کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۷۱۴۹
تاریخ خبر:

دیدار اتفاقی مرسدس بنز اس‌کلاس جدید با نسل قدیم

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | نسبت به تمامی مدل‌های مرسدس و حتی دیگر خودروهای آلمانی، مرسدس بنز کلاس اس یک خودروی خاص و بالاتر از آن یک اثر هنری است. با خرید کلاس اس می‌توانید امیدوار باشید که راحتی سرنشینان تضمین شده و آخرین تکنولوژی روز صنعت خودرو در ماشین‌تان به کار رفته است.

شاید به خاطر همین بوده که در بسیاری از کشورها، مرسدس بنز کلاس اس انتخاب اول برای شخصیت‌های سیاسی و تشریفات دولت است. اخیراً یاسین مشکوری در اینستاگرام خود دو نسل آخر این مدل یعنی W222 و W223 را کنار هم قرار داده است که اولی به تعداد بسیار محدود پلاک ملی شده و دومی هم با پلاک گذرموقت و دیپلمات توانسته وارد کشور شود.

با وجود آنکه سال ۲۰۱۳ بود که اس کلاس W222 معرفی شد، اما هنوز هم ظاهر آن برایمان تازگی دارد که شاید به خاطر آن است که این خودرو با جان کندن بسیارو توسط اشخاص محدودی توانست پلاک ملی دریافت کند و به ایران بیاید. این نسل با فروش ۱۰۰ هزار دستگاهی در سال اول عرضه توجه همگان را برانگیخت.

نوآوری مرسدس در طراحی نسل ششم کلاس این بود توانست با طراحی عقابی چراغ‌های LED جلو، حس و حالی اسپرت را به وجود بیاورد که هشداری برای ب.ام.و سری ۷ بود. با این حال نمای عقب آن با کلاس E و کلاس C مشترک است و همان مشکلی را به وجود آورده که هنگام دیدن لکسوس RX و NX خودش را نشان می‌دهد.

باید کمی تقلا کنید تا بتوانید بفهمید کدام به کدام است! این برای کسی که مدل ارزان‌قیمت‌تر را خریده یک پوئن مثبت است اما از رضایت آن طرف ماجرا خیلی مطمئن نیستیم! روند اسپرت‌سازی نمای اس کلاس در W223 نیز ادامه پیدا کرده؛ با این تفاوت که این بار نمای عقب هم درگیر شده و با چراغ‌های بزرگ کشیده با نمای هیجان‌انگیزتری روبه‌رو هستیم.

کابین W222 آخرین کابین اس کلاس است که آنقدر دکمه در کنسول آن می‌بینیم و مرسدس در کابین نسل جدید بنز کل کابین را با صفحه نمایشگر پوشانده است. به جز صفحه ۱۲٫۷ اینچی روی داشبورد و ۱۲٫۳ اینچی پشت آمپر، دو نمایشگر ۱۱٫۶ اینچی مجزا روی پشت سری صندلی‌های جلو و یک تبلت ۷ اینچی در کنسول میانی صندلی‌های عقب نیز وجود دارند.

عامل دیگری که کابین اس کلاس جدید را متمایز کرده آپشن انرژی‌بخشی است که فضای کابین را در شش بخش تنظیم موقعیت صندلی‌ها، پخش موسیقی، تهویه مطبوع و نورپردازی به صورت هوشمند تغییر می‌دهد.بخش فنی چیزی است که باعث می‌شود S500 قبلی از S500 جدید باارزش‌تر به نظر برسد.

واقعیت آن است که پیشرانه تنفس‌طبیعی قبلی مرسدس با ۴۵۵ اسب بخار نیرو و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور از پیشرانه توربوی جدید مرسدس با ۴۲۹ اسب بخار نیرو و ۵۲۰ نیوتن‌متر گشتاور قوی‌تر است. آیا مرسدس پسرفت کرده؟ هرگز!

تنها بنز خواسته این پیام را به شما بدهد که اگر اس کلاس قوی‌تر می‌خواهید می‌توانید به سراغ تیپ‌های بالاتر مثل S63 آ.ام.گ با ۶۲۱ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتن‌متر بروید. البته مرسدس تغییری در سیستم انتقال قدرت نداده و کماکان گیربکس ۹ سرعته اتومات وظیفه توزیع نیرو را در این سدان لوکس آلمانی بر عهده دارد.

کدخبر: ۴۲۷۱۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر