کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۵۷۶۹
تاریخ خبر:

موافقین و مخالفین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چه گفتند؟

وزیرپیشنهادی اموزش و پرورش امروز در مجلس حضور یافت تا خود را در معرض رای نمایندگان قرار دهد. پیشنهاد فیاضی به عنوان سکاندار وزارت آموزش و پرورش مخالفان و موافقانی داشت. اینجا برخی از نظرات نمایندگان را بخوانید:

موافقان فیاضی چه گفتند؟

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت که یکی از موفقیت‌های یک مدیر، فهم درست از مشکلات و توانمندی‌ها و ظرفیت است که خوشبختانه توانمندی و تسلط و مسلط بودند بر مشکلات و موضوعات با ظرفیت های آموزش و پرورش را در آقای فیاضی یافتم.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در نشست علنی امروز پارلمان در موافقت با مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش طی سخنانی، اظهار داشت: بلادرنگ پس از این معرفی شبکه‌های معاند شروع به تخریب ایشان کردند و کسانی که به دنبال سند ۲۰۳۰ بوده و هستند، اختلاسگران صندوق ذخیره فرهنگیان و افراد همیشه مدیر و پدرخوانده آموزش و پرورش از جمله مخالفان بودند که شروع به تخریب کردند که در جبهه مقابل جمع زیادی از فرهنگیان و دلسوزان حمایت و موافقت خود را از وزیر پیشنهادی اعلام کردند.

غضنفرآبادی ادامه داد: وزیری که برنامه‌های جدی خود را ارائه کرد و نشان داد که می تواند تحول گسترده‌ای در بخش آموزش و پرورش صورت دهد، من نیز مانند سایر همکارانم زمانی که نام وزیر پیشنهادی را شنیدم مقداری تردید کردم اما با تحقیقاتی که انجام دادم و نیز جلسه‌ای که روز گذشته در کمیسیون قضایی با ایشان داشتیم نه تنها این تردیدها برطرف شد، بلکه ایشان را نیرویی قابل و توانمند یافتم.

وی عنوان کرد: سوابق اجرایی آقای فیاضی که ریاست جمهوری بیان کردند همچنین معلم آموزشی وپرورشی، مطالعه بر محتوای کتب درسی و فرایند محتوای درسی و سابقه مدیریتی در حوزه آموزش و پرورش از جمله ویژگی‌های مثبت وی است.

نماینده محلات و دلیجان در مجلس هم گفت: د در مورد مدرک فیاضی، ایشان استادیار است. می‌دانید که هرکسی استادیار باشد باید چه مدرکی داشته باشد. مضافاً به اینکه بحث مدرک از زبان برخی منتشر می‌شود که عزیزی را در وزارت کار و وزارت صمت داشتند که مدرک دیپلم داشت.

وی افزود: عزیزی مدت‌های مدید در زمان آقایان، وزیر کار بود که ایشان دیپلم داشت. خواهش می‌کنم مقداری بررسی و واکاوی کنید. چهار وزیر سابق به عنوان کارشناس فیاضی را تایید کردند؛ ما چرا نباید به این روند بها دهیم؟

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی از همکاران ما با یک عکس رأی آوردند. بهتر است به نحوی اینجا صحبت شود که شنوندگان قضاوت دقیقی از ما داشته باشند. برنامه عملیاتی ایشان را در نظر بگیریم. در مورد رتبه بندی و حقوق فرهنگیان ایشان برنامه ارائه کرده است.

نماینده بروجرد در مجلس گفت که هر وزیر پیشنهادی ممکن است الزاماً مربوط به بدنه وزارتخانه نباشد اما از توانمندی لازم برخوردار باشد.

وی افزود: اینکه صحبت‌های من و تو و بی بی سی را شنیده‌ایم و آمده‌ایم و در خانه ملت مخالفت می‌کنیم درست نیست. یا سکوت کنید و نه تایید. این حرف ها را در دوران انتخابات به من و شما هم گفتند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: هرکسی ممکن است الزاماً مربوط به آن بدنه نباشد اما ممکن است فعالیت‌هایی کرده باشیم که به واسطه آن توانمندی لازم را برخوردار باشد؛ این فرد (مسعود فیاضی) از بدنه آموزش و پرورش نیست اما معمولا مشغول به فعالیت در این حوزه بوده است.

نظر مخالفان چه بود؟

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: عنوان و عوامل نخبگی آقای فیاضی چیست که از کانون نخبگان دکترای فقه گرفته است؟ شما در سوابقتان گفته‌اید که ۷ سال مدیر آموزشی و پرورشی بوده‌اید؛ شما مدیر کدام مدرسه تهران بوده‌اید و چرا مدرک دکترای شما از یک نهاد تحت پوشش وزارت علوم نیست؟

محرم‌زاده ادامه داد:‌عنوان و علل نخبگی شما چیست که از کانون نخبگان دکترای فقه گرفته‌اید؟ طرح شما برای مشارکت بخش غیردولتی در تامین نیازهای آموزش و پرورش چیست؟ شما از انجام مطالعات تمهیدی در رتبه بندی معلمان نام برده‌اید؛ در این مطالعات چه نتیجه‌ای به دست آمده و نتیجه این پژوهش کجا منتشر شده است؟

عضو مجمع نماینده آذربایجان شرقی در مجلس همچنین خطاب به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: تحصیلات شما صرفا در حوزه فقه است که در جای خودش ارزش دارد اما تخصص شما در حوزه مدیریت مهدکودک و مدیریت بودجه که نام برده‌اید، چیست؟

نماینده صومعه سرا هم گفت:آقای وزیر یک جزوه آوردند که برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. شما از تحقیق و تفحص و از صندوق فرهنگیان چه می‌دانید. شما غیرانتفاعی خواندید اما از غیر انتفاعی چیزی نگفتید. شما از درآمدهای آن محل مطلب نگفتید. شما اهداف کوتاه، میان و بلندمدت ندارید.

نماینده صومعه سرا گفت: شما می‌خواهید وزیر شوید اما تجربه ندارید و یک روز هم سابقه کار ندارید. من فکر می‌کنم این شان آموزش و پرورش نیست. دوستان خواهش می‌کنم توجه کنید. آقای رئیس‌جمهور خانواده آموزش و پرورش در اولویت شما نیست. امروز این وزارت خانه کسری دارد و همه مشکل دارند. من خواهش می‌کنم آقای رئیس جمهور این گزینه را پس بگیرند
یک عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید به استعلامات کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص مدرک تحصیلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش توجه جدی شود.

محمد وحیدی در جلسه علنی (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بیان کرد: گزارشی که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص مدرک تحصیلی ایشان ارائه کرده مستند به استعلامات رسمی است و حرف شخصی کسی نیست و ما برای انتخاب یک مدیر مدرسه در آموزش و پرورش چندین شرط در نظر می‌گیریم، وزیر آموزش و پرورش نیز باید از جنس خانواده فرهنگیان باشد. در فضای مجازی و رسانه‌ای بیش از ۲۰ ابهام نسبت به وزیر پیشنهادی مطرح شده است که انتظار می‌رود وزیر به آن پاسخ دهد.

کدخبر: ۴۲۵۷۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر