کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۰۳۲۸
تاریخ خبر:

رابطه عشق و نفرت حاج‌صفی و قلعه‌نویی

روزنامه هفت صبح | یک: در حالی که بازی دو بر یک به سود تراکتورسازی در جریان است علی قربانی با دروازه‌بان حریف تک به تک می‌شود او را دریبل می‌زند و در مقابل دروازه خالی قرار می‌گیرد اما توپ در سمت پای چپش است. پس یک ضربه اضافه و بی‌دلیل به توپ می‌زند تا توپ روی پای راستش بیاید این فرصت می‌شود تا مدافع تراکتور خودش را به خط دروازه برساند. حالا هم قربانی ساده‌ترین کار را دارد.

کافی بود توپ را به هر قسمت دروازه بکوبد و گل بزند اما قربانی کار سخت‌تر را انتخاب می‌کند و توپ را به سمت زاویه کوچک موافق می‌کوبد و توپ به اوت می‌رود! گلی که می‌توانست سپاهان را به مسابقات آسیایی برساند و حریف تبریزی را از تک و تا بیندازد. چهره قلعه‌نویی دیدن داشت! بگذارید حالا چندتا خاطره را مرور کنیم.

سالی که قلعه‌نویی سرمربی همین تراکتور بود و احسان حاج صفی هم در تیمش. وقتی در بازی با استقلال بی‌دلیل اخراج شد و قهرمانی از دست تراکتور و قلعه‌نویی دور شد. یک سال بعد حاج صفی در سپاهان توپ می‌زد و در بازی با داماش یکی از عجیب‌ترین و بی‌منطق‌ترین هند پنالتی‌های تاریخ را انجام داد تا استقلال به قهرمانی برسد و خب مربی آن موقع استقلال قلعه‌نویی بود.

رابطه عشق و نفرت حاج‌صفی و قلعه نویی بازهم ادامه داشته است. امسال حاج صفی در تراکتور توپ می‌زد و قلعه نویی در سپاهان سرمربی بود. یک گل زیبا از حاج صفی موجب شد تا تراکتور کورس نایب قهرمانی را از سپاهان فعلا ببرد و خب سرمربی سپاهان کی بود؟‌امیر قلعه‌نویی !

* دو: هفته پیش نوشتیم که شاید مجیدی سرمربی خوبی برای استقلال نباشد. پریشب در بازی با صنعت نفت تیم برتر آبادانی‌ها بودند. سه تا سوپر سیو از حسینی و چندین فرصت گل مهم دیگر از دست رفت تا استقلال به یک پیروزی ناعادلانه برسد. همه آمارها به ضرر استقلال و به نفع شاگردان بهنام سراج بود. از همه بدتر این که خط هافبک استقلال توانایی توپ رسانی به دیاباته بخت برگشته را نداشتند و او مثل آوارگان روهینگایی تک و تنها و بی‌پناه در زمین می‌دوید.

اما نکته مهم (به جز بازی بسیار خوب روزبه چشمی !) تعویض شجاعانه فرهاد مجیدی بود که در دقایق پایانی ارسلان مطهری را به زمین فرستاد تا این یکی هم با سرعت خود و در یک ضدحمله و در حرکتی انفرادی گل دوم استقلال را بزند. منتظر حرکات بیشتری از این دست از فرهاد مجیدی می‌مانیم.

* سه: بارسلونا می‌رود که به همان محاقی بیفتد که آث میلان از ۱۵ سال پیش دچارش شده است و منچستر یونایتد نیز هفت فصل درآن دست و پا زد. عجیب است که در بارسا کسی متوجه نمی‌شود که معضل بارسا رفتن نیمار نبوده بلکه فقدان هافبک‌هایی در اندازه‌های ژاوی و اینی یستاست. شیوه بازی بارسا به هافبک‌های خلاق احتیاج دارد. هافبک‌هایی در حد دی بروینه ،‌سیلوا و یا حتی اریکسن و تونی کروس و خامس رودریگز و ایسکو و مودریچ. می‌بینید ؟

اسامی هافبک‌های خلاق فعلی را مرور کردم و بیشترشان یا در رئال مادرید هستن یا در منچستر سیتی. راز موفقیت رئال مادرید در پنج فصل گذشته دقیقا به خاطر خط هافبک قدرتمندش است و همزمان است با ضعف هافبک‌های بارسا. ویدال و راکیتیچ و دی یونگ و آرتور نمی‌توانند کار ژاوی و اینی یستا را انجام دهند و در این میان خودپسندی پنهان مسی در تبدیل به تک فرمانده زمین و اصرارش به برگشتن نیمار مطمئن باشید هیچ گره‌ای از کلاف سردرگم بارسا باز نخواهد کرد.

کدخبر: ۳۴۰۳۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر