کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۵۰۸۴
تاریخ خبر:

سرکرده جدید داعش کیست؟

خبرگزاری فارس: دو منبع اطلاعاتی غربی اعلام کردند که نام کامل سرکرده جدید گروه تروریستی داعش « امیر محمد عبدالرحمن المولی السلبی » است که یکی از اعضای موسس این گروه بوده و مسئول اسیران اقلیت یزیدی عراق و نظارت بر عملیات داعش در سرتاسر جهان بر عهده وی بود.

رهبر جدید داعش کیست ؟

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی درباره هویت و مشخصات رهبر جدید داعش نوشت: « السلبی تنها چند ساعت پس از آنکه مرگ البغدادی تایید شد به عنوان جایگزین وی معرفی گردید. نامی که داعش در ابتدا برای جانشین البغدادی اعلام کرده بود "ابو ابراهیم الهاشمی القریشی" بوده است.»

در حالی که سه ماه از قتل البغدادی می‌گذرد،‌ تصویر کامل السلبی توسط عناصر اطلاعاتی غربی و منطقه‌ای منتشر شده است و این اعتقاد وجود دارد که وی هم اکنون در مرکز تصمیم‌گیری این گروهک قرار گرفته است.

السلبی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ایدئولوژیست‌ها در میان رده‌های بالای گروهک داعش به شمار می‌آمد. وی که در تل عفر و در یک خانواده ترکمانی عراقی به دنبال آمده، یکی از معدود سران غیر عرب داعش به شمار می‌آمد.

برخی وی را با نام «حاجی عبدالله» و در برخی از حلقه‌های داعش از وی به عنوان «عبدالله قارداش» یاد می‌کردند.

السلبی از دانشگاه موصل و در رشته علوم شریعت فارغ‌التحصیل شده و در سال ۲۰۰۴ توسط نیروهای آمریکایی دستگیر و در زندان «اردوگاه بوکا» در جنوب عراق،‌ جایی که با البغدادی دیدار کرد، زندانی شد. گفته می‌شود که وی دست کم یک فرزند دارد.

پیش از آنکه البغدادی در حمله نیروهای آمریکای در ۲۷ اکتبر ۲۰۱۹ (۵ آبان) در شمال غرب سوریه کشته شود،‌ وزارت خارجه آمریکا برای سر وی ۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

توضیحات

*

توضیحات

کدخبر: ۳۰۵۰۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1571065243

    جای حاج قاسم خودمون خالی که نسلشو اسیرکن ه..