کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۱۱۵۳
تاریخ خبر:

رصد‌خانه| ذائقه غذایی معتضد، تبلیغات الکی و...

روزنامه هفت صبح | اشتباه روز/ سرهنگ زاده، کوروس است نه کوروش: حرفی تکراری است که در برنامه سازی اشتباه نگارشی و ویرایشی پیش می‌آید. با این حال برخی اشتباهات را نمی‌توان توجیه کرد؛ مثل نام کوروس سرهنگ زاده که در برنامه «آوا نوا» کوروش سرهنگ زاده حک شده بود. «آوا نوا» یک برنامه دلنشین شبانگاهی در شبکه آموزش است که در کنار شعر و متن‌های جذاب مجری‌، مدام موسیقی پخش می کند.

یکشنبه شب ترانه معروف «به سوی تو» با صدای کوروس سرهنگ زاده پخش شد اما نام این خواننده اشتباه حک شد. ایراد دیگر «آوا نوا» به انتخاب تصاویر برمی گردد که گاهی ربطی به ترانه ندارد. مثلا موقع پخش «به سوی تو» تصاویری از کتیبه نویسی استفاده شده بود. زیرنویس پیام مخاطبان هم گاهی روی نام ترانه و خواننده می‌افتد که باید این مشکل فنی حل شود.

روایت روز/ ذائقه غذایی آقای مورخ: تصویری که از خسرو معتضد در ذهن مخاطبان شکل گرفته است، یک تاریخ‌دان خوش‌بیان است که با شیوه خاص خود تاریخ را روایت می‌کند. او روز گذشته به برنامه صبحی دیگر رفته بود تا تاریخ غذای ایرانی را مرور کند. معتضد در خلال مرور تاریخ، خاطرات خود از غذای دیگر کشورها را هم به زبان آورد.

مثلا گفت «آدانا کباب» ترکیه مزخرف است و کباب کوبیده ما یک سر و گردن بالاتر می‌ایستد. معتضد از خاطره حضورش در سفارت ژاپن و طعم بد سوشی هم گفت و نقبی به تایلند و تایوان و سوسک پخته و چشم ماهی زد! مجری البته توضیح داد که ذائقه هر کشور متفاوت است و به یکسری غذاها عادت کرده. معتضد در روایت تاریخی خود به کوروش اشاره کرد که با قاشق غذا می‌خورده، پشت میز می‌نشسته و دستمال سفره داشته.

تبلیغات الکی روز / وقتی تلوبیون قدرت سرویس‌دهی به مخاطبانش را ندارد: شب تا صبح کار تلویزیون و مجریانش شده تبلیغ سایت و اپلیکیشن «تلوبیون». مجریان برنامه‌ها‌، گزارشگران فوتبال وقت و بی‌وقت دائم درحال تبلیغ آن هستند و به مخاطبان یاد‌آوری می‌کنند که اگر از دید‌ن برنامه‌ای جا مانده‌اند ‌ یا می‌خواهند صحنه‌های منتخب را ببینند ،به این سایت یا اپلیکیشن مراجعه کنند.

البته تبلیغ برای تلوبیون به همین توضیحات شفاهی محدود نمی‌شود و از طریق زیرنویس هم مخاطبان به استفاده از آن تشویق می‌شوند. تلویزیون در حالی همه ارکان خود را برای تبلیغ «تلوبیون» بسیج کرده که نه سایتش و نه اپلیکیشن‌اش توانایی پاسخگویی به مراجعات را ندارد. به جز پخش زنده که آن هم در صورت کمی ضعیف بودن اینترنت بلافاصله از دسترس خارج می‌شود، تقریبا استفاده از بخش‌های آرشیوی در اکثر ساعات شبانه روز امکانپذیر نیست و از دسترس خارج است.

کدخبر: ۴۰۱۱۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر