کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۲۶۱۰
تاریخ خبر:

رصدخانه | مسابقه خاله‌زنکی، تنبلی شبکه تهران و...

روزنامه هفت صبح | حیف و میل روز: ریخت و پاش‌ها از «کلبه‌ای در مه» به «حکم رشد» رسید | درست در روزهایی که پروژه‌های تلویزیونی برای ادامه تولید با مشکلات مالی روبه‌رو هستند، برای برخی سریال‌ها دوبار دوبار هزینه می‌شود. بعد از ماجراهای سریال « کلبه‌ای در مه» که با تغییر کارگردان مراحل تولید آن دوباره از سرگرفته شد، حالا نوبت به سریال دیگری رسیده که قرار است برای به سرانجام رساندنش هزینه‌های دوبرابری برایش انجام شود.

«حکم رشد» سریالی است که چندی پیش با صرف کلی هزینه مراحل پیش تولید را پشت سرگذاشت و به کارگردانی سعید نعمت‌الله وارد مرحله تولید شد. بعد از گذشت مدتی به دلیل اختلاف کارگردان با تهیه کننده و مدیر گروه فیلم و سریال روند تولید با وجود هزینه‌های صرف شده متوقف شد. بعد از این اتفاقات حسن لفافیان برای ساخت این سریال انتخاب شد، حالا سریال «حکم رشد» طبق گفته تهیه کننده‌اش از ابتدا وارد مرحله پیش تولید شده است.

مسابقه عجیب روز: فراخوان شرکت در یک مسابقه خاله زنکی در تلویزیون | چند روزی است که شبکه دو از طریق زیر نویس از تولید مسابقه‌ای جدید با عنوان « دو خاتون» خبر می‌دهد. طبق اطلاعاتی که از طریق این زیرنویس ارائه می‌شود، مسابقه « دو خاتون» قرار است با حضور عروس‌ها و مادر‌شوهرها برگزار شود. در فراخوان این مسابقه که در صفحه اینستاگرامی آن منتشر شده طرحی استفاده شده که کاملا تفکر حاکم بر این مسابقه را نشان می‌دهد.

در این طرح کارتونی دو خانم که یکی مسن و دیگری جوان است در آشپزخانه رو به روی هم ایستاده‌اند. در دست یکی وردنه و در دست دیگری هم کفگیر دیده می‌شود که با عصبانیت روبه‌روی هم گرفته‌اند. زیر این طرح برخورنده هم این جمله دیده می‌شود: « اختلافات را کنار بگذارید و با عروستان تیم بشید.» در واقع مسابقه دو خاتون با چنین تفکر سطح پایینی در مسیر تولید قرار گرفته است.

تنبل بازی روز: معرفی فیلم‌ها کار آسانی که شبکه‌ها انجام نمی‌دهند| یکی از کارهای خوبی که شبکه تهران در دستور کار خود قرار داده‌، معرفی فیلم‌ها پیش از پخش آن‌هاست. این شبکه دقایقی قبل از شروع پخش فیلم سینمایی‌اش، به معرفی عوامل فیلم می‌پردازد. برای این بخش یک آیتم دو دقیقه‌ای گرافیکی تهیه شده که عوامل اصلی فیلم نامشان به شکل فارسی روی صفحه می‌نشیند و گوینده متن هم نام آن‌ها را یک به یک اعلام می‌کند.

بعد از پخش این آیتم خلاصه‌ای از داستان فیلم همراه با تصاویری از آن پخش می‌شود و گوینده متن ضمن مرور داستان به اظهار نظرهایی که راجع به فیلم شده اشاره می‌کند. این اتفاق می‌بایست در همه شبکه‌ها بیفتد و فیلم‌ها پیش از پخش به شکل کامل به مخاطب معرفی شوند. کار ساده‌ای که حتی شبکه نمایش هم از آن سر باز می‌زند.

کدخبر: ۴۱۲۶۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر