کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۹۰۶۱
تاریخ خبر:

رابطه عجیب بایا ‌و واکسیناسیون کرونا

روزنامه هفت صبح | وزارت بهداشت از دو روز پیش سامانه‌ای راه‌اندازی کرده برای ثبت‌نام جاماندگان از واکسیناسیون کرونا.چون تعداد زیادی از افراد بالای ۸۰سال هنوز موفق به دریافت واکسن نشدند،وزارت بهداشت اعلام کرده متولدین ۱۳۲۰ به قبل می‌توانند از طریق این سایت ثبت‌نام کنند تا محل و زمان واکسیناسیون به آنها اطلاع داده شود.

حالا در این ماجرا با یک نکته جالب مواجهیم. وقتی وارد این سامانه می‌شوید در قسمت پایین صفحه نوشته شده تمامی حقوق برای «دانش پارسیان» محفوظ است.دانش پارسیان اسم یک شرکت نرم‌افزاری است که راه‌اندازی بعضی سامانه‌های متعلق به وزارت بهداشت را برعهده داشته،از جمله سامانه سیب.

مهم‌ترین پروژه این شرکت اما که با کلی تبلیغات تلویزیونی شروع کرد «بایا» بود.استراتژی تبلیغاتی بایا مشابه اقدامی بود که چند سال پیش شرکت عالیس با تبلیغات دارکوبی «لیموشو بدم، هلوشو بدم» انجام داد.این‌بار هم تبلیغات پرتکرار بایا با حضور سیامک انصاری در شبکه‌های مختلف تلویزیونی بازتاب‌های متناقضی در بین افکار عمومی داشت.

حالا این شرکت دانش پارسیان متعلق به چه کسی است که این پروژه مهم وزارت بهداشت به آن سپرده شده؟ اطلاعات موجود در آگهی‌های روزنامه رسمی نشان می‌دهد مدیرعامل این شرکت ابراهیم ابراهیم بای‌سلامی است. وب‌سایت مشرق نیوز مدعی شده که او برادر غلام‌حیدر ابراهیم بای‌سلامی است که در دوره پنجم و ششم نماینده مردم خواف در مجلس شورای اسلامی بود.

سایت مشرق‌نیوز در گزارشی نوشته که این فرد با علی ابراهیم بای سلامی یکی از متهمان پرونده موسسه فرشتگان هم نسبت خانوادگی دارد (این ادعا از سوی هفت‌صبح قابل رد یا تایید نیست). فرشتگان یکی از موسسه‌های مالی و اعتباری ورشکسته بود که بعدا منحل شد و مدیران آن دادگاهی شدند. ‌

کدخبر: ۳۸۹۰۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر