کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۸۵۶۶
تاریخ خبر:

رصد‌خانه| شاخ‌به‌شاخ جناب‌خان با ظریف، یاور و...

روزنامه هفت صبح | آخر هفته تلویزیون پر بود از کنایه به محمد‌جواد ظریف و حسن روحانی. مجری برنامه «ثریا» گفته‌های رئیس‌جمهور درباره شکست تحریم‌ها را ذوق‌زدگی دانست و آن را با وعده‌های ۱۰۰ روز اول دولت او مقایسه کرد.در مسابقه شبکه افق، سوالاتی جهت‌دار علیه ظریف از شرکت‌کننده‌ها پرسیده شد.

جناب خان در خندوانه هم سهمی از کنایه داشت. او به رامبد جوان گفت هفته پیش در جلسه خصوصی هیات دولت بوده. او برای امتحان کیفیت ضبط موبایلی که تازه خریده است، همه صحبت‌ها را ضبط می‌کند. بعد هم برای اینکه مطمئن شود کیفیت صدا خوب است آن را برای دوستان ارسال می‌کند و اینگونه یک فایل مهم صوتی دست‌به‌دست می‌چرخد. منظور جناب‌خان به اندازه کافی روشن است!

* منظورت را متوجه نمی‌شویم روز / ملاک موفقیت از نظر آی‌فیلم چیست‌؟ برنامه «سینما آی‌فیلم» پنجشنبه شب به بهانه روزقدس،به بررسی سینمای مقاومت پرداخت. بخشی از این برنامه اختصاص داشت به آیتمی درباره فیلم‌هایی که در حوزه فلسطین و سینمای مقاومت ساخته شده است. در این آیتم اشاره‌ای شد به دو فیلم «بیگانگان» و«تولدی دیگر» که هر دو به کارگردانی عباس رافعی ساخته شده‌اند.

گوینده متن در توصیف این دو فیلم آنها را آثاری موفق در حوزه سینمای مقاومت معرفی کرد. سوالی که پیش می‌آید این است که ملاک موفقیت از منظر شبکه آی‌فیلم و خاصه برنامه «سینما آی‌فیلم» چیست. اگر مبنای موفقیت حضوردر جشنواره‌های جهانی و داخلی و کسب جایزه است که این دو فیلم نه درجشنواره فجر توفیقی داشتند و نه در جشنواره مقاومت. اگر مبنا جذب مخاطب و موفقیت درگیشه است که این آثار هیچکدام توفیقی در این زمینه نداشتند و جزو آثار شکست خورده سینمای ایران هستند.

* بیش از حد باسمه‌ای روز / بالا کشیدن از دیوار دانشگاه در روز روشن
سریال «یاور» هر چقدر جلوتر می‌رود چفت‌وبست اتفاقاتش شل‌تر و بی‌منطق‌تر می‌شود. در قسمتی که پنجشنبه‌شب پخش شد، آصف به «محسن» ماجرای شبی را که «شاهمیز» به قتل رسید تعریف کرد. در روایتی که آصف تعریف می‌کند، می‌بینیم که او پیش از غروب آفتاب و در حالی‌که آسمان هنوز روشن است از تیرچراغ برق کنار دیواردانشگاه بالا می‌کشد و از روی دیوار به داخل حیاط می‌پرد و وارد آنجا می‌شود.

فرض محال اینکه این دانشگاه فاقد دوربین حفاظتی و حراست فیزیکی است، سوال دیگری که پیش می‌آید این است که آن موقع روز چطور یک نفر می‌تواند از دیوار دانشگاه بالا بکشد و هیچ‌کس هم او را نبیند در حالی‌که این دانشگاه طبق موقعیتی که در سریال نشان داده می‌شود در یک منطقه پر رفت و آمد واقع شده است.

کدخبر: ۳۸۸۵۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر