کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۶۲۵۳
تاریخ خبر:

روایتی درباره فردی که کتاب پزشکی را آتش زد

ایسنا نوشت:مدیرکل سابق دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت در خصوص تخلفات پزشکی صورت گرفته توسط مدعیان طب اسلامی که منجر به عارضه برای بیمار شده است، اظهار کرد: اینگونه فعالیت‌های غیر علمی به کرات سبب ایجاد عارضه برای بیماران شده است که منتهی به شکایت نیز شده است. به طور ویژه از همین شخصی که در لباس روحانیت اقدام به عمل زشت آتش زدن کتاب پزشکی هاریسون کرده است نیز پیش از این هم بارها شکایت شده بود و بر همین اساس دادگاه ویژه روحانیت حکم به تحمل سه سال حبس و پلمب مراکز ویزیت بیمار و ساخت و تهیه دارو توسط این فرد و مریدانش داد که در این راستا یکی از مراکز تولید و توزیع دارو توسط این فرد شناسایی وضمن ضبط داروها، مرکز مذکور نیز پلمب شد.

خدادوست با بیان اینکه ساخت دارو در مکان‌هایی بسیار غیر بهداشتی و غیرعلمی توسط این فرد صورت می‌گرفت، گفت: این درحالی است که طبق قوانین کشور مداخله در ساخت دارو باید در محیطی تایید شده و دارای پروانه فعالیت، آن‌هم توسط متخصص داروسازی و پزشک صورت گیرد.

وی با اظهار بی‌اطلاعی از اجرا یا عدم اجرای حکم سه سال حبس برای این فرد، ادامه داد: این موضوع باید از مراجع قانونی پیگیری شود. البته، از زمان‌های دور حوزه علمیه همکاری بسیار مناسبی با وزارت بهداشت داشتند تا جایی که آیت‌الله مکارم طی صدور فتوایی بیان کردند طب اسلامی وجود ندارد و آنچه که مورد تایید است طب سنتی ایرانی است.

کدخبر: ۳۰۶۲۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر