کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۲۷۹۳
تاریخ خبر:

دو هفته سرنوشت‌ساز برای یحیی و پرسپولیس

روزنامه هفت صبح | سه هفته‌ای که از نیم‌فصل دوم گذشته، برای پرسپولیس و استقلال ۱۸ امتیاز به همراه داشته است. دو تیم در نیم‌فصل دوم اگرچه نتایج خوبی گرفته‌اند اما حریفان متفاوتی را پشت سر گذاشته‌اند. کار پرسپولیس سخت‌تر بوده اما هنوز روزهای سخت این تیم تمام نشده است. استقلال هم فعلا به زمین سفت نرسیده است. زمینی که البته خیلی هم دور نیست.

پرسپولیس؛ سربلند اما متزلزل
فولاد خوزستان، نساجی مازندران و آلومینیوم اراک سه تیمی هستند که در نیم‌فصل دوم مقابل پرسپولیس به میدان رفته‌اند و از این تیم شکست خورده‌اند. پرسپولیس در هر ۳ بازی برتری خاصی نسبت به حریفان نداشت. در برابر فولاد یک نیمه اول ضعیف را پشت سر گذاشت. حتی شوت‌های داخل چارچوب فولاد بیشتر از میزبان بود اما در نهایت این پرسپولیس بود که روی یک غفلت گل برتری را زد و پیروز شد.

شاگردان یحیی گل‌محمدی در مقابل نساجی طوفانی شروع کردند و در همان ۱۰ دقیقه اول دو گل زدند اما در ادامه عقب نشستند و یک گل هم دریافت کردند. آنها خوش‌شانس بودند که کمک‌داور به اشتباه گل دوم نساجی را مردود اعلام کرد و اگر این اتفاق نمی‌افتاد، ممکن بود نتیجه بازی کاملا متفاوت باشد. در نهایت پرسپولیس در وقت‌های تلف‌شده گل سوم را هم زد و ۳ امتیاز دیگر به دست آورد. بازی با آلومینیوم اما دشوارتر از دو بازی قبل بود.

هر چند پرسپولیس ۲ بر صفر پیروز شد اما روند بازی برای این تیم نگران‌کننده بود. آلومینیوم فرصت‌های خوبی به دست آورد و پرسپولیس موقعیت‌های زیادی را به این تیم داد. یک فرصت تک به تک مسلم هم برای تیم اراکی به اشتباه آفساید گرفته شد، آن هم در شرایطی که بازی هنوز بدون گل بود. پرسپولیس به هر شکلی بود این بازی را هم با پیروزی پشت سر گذاشت و از ۳ بازی دشوار ۹ امتیاز گرفت.

تیم یحیی گل‌محمدی تا امروز توانسته فشار را روی استقلال حفظ کند اما آنچه می‌تواند باعث شود اختلاف این دو تیم در ادامه زیاد شود، دو بازی به شدت دشوار پرسپولیس در هفته‌های آینده است. این تیم در بازی بعدی خود روز چهارشنبه مهمان تیم گل‌گهر سیرجان خواهد بود. تیم امیر قلعه‌نویی این روزها از شوک کسر ۷ امتیاز بیرون آمده است.

آنها در دو بازی آخر خود دو پیروزی کسب کرده‌اند و به روزهای خوب خود برگشته‌اند. بازی در سیرجان با این تیم یکی از دشوارترین آزمون‌های پرسپولیس است. به ویژه اینکه شخص قلعه‌نویی هم انگیزه‌های زیادی برای شکست دادن تیم یحیی دارد. تیم او با مهره‌های خوب و پرتعداد پتانسیل متوقف کردن و حتی شکست دادن پرسپولیس را در خانه دارد. بعد از این بازی، پرسپولیس روز دوشنبه هفته آینده میزبان مس رفسنجان خواهد بود.

یک بازی دشوار دیگر مقابل تیمی که بهترین خط حمله لیگ برتر را دارد. مس، استقلال را هم در تهران آزار داد و با قدرتی که در فاز هجومی از این تیم سراغ داریم، می‌تواند پرسپولیس را به دردسر بیندازد. در واقع اگر پرسپولیس نتواند از این دو بازی هم امتیازت کامل را بگیرد، در خوشبینانه‌ترین حالت در پایان هفته بیستم، ۴۵ امتیازی خواهد بود.

استقلال؛ منضبط و خوش‌شانس
استقلال قرعه خوبی در هفته‌های ابتدایی داشت. این تیم در ۳ هفته اول نیم‌فصل دوم با هوادار، ذوب‌آهن و تراکتور بازی کرد. تیم‌هایی که همگی در نیمه پایین جدول قرار داشتند و دارند! استقلال هوادار را با خوش‌شانسی و اشتباهات داوری به سختی و با نتیجه ۲ بر یک مغلوب کرد. آنها ذوب‌آهن را هم در تهران با یک گل مغلوب کردند اما نتیجه عادلانه این بازی شاید پیروزی شاگردان مهدی تارتار بود.

استقلال با یک حمله خطرناک مهمان خود را شکست داد در حالی که ذوب‌آهن چند فرصت گلزنی مسلم را از دست داد. شاگردان مجیدی جمعه شب هم در تبریز تراکتور را با یک گل شکست دادند. تیمی که این روزها هیچ نشانی از تراکتور چند سال گذشته ندارد. استقلال در مقابل تراکتور تیم برتر میدان بود و این تیم تحلیل‌رفته و بی‌انگیزه را به راحتی شکست داد. در نهایت تیم فرهاد مجیدی هم توانست از این ۳ بازی ۹ امتیاز بگیرد و همچنان در صدر باقی بماند.

نکته مهم درباره استقلال این است که دو بازی بعدی این تیم هم مقابل تیم‌های نیمه پایین جدول برگزار می‌شود. آنها ابتدا میزبان تیم فجرسپاسی خواهند بود که این روزها در رده چهاردهم جدول قرار دارد و ۱۳ بازی بدون پیروزی را پشت سر گذاشته است. شکست دادن این تیم برای استقلالی که از کوچک‌ترین فرصت‌ها هم استفاده می‌کند کار چندان سختی به نظر نمی‌رسد.

آبی‌ها بعد از این بازی به مشهد می‌روند تا مقابل نساجی بازی کنند. تیمی که در دو بازی خانگی آخر خود شکست خورده و زمزمه برکناری سرمربی‌اش هم به گوش می‌رسد. اگر استقلال بتواند این دو بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد، ۵۰ امتیازی می‌شود و اختلافش را با پرسپولیس به حداقل ۵ امتیاز خواهد رساند.

دو هفته‌ای که تکلیف قهرمان را مشخص می‌کند
بعد از این دو بازی، شرایط حریفان بعدی دو تیم متفاوت خواهد بود. استقلال باید با گل‌گهر و صنعت‌نفت بازی کند که هر دو بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. پرسپولیس اما با صنعت‌نفت و نفت مسجدسلیمان در زمین حریفان روبه‌رو خواهد شد. به نظر می‌رسد کار پرسپولیس آسان‌تر است اما اختلاف امتیاز احتمالی می‌تواند انگیزه استقلالی‌ها را بالاتر و روحیه پرسپولیس را پایین‌تر بیاورد و همین می‌تواند باعث افزایش شانس قهرمانی استقلال در پایان فصل شود. دو بازی بعدی پرسپولیس مقابل گل‌گهر و مس، تا حد زیادی قهرمان لیگ بیست و یکم را مشخص خواهد کرد.

کدخبر: ۴۴۲۷۹۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر