کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۱۵۳۱
تاریخ خبر:

رصدخانه| جنجال‌های سریالی میرسیدی و موی بازیگران زن

روزنامه هفت صبح | ممیزی روز: اصلاح موی بازیگران زن سودا با چاشنی بدسلیقگی | این نخستین بار نیست که موی شخصیت‌های زن یک سریال شبکه خانگی با شیوه‌های کامپیوتری پوشانده می‌شود. حالا نوبت به سودا رسیده است و هر بار که تصویر بسته یک بازیگر نمایش داده می‌شود می‌توان متوجه اصلاح موی او با تکنیک کامپیوتری شد. این تمهید همان طور که به کیفیت بصری سریال‌های پیشین لطمه زد، برای سودا هم یک امتیاز منفی محسوب می‌شود.

احتمالا سازندگان تقصیر را گردن ساز و کارهای ساترا و مراجع صدور مجوز می‌اندازند اما این ماجرا رویی دیگر هم دارد. چرا سریال سازان خانگی، موقع ضبط حواس‌شان به این مسئله نیست و کار خود را می‌کنند؟ سودا نام سریالی است که ایمان یزدی آن را ساخته و تاکنون شش قسمت از آن در شبکه خانگی توزیع شده . پیش‌تر نوشتیم سودا کیفیتی متوسط دارد و به‌زودی تحلیلی مبسوط درباره آن منتشر خواهیم کرد.

پرحاشیه روز: جنجال‌های سریالی میرسیدی | شبکه پنج اجرای ویژه‌برنامه افطار خود با نام «هیوا» را به عاطفه میرسیدی سپرده. او که سال‌ها به عنوان مجری -کارشناس برنامه‌های پزشکی فعالیت می‌کرد، امسال به کربلا رفته و «هیوا» را به شکل زنده اجرا می‌کند. میرسیدی در قامت مجری به کارش تسلط دارد اما آنچه نامش را سر زبان انداخته، اظهارنظرهای اخیر اوست. مجری «هیوا» در یک برنامه برای همراه شدن با شرایط مهمان، از اینکه خودش هم قرار بوده سقط شود گفت‌.

کاربران بریده صحبت او که در بدو شروع کرونا این بیماری را معمولی دانسته و گفته بود احتمالا خودم هم کرو‌نا گرفته‌ام را رو کردند و میرسیدی را آماج انتقاد قرار دادند. در دیگر برنامه، صحبت‌های او دربار اینکه بچه دوم و سوم آسان‌تر است و اشتباه من را تکرار نکنید، باعث ایجاد جنجال شده. انتقاد او از دعانویسی هم مورد سوءبرداشت قرار گرفته که دارد دعانویسی را تبلیغ می‌کند.

بر همان مدار روز: امیدی به جناب‌ عالی نیست| هفت قسمت از انتشار «جناب عالی» به عنوان نخستین سریال اختصاصی تلوبیون می‌گذرد. پیش‌تر درباره ضعف‌های سریال نوشتیم و هفته آینده به شکل جزئی شوخی‌ها، نکات سیاسی و اتفاقات آن را ارزیابی خواهیم کرد. عجالتا کارگردان «جناب عالی» در رسانه‌ها حضوری پررنگ دارد و از یک اتفاق ویژه در سریال‌سازی و رویکرد سیاسی -انتقادی آن می‌گوید. باور کنید ضعف‌های «جناب عالی» هر چه جلوتر می‌رود، بیشتر به چشم می‌آید.

نه داستان آن پررنگ است و نه انتقادهای آن تازه. مثلا در قسمت ششم بحث نفوذ به زندگی خصوصی شخصیت اصلی سریال ( امیر‌حسین رستمی) به میان آمده. مخالفان می‌خواهند با رو کردن یک نقطه ضعف او را از سرپرستی وزارتخانه دور کنند. این ایده برای‌تان آشنا نیست؟! در همین قسمت با استفاده از واژه‌هایی مثل ترور، قرار است سریال از مخاطب خنده بگیرد اما صادقانه می‌گوییم که ناکام است.

کدخبر: ۴۵۱۵۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر