کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۴۷۶۱
تاریخ خبر:

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: به ما واکسن دادند تا خودکفا نشویم!

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با روزنامه فرهیختگان حرف های جالبی درباره علت بالا رفتن سرعت واردات واکسن های خارجی کرونا مطرح کرده است. بخش هایی از صحبت های او را در این باره بخوانید:

در دولت جدید، رئیس‌جمهور، رئیسی مستقیما با رئیس‌جمهور چین صحبت کرده و قول گرفته که ۶۰ میلیون دُز واکسن به ما بدهند و الان محموله واکسن‌ها دارد، می‌آید. همچنین با رئیس‌جمهور روسیه صحبت شده است. وزارت امور خارجه در دولت جدید نیز فعال شده است. بنابراین همه اینها دست به دست هم داده و واکسن با سرعت بیشتری وارد کشور می‌شود. اما در دولت قبل کشورهای دیگر به کشور ما واکسن ندادند. ربیعی یا مطهری گفتند که چون FATF را نپذیرفتیم واکسن به ما نمی‌دهند. روحانی هم گفت چون تحریم بودیم به ما واکسن ندادند.

واردات واکسن در دولت جدید افزایش یافته، به این علت که رئیسی شخصا وارد بحث واکسن شده‌ است. در واقع رئیسی با روسای‌جمهور کشورهایی که الان واکسن از آنها وارد می‌کنیم، وارد تعاملاتی شده است. این کشورها هم به نوعی کشورهایی هستند که با ایران از قبل رابطه داشتند. همچنین یکی‌دیگر از دلایلی که این کشورها در این برهه زمانی به ما واکسن می‌دهند این است که اینها دیدند ایران توانایی تولید واکسن پیدا کرده و تا دو، سه ماه دیگر ایران حدود ۲۰ میلیون دُز واکسن تولید داخل خواهد داشت، با خودشان گفتند به اینها واکسن بدهیم تا نگذاریم خیلی در این زمینه جلو بروند و خودکفا شوند.

کدخبر: ۴۱۴۷۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر