کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۲۲۳۱
تاریخ خبر:

رصدخانه| ترانه چاوشی، تنبلی گزارش ورزشی‌ و فوتبال برتر

روزنامه هفت صبح | جالب روز: پخش ترانه محسن چاوشی از تلویزیون | ب رنامه «هفت‌ترانه» در ابتدای برنامه شنبه شب خود به مناسبت شروع هفته وحدت، ترانه «بیست هزار آرزو» اثر محسن چاوشی را پخش کرد. پخش این ترانه در شرایطی که چاوشی در مدت اخیر واکنش‌هایی به ماجراها و وقایع کشور نشان داده، کمی عجیب و دور از انتظار بود. اما با وجود این اتفاقات شبکه نسیم ترانه‌ای از او را روی آنتن فرستاد.

نکته قابل توجه دیگر این برنامه در شامگاه شنبه‌، نتایج نظرسنجی برنامه قبلی بود که در کمال تعجب ترانه‌ای از محسن ابراهیم‌زاده به عنوان اثر برتر مخاطبان انتخاب شده بود. این انتخاب در حالی انجام شده ‌بود که در بین ترانه‌ها اثر «ابر می‌بارد» همایون شجریان هم به چشم می‌خورد. انتخاب محسن ابراهیم‌زاده در واقع به نوعی بیانگر سلیقه و علاقه‌مندی مخاطبان این برنامه را نشان می‌دهد.در این نظر‌سنجی ترانه‌‌ای از فرزاد فرخ هم بالاتر از اثر همایون شجریان قرار گرفته بود.

همچنان تنبلی روز: وقتی گزارش ورزشی‌ برای مخاطبش وقت نمی‌گذارد | برنامه گزارش ورزشی شبکه سه همچنان در آماده‌سازی آیتم‌ها به مخاطبش بها نمی‌دهد و با صرف کمترین هزینه و ارزان‌ترین شیوه این ماجرا را به سرانجام می‌رساند. بخش عمده‌ای از این آیتم‌ها از جمله آیتم گل‌های برتر لیگ‌های مختلف با دانلود از سایت‌ها و شبکه‌های خارجی تامین می‌شوند. نکته اینجاست که همین آیتم را بدون کمترین دخل و تصرفی با همان‌ توضیحات متنی نسخه اصلی پخش می‌کنند.

دست‌اند‌رکاران این برنامه حتی به خودشان زحمت طراحی کپشن فارسی را هم نمی‌دهند، برای همین اطلاعات مربوط به گل‌ها با همان زبان انگلیسی روی تصاویر حک می‌شود‌. در حالی که برنامه گزارش ورزشی به احترام مخاطبانش می‌بایست این اطلاعات را به زبان فارسی روی تصاویر بیاورد. مشابه همین آیتم در برنامه «لذت فوتبال» شبکه ورزش پخش می‌شود و آنها اطلاعات مربوط به گلزن و بازی را به زبان فارسی در گوشه‌ای از تصویر حک می‌کنند.

این مهم‌تر است روز: فوتبال‌برتر آگهی‌های بازرگانی را قربانی اسپانسرش می‌کند؟ شامگاه شنبه پانزدهم مهرماه 1401 شبکه ورزش از طریق برنامه فوتبال‌برتر اقدام به پخش فینال رقابت‌های جام ‌ملت‌های فوتسال بین تیم‌های ایران و ژاپن کرد. با توجه به اینکه نیمه دوم با پخش اخبار شبانگاهی تداخل می‌کرد، قرار بر این شد تا این بخش خبری در فاصله بین دو نیمه روی آنتن برود. قاعدتا با پخش خبر، تایم آگهی‌های بازرگانی کمتر می‌شود؛

این درحالی است که برنامه فوتبال برتر باید در یک نوبت آن ‌هم در بین دو نیمه به تبلیغ اسپانسر برنامه‌اش بپردازد. اما طولانی شدن بخش خبری موجب شد تا برنامه فوتبال برتر مجبور شود برای اینکه در بین دو نیمه تبلیغ اسپانسرش را از دست ندهد،پخش آگهی‌های بازرگانی را نصف و نیمه رها کند. درحالی که یک تیزر تبلیغاتی در باکس آگهی‌های بازرگانی در حال پخش بود، به یکباره پخش آن متوقف و آنتن در اختیار برنامه فوتبال‌برتر قرار گرفت تا به تبلیغ اسپانسرش بپردازد.

کدخبر: ۴۸۲۲۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر