کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۵۵۲۹
تاریخ خبر:

رئیس برکنار شده ترفیع گرفت

روزنامه هفت صبح، مهلا جوادپور| سید‌محمد پولادگر بعد از ۲۱سال ریاست فدراسیون تکواندو و تمام حواشی که در دوران ریاست او به وجود آمده بود بعد از یک رأی‌گیری در مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو از این سِمَت برکنار شد. این رقابت که بین او و هادی ساعی بود، نتیجه‌اش به ۲۹‌رای برای هادی ساعی و شروع ریاست او در فدراسیون تکواندو ختم شد. بلافاصله بعد از جدایی پولادگر از تکواندو حمید سجادی حکم او را برای معاونت ورزش قهرمانی امضا کرد. این یعنی پولادگر می‌تواند بر رؤسای فدراسیون‌ها از جمله هادی ساعی که رئیس فدراسیون تکواندو شده نظارت کند.

پولادگر که متولد اصفهان و ۵۸ ساله است کار خود را از سال ۱۳۶۲ به عنوان رئیس هیات تکواندوی مرکزی و قم شروع کرد و بعد در سال ۷۳ به عنوان نایب رئیس فدراسیون تکواندو به کار خود ادامه داد. او در حوزه علمیه قم تحصیل کرد و در آخر فوق لیسانس فلسفه و حکمت اسلامی گرفت.

او از سال ۱۳۵۸ یعنی از ۱۶ سالگی تکواندو کار کرده است و دان هشت ستاد جهانی کوکی وان را دارد. از سال ۷۹ رئیس فدراسیون تکواندو شد.قابل پیش‌بینی است که در این همه سال ریاست او، حواشی زیادی به وجود آمده باشد؛ از جمله مهاجرت چند تن از تکواندوکاران برجسته کشور مثل کیمیا علیزاده و رضا مهماندوست و عملکرد ضعیف تکواندو ایران در دوران ریاست او.

مهاجرت و مخالفت
رضا مهماندوست که مربی تیم ملی تکواندوی ایران بود که در سال ۹۳ برای ادامه مربی‌گری به آذربایجان مهاجرت کرد و مربی‌تیم ملی آذربایجان شد. پیش از آن در سال ۹۰ که از سوی کمیته ملی المپیک محمد پولادگر موظف شده بود به سرمربی تیم‌های ملی حقوق بدهد، که آن طور که شایع است عدم پرداخت حقوق مهماندوست باعث استعفای او شد. مهماندوست به دلیل بیماری فرزندش از پولادگر خواست تا به تیم ملی برگردد اما با او مخالفت شد.

به دنبال مخالفت او مهماندوست برای ادامه کارش مهاجرت کرد. در المپیک ریو ۲۰۱۶ تیم ملی آذربایجان در مقابل تیم ملی ایران بازی کرد و ایران از آذربایجان شکست خورد. مهماندوست هم که سرمربی آذربایجان بود از این برد ابراز خوشحالی کرد اما پولادگر در این باره گفت مهماندوست به خاطر منافع مالی از ایران رفته و به ایران پشت کرده است. مهماندوست هم در نامه‌ای سرگشاده به حرف‌های پولادگر واکنش نشان داد و از خود و مهاجرتش دفاع کرد.

آن سال تنها کسی که در تکواندو مدال آور شد کیمیا علیزاده بود و به طور کل تکواندو ایران عملکرد خوبی نداشت. کیمیا علیزاده هم اما چند سال بیشتر در ایران نماند و سرانجام در سال ۹۸ به هلند مهاجرت کرد. مهاجرت او هم واکنش‌های خوبی به دنبال نداشت. بعضی او را بی وفا یا خائن به وطن خواندند. علیزاده به دنبال مهاجرتش از ایران در صفحه اینستاگرام خود دلایل رفتنش از ایران را نوشت. پولادگر در واکنش به این مطلب گفت این مطلب پر از دروغ است و او خودش این متن را ننوشته و نمی‌تواند آن را از رو بخواند.

شکایت معتمد از پولادگر
در سال ۹۶ نایب قهرمان المپیک لندن، محمد باقری معتمد، با خبرگزاری فارس مصاحبه کرد و در مورد شکایت خود از فدراسیون تکواندو توضیح داد. او در توضیحاتش گفته که از سوی کمیته بین‌المللی المپیک بورسیه شده بود تا خودش را برای المپیک ریو آماده کند اما بعد از مدتی متوجه شد که ۲۰۰۰ دلاری که هر سه ماه به فدراسیون واریز می‌شده به دست او نرسیده و به او اطلاع داده نشده بود.

این بی‌اطلاعی دو سال ادامه داشته و فدراسیون تکواندو ۱۶هزار دلار به جای او دریافت می‌کرده است. به گفته او این کار جعل امضا بوده و دادگاه هم آن را تایید کرده بود. این دادگاه تا سال ۹۸ ادامه داشت و در نهایت با واسطه‌گری یکی از اهالی تکواندو از معتمد رضایت گرفتند و پرونده بسته شد.

عملکرد ضعیف
از سال ۹۰ که در المپیک لندن عنوان دهم مشترک با کشور گابن را در تکواندو به دست آوردیم مشخص شد که وضعیت تکواندو کشور خوب نیست و پولادگر بابت این نتایج از مردم عذرخواهی کرد. در المپیک ۲۰۱۶ هم تیم مردان به طور کامل شکست خوردند. پس از المپیک ۲۰۱۶ ریو، یوسف کرمی، مجید افلاکی، محمد باقری معتمد و مرتضی کریمی، سرمربی سابق تیم ملی، ازپولادگر بابت این نتایج انتقاد کردند.

کدخبر: ۴۳۵۵۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر