کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۷۶۳۲
تاریخ خبر:

روزنامه جوان: دولت روحانی هم مشایی دارد!

روزنامه جوان به ماجرای برکناری وزیر صنعت واکنش نشان داد.

این روزنامه نوشت: بی‌مقدمه و ناگهانی بودن عزل وزیر صمت، افشاگری وزیر از فشار بر خود برای استعفا توسط دولت، اعلام آن به وسیله انتصاب سرپرست جدید و بدون اشاره به وزیر عزل شده، نامه نگاری‌های سرگشاده پس از آن و علنی شدن اختلافات دفتر رئیس‌جمهور با وزیر در موضوع تأسیس وزارت بازرگانی، تهدید به افشای نام سه تن از نزدیکان وزیر توسط دولت و… همه و همه حواشی برکناری وزیری بود که موضوعات مهمی همچون قیمت خودرو و کالا‌های اساسی و بحث فولاد و… را در حوزه کاری خود دارد.

این میان، اما متن نامه رضا رحمانی، وزیر معزول صمت نکته‌ای قابل توجه بود، باز پای واعظی در میان است؛ رئیس دفتری که بار‌ها در مورد محدوده نفوذ و اختیارات او در دولت شائبه‌هایی طرح شده است.

نکته جالب در برکناری وزیر صمت این است که او در جلسه‌ای با اسحاق جهانگیری بوده است، یعنی معاون اول رئیس‌جمهور از تصمیم برای برکناری وزیر مطلع نبوده است؟ این یعنی حتی برای حفظ ظاهر هم صبر نکردند تا جلسه اقتصادی وزیر و معاون اول تمام شود و پس از آن حکم را علنی کنند. بسیاری از فعالان سیاسی یا کاربران مجازی این موضوع را شبیه ماجرای برکناری منوچهر متکی در سنگال دانستند تا از این جهت نیز حسن روحانی بسیار شبیه به محمود احمدی‌نژاد عمل کرده باشد.

اصلاح‌طلبان مایل به نفوذ زیاد واعظی از حزب اعتدال و توسعه در دولت نیستند و بار‌ها به این موضوع اعتراض کرده‌اند. از جمله علی صوفی، یکی از وزیران دولت اصلاحات که گفته بود: «متأسفانه روحانی در کنار خود افرادی دارد که به هیچ روی حاضر به قبول این واقعیت‌ها نیستند و معلوم نیست که افرادی نظیر واعظی هم به اعتراف آشنا اعتقاد داشته باشند.در حالی که روحانی دولت را کاملاً به واعظی سپرده است، حال آنکه مردم به روحانی رأی دادند، بنابراین واعظی به عنوان رئیس دفتر نباید این همه اختیار داشته باشد.»

تیر ۹۸ هم داماد رئیس‌جمهور در جملاتی کنایی نوشت: «اینکه کسانی القا می‌کنند که حزب خاصی باعث پیروزی اندیشه اعتدال شد، در توهم سیاسی به سر می‌برند. دولت واعظی توانمند ندارد و برخی افراد ناآشنا به سیاست، حرف‌های ناپخته می‌زنند.»

در دولت محمود احمدی نژاد، نفوذ اسفندیار رحیم‌مشایی بار‌ها و بار‌ها حاشیه‌ساز شد. حال گویی این دولت هم مشایی خودش را دارد.

کدخبر: ۳۲۷۶۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1571065243

    نه بابا ادم خوبیه بیچاره فقط حقوقش خیلی زیاده اینم دست خودش نیس دیگه،،