کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۵۶۳۰
تاریخ خبر:

روزهای پر رونق ویدئو کنفرانس

روزنامه هفت صبح| دورکاری باعث شده تا کسب و کار فروش وب‌کم، هدفون، میکروفن، صفحه نمایش و… رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی داشته باشد. در این روزهای کرونایی که بسیاری از مشاغل و موسسات آموزشی تصمیم گرفته‌اند دورکاری انجام بدهند، یک کسب و کار جدید به شدت رونق گرفته است: «فروش تجهیزات ویدئو کنفرانس»! شاید فکر کنید برای برگزاری یک جلسه به صورت ویدئو کنفرانس نیاز به کار خاصی نیست و احتمالا می‌توان با یک واتساپ همه چیز را ختم به خیر کرد.

واقعیت اما اینطور نیست و برای جلسات بزرگ (بالای ۵۰ نفر شرکت کننده) ‌ یا کلاس‌های آنلاین، همه امکانات شما مانند وب‌کم، هدفون، میکروفن، صفحه نمایش و حتی کیبورد و ماوس نیز باید استانداردهای قابل قبولی داشته باشد. این موضوع سبب شده تا در یک هفته گذشته، فروش تجهیزات کامپیوتری برخلاف مشاغل دیگر، قابل توجه شود.

برخی شرکت‌های وارد کننده تجهیزات کامپیوتری حتی پکیج‌های آماده برای ویدئو کنفرانس ترتیب داده‌اند و مشاوره، نصب و… را به عهده گرفته‌اند. در کنار همه این اتفاقات؛ جست‌وجو برای پیدا کردن برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مناسب ویدئو کنفرانس نیز افزایش چشمگیری داشته و برخی شرکت‌های کامپیوتری در حال ارائه نرم‌افزارهای مورد نیاز کاربران هستند. این گزارش را بخوانید.

*** افزایش فروش ۴۰ درصدی
برای آنکه از جزئیات ماجرا خبردار شویم با مسئول فروش یکی از شرکت‌های بزرگ وارد کننده تجهیزات کامپیوتری گفت‌وگو کردیم. «مصطفی سوری» به هفت‌صبح می‌گوید: «واقعیت این است از حدود دو هفته پیش تعداد تماس‌های ما بسیار زیاد شد و بیشترین درخواست برای خرید هم به وب‌کم مربوط بود. جالب اینجاست در چند سال اخیر که گوشی‌های دارای دوربین با کیفت بالا وارد بازار شده‌اند، فروش وب‌کم بسیار پایین بود.

حالا اما برعکس شده و وب‌کم جزو محصولات پر فروش ما به شمار می‌رود. به طور میانگین در دو هفته اخیر حدود ۵۰ درصد افزایش فروش وب‌کم داشته‌ایم و از الان برای هفته دوم عید نیز سفارش‌های‌مان پر است. بعد از وب‌کم، هدفون نیز در حدود ۴۰ درصد افزایش فروش داشته است. هدفون‌های ما را تا قبل از این بیشتر افرادی که بازی و گیم حرفه‌ای انجام می‌دادند استفاده می‌کردند اما در حال حاضر شرکت‌های بزرگ درخواست هدفون‌های حرفه‌ای دارند.

درخواست‌ها برای خرید هدفون به اندازه‌ای زیاد شده که ما فروش تک محصوله به مغازه‌ها را متوقف کردیم و فقط به شرکت‌های بزرگ در حال سرویس‌دهی هستیم. فروش ما حتی در ماوس و کیبورد نیز افزایش پیدا کرده که حدس می‌زنیم آن هم برای رونق دور کاری است. آنگونه که ما حساب و کتاب کرده‌‌ایم، در این دو هفته در مجموع برای همه محصولات‌مان در حدود ۴۰ درصد افزایش فروش داشته‌ایم.» او همچنین می‌گوید: «فکر می‌کنیم این روند ادامه داشته باشد. شرکت‌های مختلفی از همین حالا برای هفته دوم عید درخواست کرده‌اند که برای‌شان جنس بفرستیم.»

*** افزایش درخواست مشاوره
این مسئول فروش به نکته جالب دیگری اشاره می‌کند: «آن چیزی که بیشتر از همه این روزها احساس می‌شود، مشاوره برای کاربران در زمینه برگزاری ویدئو کنفرانس است. آنها نمی‌دانند که چه برنامه‌هایی برای این کار وجود دارد و چگونه از آنها استفاده کنند. اولین گزینه آنها واتساپ است که خب برای کارهای اینچنینی جواب نمی‌دهد.»

*** چه برنامه‌هایی برای ویدئو کنفرانس وجود دارد؟
با فیس‌تایم در گوشی‌های اپل می‌توانید حداکثر با ۳۲ نفر گفت‌وگو کنید. در گوشی‌های اندرویدی نیز واتساپ فعلا معقول‌ترین گزینه است .

اسکایپ قطعا یکی از بهترین گزینه‌هاست که نسخه مجانی آن تا ۵۰ نفر را ساپورت می‌کند.
اپلیکیشن زوم یکی از بهترین گزینه‌هاست که قابلیت تماس گروهی تصویری و صوتی، قابلیت گفت‌وگو و وبینار را در اختیار دستگاه‌های موبایل، رومیزی و گوشی‌ها قرار می‌دهد.

این اپلیکیشن یک طرح ابتدایی رایگان دارد که به کاربر اجازه میزبانی حداکثر ۱۰۰ شرکت‌کننده و جلسات نامحدود تک به تک را می‌دهد. گرچه جلسات گروهی یک محدودیت ۴۰ دقیقه‌ای دارد.
اپلیکیشن زوم (Zoom) همچنین یک نسخه تجاری کوچک و متوسط و همچنین نسخه شرکتی دارد که قیمت آن ماهانه ۲۰ دلار به ازای هر میزبان است.

اپلیکیشن Hangouts Meet گوگل نیز از دیگر برنامه‌های محبوب است که در روزهای اخیر ظرفیت‌های خود را افزایش داده است.
اپلیکیشن (Marco Polo) را هم امتحان کنید! اگر می‌خواهید با کسی تماس تصویری داشته باشید ولی امکان آن فورا وجود ندارد، مثلا یک برنامه زمانی شلوغ دارند یا در یک منطقه زمانی متفاوت زندگی می‌کنند، اپلیکیشن مارکو پولو (Marco Polo) بهترین انتخاب است. مارکو پولو تمامی پیام‌های تصویری شما را ذخیره می‌کند تا گفت‌وگوها را بعدا مجددا ببینید و از طرف مدت زمان فرستادن پیام محدود نیست.

کدخبر: ۳۱۵۶۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر