کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۶۱۹۹
تاریخ خبر:

رمزگشایی از تصویر ‌جاسوسی پیکاپ جدید!

روزنامه هفت صبح | بدنه‌ای عضلانی؛ چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ کرومی سه‌ بخشی! این موارد به همراه شایعه عرضه آن با موتور دو لیتری تنها اطلاعاتی است که تا به حال از محصول احتمالی زامیاد منتشر شده است. با این حال با شباهت زیاد آن به یکی دیگر از پیکاپ‌هایی که زمزمه ورودش به بازار به گوش می‌رسد، این احتمال را بالا می‌برد که پیکاپ زامیاد همان باشد: فودای F22.

‌ F22 محصول شرکت گوانگ‌دونگ فودای است که قبل از این در پروژه وانت پادرا با زامیاد همکاری داشت. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ معرفی و در سال ۲۰۱۶ وارد بازار چین شد. پلتفرم آن با اس‌یووی فودای لانفو یکسان است که به خاطر فرم زیبای چراغ‌های جلو مورد ستایش زیادی قرار گرفته بود.

F22 در ابتدا با دو پیشرانه‌ ۱٫۹ لیتری دیزلی و ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی که توسط میتسوبیشی توسعه داده شده بود، استفاده می‌کرد اما در سال‌های اخیر مدل ۲٫۸ لیتری توربو دیزلی آن نیز معرفی شده ‌ که توان تولید ۱۰۲ اسب بخار نیرو و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را داشت. با توجه به عدم تایید وجود موتور دو لیتری در آن احتمالاً این خودرو با پیشرانه ۲٫۴ لیتری معروف که زیر کاپوت آمیکو اسنا، کاپرا و فوتون تونلند نیز قرار دارد، عرضه می‌شود که توان تولید ۱۳۶ اسب بخار نیرو و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور را داراست.

این پیشرانه‌ها به همراه جعبه دنده پنج سرعته دستی عرضه می‌شوند. در داخل کابین با تریم پلاستیک فشرده‌ خاکستری‌رنگ کنسول و سطوح براق در اطراف کنسول مواجهیم. بسته به مدل انتخابی این خودرو از روکش پارچه‌ای یا چرمی برای صندلی‌ها بهره می‌برد. ساعت آنالوگ با برند فودای در میانه‌ کنسول ابتکاری جالب است که معمولاً در خودروهای لوکس بازار یافت می‌شود.

از آپشن‌های این خودرو می‌توان به صندلی‌های چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، دوربین عقب، آینه‌های برقی تاشو، تهویه خودکار و کنترل مکانیزم دیفرانسیل اشاره کرد. انتظار می‌رود در نسخه عرضه ‌شده به ایران این پیکاپ چینی از سیستم دو دیفرانسیل بهره ببرد و به امکانات ایمنی‌ای همچون دو عدد کیسه ‌هوا، ترمز ضدقفل ABS و EBD، ترمز کمکی و سامانه کنترل پایداری مجهز باشد.

میانگین قیمت فودای F22 در بازارهای جهانی ۱۶ هزار دلار است که در صورت ورود نسخه دو دیفرانسیل فول آن قیمتی فراتر از ۷۰۰ میلیون تومان در بازار ایران داشته باشد. در این بازه قیمتی مهم‌ترین رقبای آن آمیکو‌ آسنای توربو دیزل و جک T8 خواهند بود. از آنجایی که شرکت فودای این مدل را برای عرضه در دیگر بازارهای بین‌المللی همچون استرالیا، آفریقا، آمریکای لاتین و کشورهای غرب آسیا در نظر گرفته، با پیکاپی مواجه خواهیم بود که تجربه حضور در بازارهای غیر از چین و فروش خوب را نیز دارد. باید منتظر ماند و دید که آفرودسواران ایرانی تا چه اندازه f22 را دوست خواهند داشت.

کدخبر: ۳۷۶۱۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر