کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۵۲۰۴
تاریخ خبر:

دلجویی از معلم آستارایی

روزنامه هفت صبح | گزارشی از ورود وزیر و مسئولان آموزش‌ و پرورش به ماجرای تلفظ اشتباه یک معلم. تا الان حتما شما هم صدای معلمی که به نظر می‌رسد مشغول تدریس مجازی است و کلمه آنلاین را آیلاند تلفظ می‌کند، شنیده‌اید؛ معلمی که حتی شایعه کنار گذاشتنش از مدرسه هم شنیده شد و حالا آنچه درباره او می‌دانیم این است که از دست شبکه‌های اجتماعی حسابی دلخور و عصبانی است.

دو روز پیش هم خبر آمد که آموزش و پرورش به دلیل تلفظ نادرست این خانم معلم او را از کار کنار گذاشته است به همین دلیل هم ناگهان موج دست به دست کردن صدای خانم معلم و انواع بامزه بازی روی آن تبدیل به موج انتقاد از برخورد شبکه‌های اجتماعی با او شد اما بلافاصله آموزش و پرورش گیلان برکناری او را تکذیب کرد.

نادر جهان آرای، مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان علاوه بر تکذیب خبر اخراج خانم معلم، خیلی هم از او تعریف می‌کند و می‌گوید: «خانم شهیمه صفایی یکی از معلم‌های خوشنام، خوش اخلاق و شیرین زبان آستارایی است، ایشان با وجود داشتن ۶۷ سال سن و گذشتن ۱۷ سال از بازنشستگی‌شان به کار برگشته‌اند و با وظیفه شناسی و خستگی ناپذیری تدریس می‌کنند. در شرایط فعلی کشور هم باز از روی وظیفه شناسی تدریس به دانش‌آموزان را به صورت مجازی انجام دادند و موفق هم بودند.»

او به آشنایی با سابقه‌اش با خانواده خانم صفایی هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «ایشان فرزند یکی از فرهنگیان خوشنام آستارایی هستند و به دلیل سابقه درخشانی که دارند بعد از بازنشستگی، در یکی از مدارس غیردولتی آستارا در پایه ششم ابتدایی مشغول تدریس هستند و چندین نسل از دانش آموزان خاطره خوبی از اخلاق خوب و مهارت‌های تدریس ایشان دارند. امیدواریم اتفاقی که افتاد باعث دلسردی ایشان نشود.»

اینطور که روابط عمومی آموزش و پرورش به هفت صبح می‌گوید، خانم صفایی آنقدر از دست برخوردی که در شبکه‌های مجازی با او شده، ناراحت و دلخور است که حتی حاضر نبوده با شخص وزیر آموزش و پرورش هم گفت‌و‌گو کند اما در نهایت با وساطت برخی مسئولان تن به دلجویی وزیر می‌دهد. البته وزیر آموزش و پرورش به این هم بسنده نکرده و در توئیتی نوشته:

«وقتی می‌گوییم آموزش هیچگاه تعطیل نمی‌شود، به اعتبار معلمان فداکار و مسئولیت‌پذیری می‌گوییم که این روزها با کمترین امکانات چرخ آموزش را از خانه‌هایشان روشن نگه داشته‌اند. پ.ن: شایعات درباره برخورد با معلم مهربان آستارایی صحت ندارد.»

اینطور که یکی از نزدیکان این معلم به هفت صبح می‌گوید خیلی از آشناهای دور و نزدیک او و مردم آستارا در تماس‌های متعدد سعی کرده‌اند دلخوری را از دل خانم معلم دربیاورند اما تا اینجا چندان موفق نبوده‌اند.
یک متن هم در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که به صورت نمادین خواهان اضافه شدن کلمه «آیلاند» به فرهنگ لغات هستند آن هم به معنی مسئولیت پذیر و وظیفه شناس، پیشنهادی که سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهای زیادی روی آن مانور می‌دهند تا یک جورهایی در دلجویی از خانم صفایی نقشی داشته باشند.

از آن طرف وقتی شایعه اخراج و خبرهایی از دلخوری معلم آستارایی شنیده شد حمله به کسانی که به نوعی در ماجرا دست داشتند شروع شد، در این بین انگشت اتهام به سمت سهیل مستجابیان گرفته شد، کسی که به ساختن دابسمش در اینستاگرام معروف است و چندین تئاتر هم بازی کرده. او این بار روی صدای خانم صفایی دابسمش ساخت اما کمی بعد آن را پاک کرد و با یک استوری از او معذرت خواست. مستجابیان اعلام کرد که قصدش توهین کردن و اذیت کردن کسی نبوده اما چون خانم معلم دلخور شده از او معذرت می‌خواهد.

کدخبر: ۳۱۵۲۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر