کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۴۷۰۹
تاریخ خبر:

راهنمای خرید موبایل نوکیا

روزنامه هفت صبح | گزارشی درباره مدل‌های پرفروش، گران‌قیمت، محبوب و ارزان‌قیمت موجود در بازار ایران.‌ ‌امروز با نگاهی به بازار موبایل همه‌چیز را درباره گزینه‌های جدی نوکیا و قیمت آنها بررسی می‌کنیم. در نهایت اما انتخاب با خود شماست.

*** گران‌ترین گوشی نوکیا
Nokia 9 PureView در حال حاضر گران‌ترین و خفن‌ترین گوشی موبایل برند نوکیا در ایران است. بین هشت‌میلیون و ۹۰۰هزار تومان تا ۱۰‌میلیون تومان فروخته می‌شود ولی اگر پایه باشید و اهل گشتن می‌توانید مدل ۱۲۸‌گیگابایتی آن را با حافظه موقت شش‌گیگابایتی به قیمت ۹‌میلیون تومان بخرید. از بعضی جهات نوکیا ۹ PureView محصولی عجیب و غریب است چون با پنج لنز عکاسی می‌کند. پنج‌تا لنز ۱۲مگابایتی که در یک دایره دور هم جمع شده‌اند.

طراحی و ساخت‌شان هم برعهده برند معروف و همکار قدیمی‌ نوکیا یعنی Carl Zeiss بوده است. ‌Nokia 9 PureView برای سلفی‌گرفتن هم گوشی فوق‌العاده‌ای است. چون در قاب رویی یک حسگر ۲۰مگاپیکسلی دارد. ‌ این گوشی موبایل همچنین به پردازنده‌ای قدرتمند از نوع Snapdragon 845 مجهز است و شش‌گیگابایت حافظه موقت کنارش گذاشته‌اند تا از بابت سرعت و قدرت خاطرجمع باشیم.

صفحه‌نمایش Nokia 9 PureView را می‌توان یکی دیگر از نقاط قوت آن در نظر گرفت. صفحه‌ای ۵.۹۹اینچی(شش‌اینچ) که دقتی معادل ۱۴۴۰ در ۲۸۸۰نقطه دارد و با تراکم پیکسلی ۵۳۸ppi کار می‌کند. با قابلیت شارژ سریع ۱۸واتی و امکان استفاده از شارژ بی‌سیم . ‌ نقاط ضعف Nokia 9 PureView : چیزهایی مثل ضخامت هشت میلیمتری که اصلا خوب نیست و احتمالا استفاده از دوربین عجیب باعث شده نوکیا به آن تن بدهد. برای خرید این گوشی تنها یک حق انتخاب دارید؛ آبی تیره!

دومین گوشی گرانقیمت نوکیا را ۸Sirocco صدا می‌زنند و در مغازه‌ها با قیمتی بین شش‌میلیون تا شش‌میلیون و ۸۵۰هزار تومان می‌فروشند. اگرچه در نهایت شش‌میلیون و ۷۶۰هزار تومان را باید رقمی‌ متناسب و منطقی به حساب آورد. اگر درباره دلایل محبوبیت این گوشی جست‌وجو کنیم، احتمالا تنها به یک جواب قعطی و درست می‌رسیم؛ نوکیا ۸Sirocco از نظر فنی شباهت زیادی به Nokia 9 PureView دارد اما دو، سه‌میلیون تومان ارزان‌تر است.

همچنین برای ذخیره‌‌کردن اطلاعات، تصاویر، فیلم‌ها، برنامه‌ها و بازی‌ها ۱۲۸‌گیگابایت حافظه در اختیار دارید. نوکیا ۸Sirocco به صفحه‌نمایش ۵.۵اینچی مجهز است.با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰نقطه و تراکم پیکسلی ۵۳۴ppi. ضخامت بدنه گوشی ۷.۶میلیمتر است و وزن آن به ۱۷۸گرم می‌رسد. وجود گواهینامه IP67 به این معنی است که نوکیا ۸Sirocco به مدت ۳۰دقیقه در عمق یک‌متری آب دوام می‌آورد. برای عکاسی دودوربین اصلی ۱۲مگاپیکسلی خواهید داشت که زحمت ساخت آنها را همCarl Zeiss کشیده است. عکاسی سلفی اما با حسگر پنج‌مگاپیکسلی جلوی گوشی نباید نتیجه شگفت‌انگیزی داشته باشد.

*** بهترین گوشی‌ نوکیا
نوکیا ۸Sirocco با وجود تمام توانایی‌ها و قابلیت‌هایی که دارد، یک گوشی قدیمی ‌و حتی می‌توان گفت دمده به‌حساب می‌آید. ‌برای جبران این نقص ما Nokia 8.1 را توصیه می‌کنیم. یک موبایل سبک ۱۷۸گرمی‌ با ضخامتی معادل هشت‌میلیمتر. ‌برای موبایلی با پردازنده Snapdragon 710 و حافظه موقت چهار‌گیگابایتی در دسته میان‌رده‌ها کاملا آبرومنده به حساب می‌آید.

همچنین یک صفحه‌نمایش ۶٫۱اینچی با دقت ۱۰۸۰نقطه و تراکم پیکسلی معادل ۴۰۸ppi، دوربین دوگانه ۱۳مگاپیکسلی ساخته شده توسطCarl Zeiss که اجازه می‌دهد به صورت ۴K فیلمبرداری کنید، دوربین سلفی ۲۰مگاپیکسلی و ‌چیزی که اهمیت دارد، بریدگی بالای صفحه‌نمایش به سبک آیفونX است. ‌حواستان باشد که Nokia 8.1 را در بازار با عنوان Nokia X7 هم می‌شناسند و قیمتش باید بین چهار‌میلیون و ۹۷۰هزار تومان تا پنج‌میلیون و ۹۵۰هزار تومان باشد.

از نظر ظاهر و قیافه، نوکیا ۷.۱ هم می‌تواند انتخاب بدی نباشد. چون همان بریدگی بالای صفحه‌نمایش مشهور به ناچ‌اسکرین را دارد و قیمتش بین سه‌میلیون و ۱۳۰هزار تا سه‌میلیون و ۶۰۰هزار تومان است. ۱۶۰گرم وزن دارد، ضخامت بدنه‌اش به هشت‌میلیمتر می‌رسد و به صفحه‌نمایش ۵.۸اینچی تمام‌اچ‌دی مجهز است. این گوشی دوربین دوگانه با حسگرهای ۱۲ و پنج‌مگاپیکسلی دارد و عکس‌های سلفی‌تان را باید با حسگر هشت‌مگاپیکسلی در جلو بگیرید.

Nokia 7 Plus رقیب اصلی Nokia 7.1 است چون پردازنده قوی‌تری دارد، عکس‌های سلفی را با حسگر ۱۶مگاپیکسلی می‌گیرد و به صفحه‌نمایش شش‌اینچی مجهز است. در عوض دیگر خبری از ناچ‌اسکرین نیست و باید آن را بین سه‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان تا چهار‌میلیون و ۶۵۰هزار تومان بخرید. از نظر ما سه‌میلیون و ۴۰۰هزار تومان قیمت منطقی برای خرید Nokia 7 Plus خواهد بود.

*** محبوب‌ترین گوشی‌ نوکیا
تا الان باید فهمیده باشید بیشتر مردم در بازار تلفن همراه فعلا دنبال گوشی‌هایی تا سقف سه‌میلیون تومان هستند. نوکیا چندعنوان در این بازه قیمت دارد که مهمترین آنها نوکیا ۶.۱ پلاس است. این گوشی را با عنوان X6 2018 هم می‌شناسند. داشتن ناچ‌اسکرین قطعا دلیل دیگر محبوب‌شدن این گوشی بوده اگرچه هنوز هم باید عامل قیمت دو‌میلیون و ۷۷۰هزار تومانی تا سه‌میلیون و ۱۸۰هزار تومانی را در میزان محبوبیت نوکیا ۶.۱ پلاس بیشتر از سایر ویژگی موثر بدانیم. این گوشی به صفحه‌نمایش ۵.۸اینچی مجهز است و با حافظه موقت چهار‌گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی ۶۴‌گیگابایتی به فروش می‌رسد. دوربین آن دوحسگر ۱۶ و پنج‌مگاپیکسلی دارد و باید سلفی‌هایتان را با دوربین ۱۶مگاپیکسلی بگیرید.

*** ارزان‌ترین گوشی نوکیا
نوکیا ۵.۱ می‌تواند گزینه مهمی ‌باشد چون دو‌میلیون و ۱۲۰هزار تومان تا دو‌میلیون و ۶۰۰هزار تومان قیمت دارد اما از همین حالا باید بدانید در آن با صفحه‌نمایشی روبه‌رو خواهیم بود که کیفیتش از ۷۲۰p فراتر نمی‌رود. اگرچه همچنان به حافظه موقت چهار‌گیگابایتی،‌ حافظه ذخیره‌سازی ۶۴‌گیگابایتی، دوربین دوگانه ۱۳ و پنج‌مگاپیکسلی و حسگر اثر انگشت دسترسی خواهید داشت. مدل ۵٫۱پلاس بریدگی مشهور به ناچ‌اسکرین را دارد که ظاهری امروزی‌تر به آن می‌بخشد. حداکثر حافظه داخلی در این گوشی ۳۲‌گیگابایت خواهد بود. قیمت منطقی خرید نوکیا۵٫۱ پلاس حدود دو‌میلیون تومان است اگرچه ممکن است در بعضی فروشگاه‌ها این رقم تا دو‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان افزایش پیدا کند.

نوکیا ۳٫۱ پلاس احتمالا ۲۰،۳۰هزار تومان ارزان‌تر است و صفحه‌ای بزرگ‌تر از نوکیا ۵٫۱ پلاس دارد. ظاهرا به همین دلیل در بازار برای خود محبوبیتی دست و پا کرده والا حتی از نظر ریخت و قیافه نمی‌توان تفاوت زیادی میان نوکیا ۳٫۱ پلاس و نوکیا ۵٫۱ پلاس پیدا کرد. اگر اصرار داشته باشید در همین محدوده قیمت دست به خرید بزنید، ما نوکیا ۳٫۲ را پیشنهاد می‌دهیم. با توجه به اینکه نوکیا ۳٫۲ را بین یک‌میلیون و ۷۰۰هزار تومان تا دو‌میلیون و ۱۵۰هزار تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند، به نظر می‌رسد یک‌میلیون و ۹۶۰هزار تومان رقمی ‌منطقی برای خرید آن باشد.

از دیگر گوشی‌های این برند که مردم زیاد سراغشان می‌روند، باید به نوکیا۲٫۲ و نوکیا۱Plus اشاره کرد. اولی را حدود یک‌میلیون و ۸۰۰هزار تومان می‌فروشند. با خرید آن سه‌گیگابایت حافظه موقت، صفحه‌نمایش ۵٫۷اینچی و یک دوربین ۱۳مگاپیکسلی در اختیار خواهید داشت اما باید آماده باشید چون کیفیت صفحه‌نمایش از ۷۲۰p فراتر نمی‌رود. روی این گوشی پردازنده مدیاتک نصب کرده‌اند و ضخامت آن ۹٫۳میلیمتر یعنی تقریبا اندازه یک بند انگشت است.

کدخبر: ۲۷۴۷۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر