کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۴۱۵۸
تاریخ خبر:

راوفور‌ ایرانی ‌گران‌تر از راوفور ۲۰۲۱!

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر| خودروی وارداتی این روزها در بازار وضعیت چندان جالبی ندارد. به‌رغم ورود خودروهای دپوشده‌ دلالان اما باز هم حجم تقاضا به قدری بالاست که خودروهای موجود تکافوی نیاز بازار را نمی‌کنند و نمونه‌های با کارکرد بالا و رنگ‌شدگی هم قیمت بالایی پیدا کرده‌اند.

در صورتی که ممنوعیت واردات ادامه‌دار باشد افزایش شدید قیمت‌ها دور از انتظار نیست. در این بین اما نکته جالب اختلاف قیمت نمونه‌های حاضر در بازار ایران با مدل‌های روز است. این اختلاف قیمت گاهی به قدری شدید است که حتی اگر به همان اندازه از خودرو عوارض ورود و تعرفه اخذ شود هم باز قیمت مدل قدیمی گران‌تر است. در این گزارش به سراغ چند مدل مشهور بازار رفته‌ایم که ید طولایی در این زمینه دارند.

تویوتا راوفور
راوفور هیچگاه نتوانست محبوبیت پرادو را تکرار کند و عملاً در برابر رنو کولیوس و هیوندای سانتافه کم آورد. حتی زمانی که تیگوآن قیمتی برابر با آن داشت هم خریداران تیگوآن را ترجیح دادند. در حال حاضر بازار تویوتا راوفور مدل ۲۰۱۸ صفر در بازار با سه تریم سفارش عمان، سفارش امارات و سفارش الفطیم موجود است که راوفور سفارش الفطیم به عنوان نمونه نیمه‌فول قیمتی برابر با ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دارد و برای سفارش عمان باید ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان بپردازید. این در حالیست که تویوتا راوفور مدل ۲۰۲۱ در تریم آفرود ۳۵ هزار و ۸۸۰ دلار برچسب قیمت خورده که به پول ما می‌شود ۸۶۰ میلیون تومان؛ یعنی یک پژو ۲۰۰۸! راوفور ۲۰۲۱ دیگر آن اس‌یووی ساده قبلی نیست و به شدت در قابلیت‌های خارج از جاده تقویت شده است.

ب.ام.و سری ۵
سدان محبوب ب.ام.و در مدل ۲۰۱۷ به صورت میانگین در بازار ایران قیمت ۵میلیارد تومانی دارد. باورتان می‌شود که با نصف این قیمت می‌توانید قوی‌ترین نسخه سری ۵ در مدل ۲۰۲۱ را بخرید؟ M5 که ۶۰۰ اسب بخار نیرو دارد و اگر کمی بیشتر هزینه کنید و نسخه کامپتیشن را بگیرید می‌توانید از ۱۷ اسب بخار اضافه و البته شتاب محشر ۳٫۱ ثانیه‌ای لذت ببرید! نکته جالب آنست که مرسدس S500 مدل ۲۰۲۱ هم تقریباً چنین قیمتی دارد.

کیا سورنتو
زمانی که واردات بسته شد خبری از کیا تلوراید نبود از این رو یک پله پایین‌تر می‌آییم و به سراغ سورنتو می‌رویم. بزرگ‌ترین شاسی‌بلند کیا در ایران در مدل ۲۰۱۸ این روزها ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون به فروش می‌رسد. برای مقایسه تصمیم گرفتیم خساست را کنار بگذاریم و به سراغ تریم ایکس لاین یعنی گران‌ترین تریم مدل ۲۰۲۱ برویم؛ خودرویی که با یک‌میلیارد و ۵۰ میلیون قابل خریداری است. در این تریم می‌توانید از انبوهی از امکانات نظیر سیستم صوتی باس با ۱۲ بلندگو، سیستم دوربین فراگیر و کروز کنترل تطبیقی سراغ بگیرید. این نکته هم جالب است که سورنتو هم مثل رنج‌روور اهرم تعویض دنده ندارد و به جای آن باید کار با کنترل تعویض چرخشی را یاد بگیرید.

کدخبر: ۴۰۴۱۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر