کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۲۹۹۸
تاریخ خبر:

انتشار دو کتاب افشاگرانه دیگر علیه دونالد ترامپ

روزنامه هفت صبح | خبر انتشار قریب‌الوقوع کتاب یکی از مأموران اف‌بی‌آی در مورد روابط ستاد ترامپ و روسیه بار دیگر موضوع کتاب‌های افشاگرانه علیه رئیس‌جمهوری آمریکا را داغ کرد. در ادامه انتشار کتاب‌های افشاگرانه علیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که پیتر استرزوک، مأمور پیشین ضدجاسوسی «اف‌بی‌آی» که نقش اساسی در تحقیقات دخالت روسیه در امور داخلی آمریکا ایفا کرده بود، نیز به‌دنبال انتشار کتاب «آلوده: ضدجاسوسی و تهدید دونالد ترامپ» و افشاگری از روابط گذشته ستاد ترامپ و روسیه است.اندرو وایسمن، دادستان پیشین وزارت دادگستری و از اعضای تیم مولر نیز کتابی را در ماه سپتامبر(شهریور) روانه بازار می‌کند.

از روزی که ترامپ جمهوری‌خواه بر سر کار آمده، انتشار کتاب‌های افشاگرانه علیه او رونق گرفته تا حدی که علاوه بر برخی از اخراجیان کابینه وی، به‌تازگی یکی از خویشاوندانش نیز جنبه‌های ناگفته زندگی وی را برملا ساخته است. پیش‌تر جان بولتون، مشاور امنیت ملی معزول ترامپ با انتشار کتاب «اتاق اتفاق» پرده از روند تصمیم‌گیری‌ها در کاخ سفید برداشت و بر ناشی‌گری و بی‌کفایتی ترامپ در رتق و فتق امور پافشاری کرد.مری ترامپ، برادرزاده وی نیز با کتاب «زیادی و ناکافی» به فرارهای مالیاتی وی و خیانت‌های خانوادگی‌اش اشاره کرد و عمویش را فردی معرفی کرد که برای دستیابی به منافع مادی حاضر است به خویشاوندان نزدیکش خیانت کند.

*** ترامپ چقدر برای آمریکا مضر است؟
به گزارش ایرنا، جاشوآ گرین، روزنامه‌نگار نشریه بلومبرگ در «توافق با شیطان: استیو بنن، دونالد ترامپ و قیام ناسیونالیستی» که در ژوئیه سال ۲۰۱۷(۱۳۹۶) و با گذشت تنها چندماه از ورود ترامپ به کاخ سفید منتشر شد، به رابطه ترامپ و استیو بنن، استراتژیست ارشد دولتش و مدیر سایت دست راستی بریتبارت (Breitbart) پرداخت و با تکیه بر شش‌سال تحقیق و مصاحبه، ریشه‌های راست‌گرایی را در کاندیداتوری ترامپ ردگیری کرد.

مایکل وولف ژانویه سال ۲۰۱۸(۱۳۹۷)کتاب «آتش و خشم» را منتشر کرد و افشا کرد که ترامپ انتظار پیروزی در انتخابات را نداشت و وقتی نتایج اعلام شد، گیج و مبهوت شده بود. در این کتاب همچنین نقش ترامپ و جرد کوشنر، داماد وی در به قدرت رسیدن محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان برملا شده است.
«جنون رسانه: دونالد ترامپ، مطبوعات و جنگ بر سر حقیقت» نیز در ژانویه همان سال منتشر شد.

هوارد کورتز، تحلیلگر فاکس‌نیوز در این کتاب به وسواس رسانه‌ای ترامپ پرداخته و اینکه وی چگونه میزان وفاداری کارمندانش را براساس اینکه آنها تا چه اندازه از او در تلویزیون دفاع می‌کنند، می‌سنجد. دیوید فروم، روزنامه‌نگار و از نویسندگان سخنرانی‌های بوش پسر در ژانویه ۲۰۱۸ در «ترامپوکراسی: فساد در جمهوری آمریکا» به این‌که چگونه ترامپ به دموکراسی آمریکا و آینده این کشور آسیب ‌زده پرداخت.

دیوید کی‌جانستون، روزنامه‌نگار آمریکایی افشاگر پرونده مالیاتی ترامپ کتاب «کاری که دولت ترامپ با آمریکا می‌کند، از چیزی که فکر می‌کنید بدتر است» را در ژانویه ۲۰۱۸ منتشر و در آن با تمرکز بر میل ترامپ برای دیوار کشیدن در مرز میان آمریکا و مکزیک و اعمال تعرفه‌های تجاری، به تأثیر مخرب سیاست‌های دولت ترامپ بر زندگی مردم آمریکا پرداخت.

کلیف سیمز از مسئولان سابق ارتباطی کاخ سفید نیز در «تیم افعی‌ها» نشان داد، ترامپ عمیقاً به کارکنان خود در کاخ سفید مظنون است. نویسنده در بخشی از این کتاب خاطره جلسه‌ای خصوصی را روایت می‌کند که در آن همراه با تیمی ‌از افراد مورد اعتماد ترامپ به وی در تهیه فهرستی از دشمنان خود در کاخ سفید کمک کرد.

یکی از مقام‌های پیشین کاخ سفید به‌صورت ناشناس در کتاب «هشدار» از آشفتگی و هرج و مرج در دولت ترامپ پرده برداشت و به جنبه‌هایی از زندگی در کاخ سفید پرداخت که از آن جمله می‌توان به واکنش دستیاران ترامپ به توئیت‌های وی و قابلیت‌های ذهنی رئیس‌جمهوری آمریکا اشاره کرد.

جیمز کومی‌، رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا(اف‌بی‌آی) نیز در کتاب «وفاداری والاتر» ناهنجاری‌های رفتاری ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور و بی‌اطلاعی او از اصول اولیه حکومت‌داری را برجسته و او را با روسای باندهای تبهکار و مافیایی دهه‌های گذشته آمریکا که از اعضای خود فقط وفاداری شخصی طلب می‌کردند، مقایسه کرد.

رئیس پیشین اف‌بی‌آی در این کتاب ضمن افشای گوشه‌هایی از زد و بندها و فساد حاکم بر نظام سیاسی آمریکا، تلاش کرده هم خود را به‌طور کامل تبرئه کند و هم ضمن رعایت خط قرمزها، این فساد گسترده را عارضه‌ای مربوط به افراد و احزاب سیاسی بداند، نه بنیان‌های اصلی نظام سرمایه‌داری آمریکا. کتاب «تهدید» اندرو مک‌کیب، قائم‌مقام پیشین اف‌بی‌آی نیز دربرگیرنده خاطرات این مقام امنیتی از دوران خدمت در اف‌بی‌آی و انتقادهای او از ترامپ و اطرافیانش است.

سابقه نداشت که چنین طیف وسیعی از روزنامه‌نگاران، زیردستان و خویشاوندان رئیس‌جمهوری وقت آمریکا در دوران زمامداری وی دست به افشاگری بزنند. چنین رخدادی می‌تواند از کدورت‌های ناشی از رفتار خودخواهانه و غیرحرفه‌ای ترامپ و یا سودجویی نویسندگان و بهره‌برداری آنان از کنجکاوی مردم و تنفر بخشی از جامعه نسبت به او سرچشمه گیرد.

کدخبر: ۳۴۲۹۹۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر