کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۹۰۰۸
تاریخ خبر:

‌ردپای نامادری در مرگ مشکوک پسر ۶‌ساله

روزنامه هفت صبح| پنجشنبه یازدهم اسفندماه امسال، مرگ مشکوک پسر‌بچه‌ 6‌ساله‌ای در خانه‌ای در محله یافت‌آباد از سوی پدر و نامادری‌اش به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش داده شد. با اعلام این خبر، ماموران کلانتری 151 یافت‌آباد با دستور محمد وهابی؛ بازپرس ویژه قتل شعبه دوم دادسرای امور جنایی، راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند؛ تیم پلیس به محض حاضر شدن در خانه مورد نظر با جسد پسر بچه 6ساله‌ای مواجه شدند که به طرز مشکوکی فوت کرده و آثار کبودی دور دهان او مشهود بود.

مرگ مشکوک پسربچه
پدر این پسر‌بچه به ماموران کلانتری گفت: شب ‌ قبل از حادثه پسرم مثل همیشه به تخت‌خواب رفت و خوابید اما هنگامی که صبح قصد داشتم او را بیدار کنم، متوجه شدم فوت کرده است که موضوع را به پلیس اطلاع دادم؛ همچنین کبود‌ی دور دهان پسرم برای این بوده که از پله‌ها افتاده است.همین آثار کبودی کافی بود تا کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با دستور قاضی جنایی تحقیقات را آغاز کنند و در نخستین‌گام، نامادری پسربچه را هدف تحقیق قرار دهند که او طی اظهار ضد و نقیضی مدعی شد، متوفی که مشغول تاب‌بازی بوده ‌‌روی زمین افتاده است.

ردپای نامادری در مرگ
تحقیقات ادامه داشت تا اینکه خواهر خردسال متوفی راز این جنایت را فاش کرد و گفت ‌ نامادری‌اش به دلایل نامشخص با برادرش دعوا کرده و در جریان این درگیری با دستش که ساعت روی آن بوده محکم به دهان متوفی زده است!بررسی‌های تخصصی نیز حکایت از آن داشت، پس از این ضرب و جرح، متوفی حالش بد شده اما نامادری از رساندن او به بیمارستان خودداری کرده است که در ادامه نیز نامادری و پدر این پسربچه 6 ساله توسط تیم جنایی بازداشت شدند.با دستور محمد وهابی؛ بازپرس ویژه قتل شعبه دوم دادسرای امور جنایی، جسد پسر‌بچه ‌ برای معاینات‌ دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

سرقت مسلحانه از آگهی‌دهندگان به سایت فروش اینترنتی
3 پسر جوان که در پوشش خریدار از فروشندگان کالا در سایت اینترنتی، مسلحانه سرقت می‌کردند، به‌زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شوند. فروردین امسال مردی با مراجعه به پلیس گفت: یک دستگاه پلی‌استیشن را برای فروش در سایت اینترنتی آگهی کردم و پسر جوانی برای خرید تماس گرفت.

وقتی سر مبلغ فروش به توافق رسیدیم نشانی خانه‌ام را گرفت تا برای پرداخت مبلغ پلی‌استیشن و گرفتن آن به خانه‌ام بیاید. یکی دو ساعت بعد او به همراه 2 پسر جوان دیگر به خانه‌ام آمد اما ناگهان با کلت کمری تهدیدم کردند و بعد هم دست و پایم را بستند و برخی از اموال با ارزش از جمله تلفن همراه و ایرپاد، لپ‌تاپ و پلی‌استیشنم را سرقت کردند.وقتی متوجه شدند که همسرم هم در خانه است، به سراغ او رفتند و گردنبند و مقداری از طلاهایش را هم گرفتند و به سرعت از خانه‌ام خارج شدند.

شکایت مشابه سرقت مسلحانه
چند روز بعد از این شکایت، مرد دیگری به پلیس آگاهی رفت و با طرح شکایتی مشابه عنوان کرد: من ساکن خیابان آفریقا هستم. صبح یک آگهی فروش پلی‌استیشن در سایت گذاشتم و ظهر پسر جوانی با من تماس گرفت و مدعی شد که خریدار است.بعد از اینکه نشانی را از من گرفت، به همراه 2 پسر جوان وارد خانه‌ام شدند و من هم برایشان آب‌میوه آوردم.

فکر می‌کنم آنها در یک لحظه از غفلتم سوء‌استفاده کردند و در آب‌میوه‌ام قرصی انداختند چراکه لحظاتی بعد بیهوش شدم و وقتی به هوش آمدم، دیدم دست و پاهایم را بسته‌اند و اموال با ارزشم از جمله 20 سکه طلا، 10 هزار دلار، سیستم‌های صوتی و تصویری، کیف پول دیجیتال، لپ‌تاپ، گیتار، مقداری طلا و … را به سرقت برده‌اند.در حالی که مأموران شناسایی و بازداشت 3 سارق حرفه‌ای را در دستور کارشان قرار داده بودند، شاکی دیگری به اداره پلیس مراجعه کرد.

مأموران با اطلاعاتی که شاکی‌ها در اختیارشان گذاشته بودند و بررسی دوربین‌های مداربسته موفق شدند 20 روز پس از آخرین شکایت هر 3 متهم را در خانه‌ای در غرب تهران شناسایی و بازداشت کنند.در بازرسی از خانه سارقان علاوه بر 2 کلت کمری با سه تیغه خشاب، بخشی از اموال مسروقه نیز کشف و ضبط شد.

متهمان به دادگاه می‌روند
متهمان که 3 پسر جوان 35، 30 و 29 ساله بودند پس از دستگیری به سرقت‌های سریالی اعتراف کردند و گفتند: ما بیشتر مواقع سایت‌های فروش کالاهای دست دوم را رصد می‌کردیم و اگر فردی کالای صوتی گرانبهایی را آگهی می‌کرد و خانه‌اش در منطقه خوبی بود، با او تماس می‌گرفتیم و نقشه سرقت از خانه‌اش را طراحی می‌کردیم.برای اطمینان بیشتر هم دو کلت کمری خریده بودیم و اگر فروشنده مقاومت می‌کرد او را با اسلحه تهدید می‌کردیم.پس از اعتراف صریح متهمان، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و آنها به‌زودی محاکمه می‌شوند.

کدخبر: ۵۰۹۰۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر