کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۰۲۵۰
تاریخ خبر:

دکتر صدر نازنین،‌ آقا تهرانی و چند حکایت دیگر

روزنامه هفت صبح | یک: این جملات را بخوانید: «از بیرون کشور بیش از ۱۳۰هزار پست در رابطه با طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها و فضای مجازی که در دستور کار مجلس است گذاشته شده و با آن مخالفت کرده‌اند و شلوغ کردند چراکه نمی‌خواهند این کار انجام شود، اما پای آن ایستاده‌ایم، کار خود را انجام داده‌ایم و قانون آن را آماده کرده‌ایم، به صحن مجلس می‌بریم و انجامش خواهیم داد»؛ این حرف‌های حجت‌الاسلام آقا تهرانی است در دفاع از طرح صیانت از فضای مجازی که با واکنش‌های منفی متعددی در داخل کشور هم روبه‌رو شده و حتی برخی چهره‌های اصولگرا هم نارضایتی خود را اعلام کرده‌اند.

مسئله اما شیوه مواجهه حجت‌الاسلام آقا تهرانی است که در مقابل موج واکنش‌های منفی از همین حالا موضع خود را بر اصرار و ابرام بر این طرح گذاشته‌اند. وقتی طرحی با این حجم از مخالفت روبه‌رو می‌شود نباید اصل را بر این گذاشت که حتما حق با ماست و باید به کار خود ادامه دهیم. یک شق قضیه هم اینجاست که ممکن است شما اشتباه کرده باشید. ممکن است در تنظیم قانون و کثرت موارد تنبیهی زیاده‌روی کرده باشید. ممکن است به خواسته‌های ده‌ها میلیون ایرانی در تنظیم این طرح توجه لازم نشده باشد. شما به هرحال وکیل همین مردم هستید دیگر.

وظیفه‌تان است که به شکل مدنی خواسته‌های این مردم را در چارچوب قانون لحاظ کنید.جز این است؟ اما این شیوه که: خب مخالفت زیاد شده و حتما کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است و باید به آنها بی‌توجهی کنیم، شیوه مدنی محسوب نمی‌شود. امام خمینی نقل قولی از استاد خود نقل کرده است:‌ مرحوم آقای حاج شیخ عبدالکریم حائری فرمودند: معروف است که حرف مرد یکی است، من می‏‌گویم حرف مرد دو تاست زیرا مرد آن است که وقتی فهمید حرفش باطل است، روی آن پافشاری نکند و حق را بپذیرد.نمی‌خواهم بگویم طرح صیانت باطل است خدای نکرده. حتما کار کارشناسی سنگینی روی آن انجام شده اما بنا را بر حقانیت صددرصد و باطل بودن حتمی مخالفان نگذارید. وقتی این حجم مخالف وجود دارد لابد مشکلاتی هم هست.

دو: روز تلخی برای پرسپولیسی‌ها بود. اینکه ببینیم برخلاف رسم موعود این حق حریف پرسپولیس است که خورده می‌شود. پنالتی‌ای که باید برای گل‌گهر گرفته می‌شد و گرفته نشد و اخراج صددرصد یحیی گل‌محمدی که انجام نشد. امیدوارم کمیته انضباطی این مربی خوب پرسپولیس را بابت رفتار زشتش با داوران محروم کند. حادثه دقیقه ۵۹ بود و حتی اگر گل‌گهر گل مساوی را می‌زد احتمال بازگشت پرسپولیس به بازی بسیار زیاد بود و اینکه گل‌گهر چقدر خوب فوتبال بازی می‌کند و چقدر بدشانس است.

سه: کسالت حمیدرضا صدر و نبرد سختش با بیماری سرطان که دو سه سال است ادامه دارد و از گوشه و کنار در جریانش بودیم بالاخره راهی فضای عمومی شد. برای یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و محبوب‌ترین مردان رسانه در دو حوزه فوتبال و سینما آرزوی بهبودی و سلامت داریم. حمیدرضا صدر فعلا مقیم آمریکاست.

چهار: آشپز همه‌فن حریف رستوران دنج و محبوب در یکی از فرعی‌های مطهری که با لهجه آذری خاصش که فکر کنم مخصوص همدان باشد،‌ می‌گفت می‌خواسته به کانادا مهاجرت کند، به عنوان آشپز اما نمره آیلتس ۵٫۵ احتیاج داشته و به‌خاطر کرونا نتوانسته کلاس زبان برود و این نمره را بگیرد. بهش گفتم آخر چرا می‌خواهی بروی؟ در این رستوران کوچک که همه کاره‌اش هم هستی و مشتری‌هایی که به تو و رئیست عادت کرده‌اند، چرا باید بروی؟‌ یک‌سری حرف‌ها زد که بازگویی‌اش تکرار بدیهیات است.

کدخبر: ۴۰۰۲۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر