کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۰۷۴۶
تاریخ خبر:

راننده ایرانی نتیجه گرندپری ابوظبی را تغییر داد

گرندپری اتومبیلرانی فرمول یک ابوظبی با برتری و قهرمانی راننده هلندی تیم ردبول به پایان رسید و البته یک ایرانی حضوری پررنگ در بطن ماجرا داشت.

بیست‌ودومین و آخرین مرحله از مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک قهرمانی جهان در فصل ۲۰۲۱، عصر امروز (یکشنبه - ۲۱ آذر) در پیست یاس مارینای ابوظبی امارات برگزار شد و در نهایت این مکس فرستاپن هلندی از تیم ردبول بود که در یک شب دارماتیک زودتر از سایر رقبا ۵۸ دور این مسابقات را به پایان برد و فاتح گرندپری ابوظبی شد. لویس همیلتون بریتانیایی از تیم مرسدس دوم شد و کارلوس ساینس اسپانیایی از تیم فراری هم سوم شد.

همیلتون در حالی از قهرمانی در این رقابت‌ها بازماند که تا دور ۵۲ مسابقه و پیش از خارج شدن مسابقه از حالت عادی خود به دلیل برخورد خودروی نیکلاس لطیفی راننده ایرانی- کانادایی تیم ویلیامز با موانع کنار پیست، با ۱۲ ثانیه اختلاف نسبت به فرستاپن پیشتاز بود. در ادامه با ورود خودروی «سیفتی کار» تا دور ۵۷ مسابقه با همین حالت ادامه پیدا کرد و سپس با خروج خودروی «سیفتی کار» از پیست، دور آخر با حرارت بالایی دنبال شد و فرستاپن که در دورهای پایانی از پیت‌استاپ برای تعویض لاستیک‌هایش استفاده کره بود، موفق شد از برتری خود نهایت استفاده را ببرد و در آخرین دور همیلتون را که لاستیک‌های صاف‌تری داشت، پشت‌سر گذشت و فاتح این گرندپری و برای اولین بار قهرمان فرمول یک شد.

همیلتون راننده بریتانیایی مرسدس در صورت قهرمانی در رقابت‌های این فصل، شمار قهرمانی‌های خود در تاریخ این رقابت‌ها را می‌توانست به عدد هشت برساند و با پشت‌سر گذاشتن مایکل شوماخر افسانه‌های که هفت قهرمانی در کارنامه‌اش دارد، تبدیل به پرافتخارترین راننده تاریخ رقابت‌های فرمول یک می‌شد، اما یک ایرانی رؤیای او را بر باد داد. او پیش از این در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ قهرمان فرمول یک شده بود.

در جدول نهایی رانندگان فرمول یک در فصل ۲۰۲۱، مکس فرستاپن با ۳۹۴.۵ امتیاز قهرمانی را از آن خود کرد و لویس همیلتون با ۳۸۷.۵ امتیاز دوم و والتری بوتاس با ۲۳۰ امتیاز سوم شدند.

کدخبر: ۴۳۰۷۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_mgkey

    عالی بود ولی اگر گزارشگرش با احساس تر گز ارشگری می‌ کرد خیلی بهتر می شد