کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۵۸۸۰
تاریخ خبر:

دورخیز النترا برای کسب جایگاه کورولا

روزنامه هفت صبح | اولین آشنایی ایرانیان با پرفروش‌ترین مدل هیوندای در سال ۲۰۱۸ به نسل سوم النترا برمی‌گردد که در سال ۲۰۰۰ معرفی شد و سه سال بعد هم به ایران آمد و روی خط مونتاژ کرمان‌موتور قرار گرفت. این سدان کره‌ای با طراحی محافظه‌کارانه‌اش کل‌کل داغی با مزدا ۳ در دهه ۸۰ شمسی برسر آنکه شتاب و قدرت کدام‌یک بالاتر است، داشت.

گذشت تا رسیدیم به نسل پنجم النترا با آن چراغ‌های کشیده‌‌ و بهره‌گیری‌اش از زبان طراحی جدید هیوندای که بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ به عنوان برادر کوچک‌تر سوناتا YF توسط آسان‌موتور به ایران وارد شد. این خودرو که در ایران با دو پیشرانه ۱٫۸ و ۲ لیتری به فروش می‌رسید، همان مدلی بود که در سال اول حضور در آمریکا رکورد فروش ۱۸۶ هزار دستگاهی را بر جای گذاشت.

اینک این شما و این النترای نسل ششم که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و نمونه‌های آن از مدل ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ در بازار ایران موجودند؛ با ارزشی ‌بین ۷۹۰ تا ۸۹۰ میلیون تومان.نمای جلوی النترا نسبت به نسل قبل هوشمندانه‌تر طراحی شده است. شاید تنها نقطه ضعف النترا در این بخش چراغ‌های کوچک و کاپوت رو به پایین آن باشد که در قیاس با سدان‌های روز محافظه‌کارانه می‌نماید‌ .

اما سپر حجیم، چراغ‌های دی‌لایت و مه‌شکن و جلوپنجره بزرگ این خودرو مولفه‌های جوان‌پسندانه طراحی در نمای جلو هستند. در نمای جانبی کماکان همان خط تیز نسل قبل وجود دارد و در نهایت در نمای پشت چراغ‌های باریک و کشیده قرار دارند که شبیه ‌ نسل قبل این خودرو و البته نسل قبلی کیا اپتیما هستند که در ایران نیز حضور دارد.

این تیپ طراحی در داخل کشور اندک اندک در حال زوال است و حتی در خودروهای چینی نیز می‌توان چراغ‌های سرتاسری LED را در نمای عقب مشاهده کرد.سواری النترا نسبت به نسل قبل به دلیل وجود فرمان برقی و سیستم تعلیق پیشرفته بهبود چشمگیری پیدا کرده است. از این رو اگر میان سراتوی ۲۰۱۶ با آن سواری خشک و پر از کوبش و سیستم تعلیق قدیمی مک‌فرسون از یک سو و النترای نرم از سوی دیگر مردد هستید، النترا گزینه بهتری به نظر می‌رسد.

هیوندای نیز نمونه پیشرانه پایه ۱٫۸ لیتری را در این نسل حذف کرده و النتراهای حاضر در ایران از پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برند که قادر به تولید ۱۵۴ اسب بخار نیرو و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور هستند. شتاب ۸٫۵ ثانیه‌ای النترا با توجه به بازه قیمتی‌ که در آن قرار دارد، مناسب به نظر می‌رسد‌ اما مصرف ترکیبی ۸٫۱ لیتری آن خبر خوبی برای علاقه‌مندان به خودروهای کم‌مصرف نیست.

النتراهای حاضر در ایران چه در مدل فول و چه در مدل نیمه‌فول خودروهای ایمنی به حساب می‌آیند. این خودرو با هفت کیسه‌‌ هوا عرضه می‌شود که شامل دو ایربگ اصلی و دو ایربگ بالاتنه برای سرنشینان جلو‌، همراه با دو ایربگ پرده‌ای سرتاسری و یک ایربگ مخصوص زانوی راننده خواهد بود. همچنین طبق اعلام شرکت هیوندای بیش از ‌۵۳ درصد شاسی النترا از فولاد پیشرفته با مقاومت بالا تشکیل شده ‌ که منجر به عملکرد درخشان آن در تست‌های تصادف شده است.

کدخبر: ۳۶۵۸۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1593783329

    تو خوابم نمیتونه بابا