کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۵۴۸۷
تاریخ خبر:

رصدخانه| منتفی شدن ساخت سریال پایتخت ‌هفت

روزنامه هفت صبح | درستش کنید روز: چرا فصول قبلی ساخت ایران به فصل سه پیوند نشده است| فصل سوم سریال کمدی « ساخت ایران» مدتی است که با بازی امین حیایی و مجید صالحی وارد مرحله تولید شده است. ساخت فصل سوم را بهمن گودرزی برعهده دارد. الان مدتی است که در پلتفرم پخش، پوستر «ساخت ایران» با قید زمانی به زودی منتشر شده است.

اما در توضیح پوستر اشاره‌ای به این نشده که ساخت ایران ۳ در واقع فصل سوم سریالی به همین نام است چرا که در توضیح آمده «ساخت ایران ۳ - قسمت یک» در حالی‌که باید طبق استانداردی که در خود پلتفرم هست می‌آمد «ساخت ایران - فصل سه - قسمت یک». اما مورد بعدی عدم پیوند سازی فصل یک و دو سریال به فصل سوم است. همیشه پلتفرم‌ها فصول قبلی یک سریال را به فصل جدید پیوند می‌زنند تا مخاطب بتواند به راحتی به فصل‌های قبل هم دسترسی پیدا کند، اتفاقی که درباره ساخت ایران ۳ نیفتاده است.

تمام شد روز: سریال جدید الهام غفوری و سیروس مقدم پایتخت نیست| تولید فصل هفتم پایتخت در سال ۱۴۰۰ قطعا منتفی است چراکه قرار است الهام غفوری طرح دیگری را به کارگردانی سیروس مقدم وارد مرحله تولید کند. مقدم این روزها درگیر آماده سازی سریال شبکه خانگی «جزیره» است و قصد دارد بعد از پایان این کار سریال تازه‌ای را برای تلویزیون تولید کند. این سریال البته پایتخت نیست و ربطی هم به آن ندارد.

سریال جدید مقدم که تهیه آن را الهام غفوری بر عهده دارد یک کار کمدی- فانتزی است که این روزها در مرکز سیما فیلم مراحل تصویب طرح را پشت سر می‌گذارد. البته با توجه به تغییرو تحولاتی که در سطح مدیریت تلویزیون در حال انجام است‌، احتمال اینکه این طرح به سرانجام نرسد وجود دارد، در صورتی‌که سریال جدید سیروس مقدم و الهام غفوری تصویب نشود بازهم آنها برنامه‌ای برای تولید پایتخت ندارند چراکه فعلا با محسن تنابنده به مشکل خورده‌اند.

تقلید روز: مرد زندگی، زن زندگی کپی دسته چندم خانه سبز است | مدتی است سریالی با عنوان « مرد زندگی، زن زندگی» از شبکه ۵ در حال پخش است. این سریال دو کارگردان دارد. یکی مسعود شاه‌محمدی و دیگری غلامرضا رمضانی. خاطره حاتمی و میثم رازفر نقش اصلی‌های این سریال هستند. قسمت‌هایی که داستان در خانه مادری خاطره حاتمی می‌گذرد را شاه‌محمدی کارگردانی کرده و قسمت‌هایی که در خانه مادری رازفر اتفاق می‌افتد را رمضانی جلوی دوربین برده است.

سبک و سیاق متفاوت این دو کارگردان در روایت داستان‌هایشان موجب شده که سریال ساختاری کاملا دوگانه داشته باشد. قسمت‌های مربوط به شاه‌محمدی فضایی نزدیک به خانه سبز دارد. البته در خیلی از قسمت‌ها از جمله قسمتی که شنبه شب با حضور اصغر نقی‌زاده روی آنتن رفت فضای خانه سبز کاملا کپی شده است و هیچ خلاقیت و تازگی در آن دیده نمی‌شود.

کدخبر: ۴۱۵۴۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر