کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۱۹۲۲
تاریخ خبر:

روز غمگین کردستان؛ ۱۴کشته در تصادف مینی‌بوس و یک شهید

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اثر سقوط یک دستگاه مینی‌بوس به دره در جاده کامیاران - پالنگان ۱۴ نفر کشته و هشت نفر دیگر مصدوم شدند.

رضا پیرا اظهار داشت: این مینی‌بوس از مریوان به سمت پالنگان حرکت کرده بود که در سرازیری گردنه "تفین" به روستای پالنگان بر اثر عدم توانایی راننده در کنترل خودرو به دره سقوط کرده است.

وی اضافه کرد: یکی از مصدومان بدحال این حادثه با استفاده از بالگرد به بیمارستان کوثر سنندج انتقال یافته و اتوبوس آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای مداوا و انتقال سایر مصدومان به محل حادثه اعزام شده است. علت این حادثه توسط پلیس راه کردستان در دست بررسی است. جاده مریوان - کامیاران به طول ۱۴۱ کیلومتر یکی از محورهای حادثه خیز استان کردستان است.

خبرگزاری ایرنا هم از قول فرماندار بانه از شهادت یک مرزبان خبر داده. به‌گفته اسماعیل رستم پور، شامگاه گذشته مرزبانان هنگ مرزی بانه در حین پایش و مراقبت از نوار مرز، در منطقه مرزی گله سوره این شهرستان با گروه های مسلح درگیر شدند. در این درگیری استوار دوم "رضا سپهوند" با رشادت و مقتدارنه در برابر اشرار مسلح و ضد انقلاب ایستادگی کرد و مجروح شد که به دلیل شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرماندار بانه گفت: آیین تشیع جنازه این شهید والا مقام ساعت ۱۰ امروز در هنگ مرزی بانه با حضور جمعی از مسوولان، خانواده‌ شهدا و همرزمانش برگزار می شود و سپس پیکر مطهرش برای خاکسپاری به زادگاهش خرم‌آباد در استان لرستان منتقل خواهد شد.

رستم پور در پایان ضمن تبریک و تسلیت به خانواده این شهید والامقام و همرزمانش، یادآور شد: سلحشوران مرزبانی جانانه از مرزها دفاع می کنند و قطعا راه این شهیدان بزرگوار و دیگر شهدا در دفاع از کشور و ارزش‌های نظام و انقلاب ادامه دارد.

شهرستان مرزی بانه در فاصله ۲۷۰ کیلومتر سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

کدخبر: ۴۱۱۹۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر