کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۸۲۸۸
تاریخ خبر:

دنزا N۷‌؛ کراس‌اوور تازه از سرزمین اژدها

روزنامه هفت صبح| دنزا برند جدید چینی که حاصل جوینت ونچر BYD با مرسدس بنز است، کراس‌اوور N7 خود را معرفی کرد. این کراس‌اوور با ماهیت اسپرت، فاصله از سطح زمین کمی دارد و در طراحی خارجی آن از الگوهای مطرح استفاده شده است. بی‌وای‌دی دنزا N7 یک اس‌یووی خوش استایل از جوینت ونچر دایملر و بی‌وای‌دی بوده که به‌تازگی تصاویر رسمی آن منتشر شده است. طراحی ظاهری این خودرو از کانسپت دنزا اینسپشن الگوبرداری شده که در آگوست سال 2022 رونمایی شده بود. بی‌وای‌دی دنزا ‌N7 قرار است ‌ در سال جاری به بازار چین و بازارهای صادراتی این برند مطرح چینی عرضه شود.

‌تاریخچه برند چینی دنزا
نزا برندیست که ابتدا در سال 2012 به صورت جوینت ونچر 50/50 میان بی‌وای‌دی و دایملر تاسیس شد‌ ولی اصلا موفق عمل نکرد. بدین ترتیب در سال 2021 دایملر سهم خود را به 10 درصد کاهش داد. در این شرایط بی‌وای‌دی 90‌درصد سهامدار این شرکت است. پس از این بی‌وای‌دی ‌تصمیم گرفت که خط تولید محصولات دنزا را به‌روزرسانی کند. نخستین محصول حاصل سیاست جدید بی‌وای‌دی، خودرو دنزا D9 بوده که یک MPV لوکس و جذاب است. حال هم دومین محصول جدید این برند یعنی دنزا ‌ N7 معرفی شده است.

‌طراحی ظاهری بی‌وای‌دی دنزا
همانطور که در استایل ظاهری این خودرو مشخص است، بی‌وای‌دی دنزا N7 از نظر طراحی بسیار نزدیک به خودروی کانسپت اینسپشن طراحی شده که البته بی‌وای‌دی و دنزا پیشتر هم اظهار کرده بودند که نسخه تولیدی مشابه مدل کانسپت خواهد بود‌ اما با این حال تفاوت‌هایی در نسخه تولیدی بی‌وای‌دی دنزا N7 با مدل کانسپت دیده می‌شود.

دنزا N7 دارای سپر جلو با دیزاین اسپرت بوده و چراغ عقب آن هم طراحی متفاوتی دارد. پیشتر کارشناسان اظهار داشتند که دنزا اینسپشن کانسپت از نظر طراحی به فورد موستنگ مک E شباهت دارد که حال این موضوع هم برطرف شده است. بی‌وای‌دی دنزا N7 طراحی اسپرتی دارد و از اسپویلر سقفی، ستون D با شیب ملایم، دستگیره پاپ‌آپ برای در‌ها، پروفیل جلو کاملا بسته و آینه‌های جانبی به جای دوربین دید جانبی بهره می‌برد.

کاملا در نمای بیرونی این خودرو مشخص است که از رادار لیدار هم بهره می‌برد. بی‌وای‌دی دنزا N7 در داخل کابین هم یک نمایشگر بزرگ دارد و از Face ID روی ستون جلو هم بهره می‌برد. بی‌وای‌دی دنزا N7 کابین بسیار زیبایی دارد که طراحی آن تا حد زیادی مشابه با نسخه کانسپت اجرا شده است.

مشخصات فنی خودرو
دنزا N7 مانند D9 در هر دو سمت پورت شارژ دارد و می‌توان در تصاویر حسگرها و دوربین‌های لیدار را مشاهده کرد که حاکی از وجود سیستم خودران در این خودرو است. متاسفانه هیچ تصویری از کابین خودرو منتشر نشده اما می‌توان حدس زد که مانند دیگر محصولات الکتریکی بازار این خودرو نیز از کابینی کاملا دیجیتالی بهره ببرد. مانند کابین هیچ اطلاعاتی از قوای فنی این کراس‌اوور منتشر نشده اما باید انتظار داشت که این خودرو در دو نوع پلاگین هیبرید و الکتریکی به بازار عرضه شود.

بی‌وای‌دی سال‌هاست که از تولید خودروهای اقتصادی و ارزان‌قیمت عبور کرده و این سیاست را در خصوص زیربرند دنزا ‌ نیز رعایت می‌کند. طراحی بیرونی بی‌وای‌دی دنزا N7 بی‌شباهت به پورشه کاین کوپه نیست و خودرویی زیبا و لوکس به نظر می‌رسد. هنوز ابعاد دقیق این خودرو اعلام نشده‌ اما نسخه کانسپت اینسپشن طولی معادل 9/4 متر و فاصله بین دو محوری معادل 9/2 متر داشت. به نظر می‌رسد که دنزا N7 نیز ابعادی مشابه با نسخه کانسپت داشته باشد.

قیمت خودرو
بی‌وای‌دی دنزا N7 در مدل‌های تمام برقی و پلاگین هیبریدی عرضه می‌شود. شتاب صفر تا 100 این خودرو حدود 3 ثانیه اعلام شده است. بی‌وای‌دی دنزا N7 قرار است ‌ سال جاری به بازار عرضه شود و رقبای اصلی این خودرو هوآوی آیتو M5 و نیو EC7 خواهند بود. دنزا N7 در ماه‌های آینده به بازار چین راه پیدا می‌کند و احتمالا قیمتی در حدود 57504 دلار داشته باشد.

کدخبر: ۵۰۸۲۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر