برای این اتفاق، چه فرصتی بهتر از بازی مقابل استقلال و فرهاد مجیدی؟

هوادار برای تبدیل شدن به تیمی که توانایی ماندن در لیگ برتر را داشته باشد، چند بازیکن باتجربه لیگ برتری را جذب کرده است. معین عباسیان، محمد ستاری، امین منوچهری، مهرداد بشاگردی، محمد قاضی و مرتضی آقاخان از بازیکنانی هستند که چند سالی در لیگ برتر بازی کرده‌اند.

در این میان محمد قاضی با تجربه حضور در نزدیک به ۲۰ تیم مختلف که استقلال هم یکی از آنهاست، باتجربه‌ترین و خطرناک‌ترین بازیکن هوادار است. مرتضی آقاخان هم که دو سال در استقلال مصدوم بود و با دلخوری از این تیم جدا شد، انگیزه‌هایی برای درخش مقابل این تیم دارد. اما چهره ویژه این بازی امیرحسین فشنگچی است که کاپیتان هوادار هم هست و در صبا سابقه گلزنی به استقلال و در پرسپولیس سابقه حضور در دربی را دارد.

دیگر بازی‌های امشب
امشب دو بازی دیگر از هفته اول برگزار خواهد شد. گل‌گهر پرستاره میزبان تراکتور تحلیل رفته خواهد بود و صنعت‌نفت در آبادان به مصاف ذوب‌آهن خواهد رفت. هر دو بازی سوژه‌های جذابی برای دنبال کردن خواهند داشت و قطعا از تعقیب کردن و دیدن آنها پشیمان نخواهید شد.

کدخبر: ۴۲۰۸۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر