کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۳۳۰۸
تاریخ خبر:

رصدخانه| ورزشکاری که گزارشگر هم اسمش را نمی‌دانست

روزنامه هفت صبح| حذف روز / حذف برزو ارجمند از کتونی زرنگی: یکی از چالش‌های پیش روی تلویزیون برای پخش سریال «کتونی زرنگی» فارغ از همه مشکلاتش به حضور برزو ارجمند برمی‌گشت. بازیگری که طی ماه‌های اخیر واکنش‌های تند و تیز و غیرمتعارفی به مسائل اخیر جامعه داشت. گمان می‌رفت ‌ تلویزیون با حضور او در این سریال کنار آمده اما پخش قسمت اول سریال «کتونی زرنگی» نشان داد که ماجرا چیز دیگری است.

ارجمند در سریال «کتونی زرنگی» نقش اصلی ندارد اما یکی از نقش‌های فرعی و تاثیر‌گذار سریال است که در قسمت اول هیچ نام و نشانی از او در تیتراژ ابتدایی و انتهایی سریال به چشم نمی‌خورد. علاوه بر نبود نام ارجمند در تیتراژ، او در قسمت اول هم حضوری نداشت و پیش‌بینی می‌شود پلان‌های مربوط به او حذف شده است. البته باید منتظر ماند و دید در قسمت‌های بعدی هم این اتفاق در ارتباط با ارجمند تکرار شده است یا خیر.

هر کسی ساز خودش را می‌زند روز / تغییر در هویت بصری لوگوی ایران عزیز
با شروع دهه فجر، پویشی با نام «ایران عزیز» شکل گرفت. پیرو شروع این پویش، شبکه‌های تلویزیونی با شروع دهه فجر از لوگوی این پویش به عنوان لوگوی مناسبتی خود استفاده کردند. در ابتدا و به مانند همه پویش‌ها، شبکه‌های تلویزیونی برای این پویش از یک لوگوی ثابت استفاده کردند. این لوگو یک قالب مربعی شکل داشت که یک طرف آن تایپو‌گرافی ایران عزیز بود و طرف دیگر آن مزین به پرچم ایران.

بعد از گذشت چند روز، برخی شبکه‌ها از‌جمله شبکه سه و شبکه دو اقدام به تغییر هویت بصری این لوگو کردند و آن را متناسب با هویت بصری شبکه‌شان تغییر دادند تا به این شکل وحدت رویه‌ای که شبکه‌ها در استفاده از آن در پیش گرفته بودند، مختل شود. دیگر شبکه‌های تلویزیون از جمله شبکه چهار، نمایش، آی‌فیلم و… همچنان همان لوگوی مربعی شکل را استفاده می‌کنند.

بی‌اطلاع روز / ورزشکاری که گزارشگر هم اسمش را نمی‌دانست
شبکه ورزش شامگاه دوشنبه‌، مسابقات اسکی نمایشی را پوشش داد. مهدی‌ کیادربندسری گزارشگر این مسابقات بود. در بخش پایانی این مسابقه ورزشکار زنی از کشور فنلاند به اجرای برنامه پرداخت و موفق شد مراحل مسابقه را بدون خطا پوشش دهد. در طول گزارش نه‌تنها اسم این ورزشکار به فارسی زیر‌نویس نشد بلکه حتی گزارشگر مسابقه هم نامی از او نبرد.

کیادربندسری در طول گزارش او را یا «‌این ورزشکار» خطاب می‌کرد یا از او به عنوان «ورزشکار فنلاندی» نام می‌برد. حتی زمانی که رده‌بندی ورزشکاران اعلام شد و نام او به عنوان نفر اول روی تصویر حک شد، باز هم گزارشگر بازی نامی از او نبرد. این اتفاق در حالی می‌افتاد که برای مخاطبان، اسکی‌باز فنلاندی ناآشنا بود و گزارشگر می‌بایست در جایی از گزارش خود نام و نام خانوادگی او را اعلام می‌کرد اما این اتفاق هیچگاه نیفتاد.

کدخبر: ۵۰۳۳۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر