کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۱۳۷۶
تاریخ خبر:

رصد‌خانه| عکس‌های بی‌کیفیت ‌‌بخش خبری شبکه ورزش و...

روزنامه هفت صبح| به روز شوید روز: سایت شبکه سه در خواب زمستانی | سایت شبکه سه زمانی یکی از بهترین سایت‌های تلویزیون در خبررسانی محصولاتش بود و مخاطبان با مراجعه به این سایت می‌توانستند به راحتی از اوضاع و احوال برنامه‌های این شبکه مطلع شوند. این سایت اما الان به روزی افتاده که حتی صفحه اول و قسمت طلایی سایت که اختصاص به برنامه‌های مهم شبکه دارد هم به روزرسانی نمی‌شود.

همین الان اگر به سایت این شبکه مراجعه کنید هیچ نشانی از برنامه‌های در حال پخش در قسمت طلایی آن نمی‌بینید و این قسمت شبکه همچنان در اختیار برنامه‌هایی چون «عصرجدید»، «زوجی نو» و «سیم آخر» اختصاص دارد که پخش آنها مدت‌هاست به پایان رسیده و از برنامه‌هایی چون «عطسه»، «گاندو ۲»،«ستاره ساز» و… خبری نیست. جالب اینجاست اگر در قسمت‌های دیگر سایت به لینک‌های این برنامه‌ها هم وارد شوید هیچ اطلاعی حتی درباره ساعت پخششان هم وجود ندارد.

توضیح روز: توضیحاتی درباره گزارش یک روز گذشته که ارتباطی با ساختار صفحه نداشت | گزارش یک صفحه ۹ در روز گذشته اختصاص به موضوعی درباره سریال‌های جدید خارجی داشت که در آن به معرفی این سریال‌ها و ستاره‌هایش پرداخته شده بود. در واقع گزارش یک صفحه اختصاص به یکی از سوژه‌های روز شبکه نمایش خانگی داشت.

اما این گزارش در دقیقه نود به دلایل ابهاماتی که در برخی از بندهای آن وجود داشت از صفحه خارج شد، از همین رو به دلیل کمبود وقت امکان رفع این ابهامات در تماس با آدم‌های مرتبط با سوژه وجود نداشت‌، بنابراین تصمیم بر این گرفته شد برای جلوگیری از هرگونه سوءتفاهمی گزارش مربوطه از صفحه خارج شود تا بعد از رفع ابهامات به چاپ برسد. اما از آنجایی‌که دیگر زمان کافی برای تولید مطلب جایگزین وجود نداشت به اجبار مطلبی که روز گذشته به عنوان مطلب اصلی صفحه ۹ منتشر شد، جای آن را گرفت.

مقداری وقت بگذارید روز : عکس‌های بی‌کیفیت برای بخش خبری شبکه ورزش| شبکه ورزش، خلأ بخش خبری خود را مدتی است با آیتمی با عنوان «دست اول» جبران کرده است. در این آیتم که حدود ۲ دقیقه است، آخرین اتفاقات و اخبار ورزشی به شکل فشرده و موجز ارائه می‌شود. در این آیتم عکسی از سوژه روی تصویر می‌آید و تیتر خبر هم روی تصویر حک می‌شود و روی تصویر خبر مربوطه توسط گوینده خوانده می‌شود.

در واقع عکس تنها عنصر تصویری این آیتم است که قاعدتا می‌بایست برای پیدا کردن و انتخاب آنها دقت بیشتری به خرج داد. اما دقیقا نقطه ضعف این آیتم فقدان عکس با کیفیت از سوژه‌های خبری است، به‌نحوی‌که وقتی عکسی از سوژه روی تصویر می‌نشیند کاملا کیفیت پایین آنها هویدا می‌شود. در حالی‌که با کمی وقت گذاشتن می‌توان عکس با کیفیت پیدا کرد و مخاطب را به لحاظ بصری آزار نداد.

کدخبر: ۴۱۱۳۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر