کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۵۹۹۳
تاریخ خبر:

راهکارهایی برای صرفه‌جویی در‌مصرف برق کولرگازی

روزنامه هفت صبح | اردیبهشت دومین ماه سال است، اول بهار اما چون هوا گرم شده و احتمال وقوع بی‌آبی و قطعی برق وجود دارد جیغ‌های بنفش هشدارآمیز در باب کاهش مصرف و صرفه‌جویی به‌گوش می‌رسد. وزارت صمت دستور داده ادارات تابعه کولرهای گازی خود را خاموش کنند. از این طرف تاکید روی تفاوت مصرف انرژی کولرهای گازی و کولرهای آبی در چند سال گذشته شاید باعث شود بعضی‌ها به‌خاطر داشتن کولر گازی در خانه دچار عذاب وجدان شوند اما یادتان باشد شما مجرم نیستید چون حتی با داشتن یک کولر گازی می‌توانید راهکارهایی در پیش بگیرید که منجر به صرفه‌جویی در مصرف برق شود.

دارندگان کولرهای گازی با تنظیم دمای این نوع کولرها بین ۲۴ تا ۲۶درجه سانتیگراد و دارندگان کولرهای آبی با استفاده از دور کند این نوع وسایل می‌توانند مصرف برق خود را به میزان بسیاری کاهش دهند. این کار امسال با توجه به افزایش تعرفه برق و برنامه‌های دولت برای نقره‌داغ کردن مشترکان پرمصرف می‌تواند مبلغ قبض برق را به‌شکل چشمگیری کاهش دهد. برای کاهش مصرف برق کولر گازی کافی است در هنگام خرید کولرهایی را انتخاب کنید که دارای برچسب انرژی با درجه A یا B باشد زیرا مصرف برق کمتر و کارآیی بیشتری نسبت به سایر کولرها دارند

. از سوی دیگر کولرهای گازی باید متناسب با شرایط آب و هوایی مکان زندگی انتخاب شود. استفاده از کولرهای گازی مناطق معتدل در مناطق گرمسیری، ضمن افزایش مصرف انرژی، سرمادهی و عمر کولر را کاهش می‌دهد. کولرتان قدیمی است؟ سرویس کولرهای گازی پیش از شروع فصل گرما به کارکرد بهینه آن کمک خواهد کرد. خرید سایه‌‌بان برای کولرهای گازی محیط خانه را خنک‌تر و مصرف انرژی را کمتر می‌کند.

استفاده بی‌مورد و یا همزمان از وسایل خانگی گرمازا مانند اجاق، سماور، لامپ‌های متعدد و … باعث افزایش گرمای محیط و نیاز به استفاده از کولر را افزایش می‌دهد. این درحالی است که کولرهای گازی معمولاً دارای درجه تنظیم دما (ترموستات) هستند. تنظیم دما بر روی دمای مناسب فصل گرما که بین ۲۴ تا ۲۶درجه سانتیگراد است، که باعث می‌شود هنگام رسیدن دمای اتاق به درجه دمای تنظیم شده، کمپرسور کولر به طور خودکار خاموش شود و فقط فن دستگاه کار کند و بنابراین انرژی کمتری مصرف کنند.

بیشتر کولرهای گازی به شما امکان می‌دهند هنگام شب، از دستگاه فقط برای تهویه استفاده کنید و هزینه برق را کاهش دهید. همچنین برای جلوگیری از خروج سرما، می‌توانید اطراف پنجره‌ها و درها را با نوارهای درزگیر عایق‌بندی کنید. در صورت امکان کولر گازی خود را در مسیر باد نصب کنید، زیرا این کار به علت کاهش فشار بر کولر باعث افزایش بازدهی آن و کاهش مصرف انرژی می‌شود. راهکار آخر این است که هنگام ترک ساختمان در طول روز، سیستم سرمایش را خاموش کنید.

کدخبر: ۳۸۵۹۹۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر